معماری در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره معماری در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

معماری در ایتالیا متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا در رشته معماری مقطع لیسانس این امکان را دارند که علاوه بر زبان ایتالیایی در دانشگاههای ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل دهند.جهت ادامه تحصیل در رشته معماری مقطع لیسانس در دانشگاههای ایتالیا گذراندن 12 سال تحصیلی در سوابق تحصیلی متقاضی الزامی است.تمامی متقاضیان در صورت قبولی امکان دریافت بورسیه استانی ایتالیا  را خواهند داشت.

در حاظر دانشگاه های پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین که از دانشگاههای معتبر معماری در دنیا محسوب می شوند که به زبان انگلیسی دانشجو می پذیرند.

قابل توجه آن دسته از دانشجویانی که علاقمند به ادامه تحصیل  رشته معماری در ایتالیا هستند،  رشته ( Sustainable Building Engineering یا مهندسی ساختمان های  پایدار )که در دانشگاه ساپینزا  که به زبان انگلیسی تدریس می شود می تواند یکی انتخاب های ایده آل شما باشد .این رشته  به نوعی ترکیبی از واحد های مهندسی معماری و مهندسی عمران  می باشد. علاقمندان  این رشته می توانند در مقطع ارشد  گرایش های متنوعی از رشته های مرتبط با مهندسی معماری و  رشته های متناسب  با مهندسی عمران را  ادامه تحصیل نمایند .

دوره لیسانس در دانشگاههای ایتالیا 3ساله می باشد و کاملا موردتایید وزارت علوم ایران و سایر کشورهای جهان است.

ثبت نام در موسسه

معماری در ایتالیا دانشجویان پس از ثبت نام در موسسه اپلای ایتالیا و تکمیل مدارک موردنیاز جهت پذیرش از موسسه پذیرش اولیه خود را دریافت می کنند.پس از دریافت پذیرش اولیه و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی ویزای خود را از سفارت ایتالیا دریافت می نمایند.سپس متقاضیان می بایست در ازمون ورودی این رشته که در شهریورماه در ایتالیا برگزار می شود شرکت نمایند.پس از تقریبا2هفته نتیاج ازمون منتشر گردیده که دانشجویان می توانند در صورت قبولی در ازمون ورودی در دانشگاه نام نویسی نمایند.

نکته مهم :با توجه به همه گیری ویروس کرونا  سال گذشته (2020-2021)آزمون حضوری به فرایند آزمون غیر حضوری و آنلاین تغییر کرد که این امر تاثیر بسزایی در صرفه جویی و کاهش  هزینه های متقاضیان عزیز شد

ظرفیت

ظرفیت : ظرفیت پذیرش رشته لیسانس معماری  دانشگاه پلی تکنیک تورین 85 نفر می باشد. که شرایط پذیرش در این دانشگاه نسبت به ظرفیت 50 نفری چک  دانشگاه پلی تکنیک میلان بسیار  ایده ال تر خواهد بود. و به مراتب درصد قبولی در آزمون دانشگاه پلی تکنیک تورین بیشتر از دانشگاه پلی تکنیک میلان می باشد .

رشته معماری

تحصیل معماری در ایتالیا یعنی هر روز مجذوب یک ساختمان متفاوت باشید. با کاوش عمیق در هنر معماری و علم، متوجه خواهید شد که تحصیل معماری در ایتالیا نقطه عطفی در حرفه معماری شما خواهد بود. بناهای تاریخی را که در هر شهر ایتالیا می بینید، که هر کدام درس جداگانه ای هستند و از منظری متفاوت شروع خواهید کرد.

تحصیل معماری در ایتالیا یک دوره آموزشی و حرفه ای بسیار امیدوارکننده. متنوع و زیبایی شناختی برای دانشجویان است. تحصیل این رشته در دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان امکان می دهد. تا با سبک های مختلف ساخت و ساز آشنا شوند. همچنین به یافتن فرصت های شغلی عالی کمک می کند. با این حال، تحصیل در ایتالیا با وجود اینکه نسبت به سایر کشورها به صرفه تر می باشد. اما نیز می تواند هزینه های شما را سنگین کند. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه ها. برای دانشجویان بین المللی بورسیه هایی ارائه می شود.

رشته معماری در ایتالیا به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می شود. برای دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا بمانند و کار کنند، توصیه می شود زبان ایتالیایی یاد بگیرند. تا بهتر بتوانند ارتباط برقرار کنند. در پایان تحصیلات معماری در ایتالیا، شما یک دیپلم آبی معتبر در تمام اروپا خواهید داشت. به این ترتیب شما دارای مدرک دیپلم معتبر در سراسر اروپا و جهان هستید. و فرصت های شغلی شما افزایش می یابد. امکان تحصیل در مقاطع مختلف برای این رشته وجود دارد. و دانشجویان با توجه به شرایط خود می توانند در یک مقطع تحصیلی برای ادامه تحصیل اقدام کنند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید