ایتالیا در یک نگاه

فهرست اطلاعات درباره ایتالیا در یک نگاه

ایتالیا در یک نگاه

فهرست مطالب

فرهنگ مردم ایتالیا

خانواده یکی از مهمترین ارزش ‌ها در فرهنگ مردم ایتالیا به شمار می ‌رود ، آن‌ ها فرزندان خود را جوری تربیت و تشویق می‌ کنند تا در دوران بزرگسالی و بعد از ازدواج نیز این رابطه نزدیکشان را با خانواده را حفظ می کنند و خانواده خود را در هیچ شرایطی تنها نگذرانند و مورد بعدی اینکه مذهب اصلی در کشور ایتالیا کاتولیک رومی محسوب می شود؛ جالب است بدانید که ایتالیایی ‌ها اکثر تعطیلات مسیحی شامل کریسمس و عید پاک شان را جشن می ‌گیرند و کلی تفریح می کنند

خط و زبان مردم ایتالیا

اکثریت قریب به اتفاق ایتالیایی زبانان در ایتالیا (از جمله سیسیل و ساردینیا) زندگی می کنند ؛ ایتالیایی ، زبان رسمی ایتالیا ، سن مارینو و شهر واتیکان است ؛ زبان ایتالیایی (به همراه آلمانی ، فرانسوی و رومانش) زبان رسمی سوئیس است و در حدود 666000 نفر در کانتون های تیچینو و گرابوندن (گریسون) این کشور به این زبان صحبت می کنند.
علاوه بر این ، ایتالیایی به عنوان یک زبان رایج در فرانسه (کوه های آلپ و کوت دازور) و در جوامع کوچک در کرواسی و اسلوونی مورد استفاده قرار می گیرد.
زبان ایتالیایی یکی از شاخه‌ های زبان لاتین است و شباهت بسیار زیادی به سایر شاخه های زبان لاتین مانند فرانسوی، اسپانیایی، رومانیایی و پرتغالی دارد. با این که زبان ایتالیا زبان رسمی این کشور است اما زبان های پرگویش زیادی در ایتالیا وجود دارد که برخی از آن ها نیمه رسمی هستند.اما برخی مردم با زبان های رسمی دیگری صحبت می کنند، مثلا در شمال ایتالیا، آلمانی زبان رسمی مردم تیرول می باشد و در ایالت وال له داوستا مردم به زبان فرانسوی آشنایی کامل دارند.

مساحت و جمعیت ایتالیا

مساحت این کشور تقریبا 300 هزار کیلومتر مربع است و در اغلب مناطق دارای آب و هوایی مدیترانه ای است. این کشور با 61 میلیون نفر جمعیت به عنوان پرجمعیت ترین کشور اروپای جنوبی و چهارمین کشور پرجمعیت در قاره سبز شناخته می شود.

در ایتالیا چهار فصل مختلف بهار ،تابستان ،پاییز و زمستان وجود دارد

فصل بهار در ایتالیا با ابر‌های باران‌زا و باران آغاز می‌شود. با عبور کردن از ماه اول فصل بهار کم کم از شدت باران کاسته می‌شود. دمای هوای در طول فصل بهار در ایتالیا بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است.
فصل بهار با وجود بارانی بودن؛ اما تعداد روز های آفتابی زیادی دارد. فصل بهار در ایتالیا، فصل شکوفایی درختان مرکبات، زیتون، انار و انجیر است.
آب و هوای معتدل ایتالیا در فصل بهار موجب بیدار شدن حیواناتی نظیر گوزن و خرس و… در کوه‌های آلپ می‌کند.

میانگین دمای هوا در تابستان ۲۵ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است، البته این دما در مناطق جنوبی کشور با وزش باد‌های گرم از سمت آفریقا به 38 درجه هم می‌رسد.
احتمال بارش باران در ایتالیا در طول فصل تابستان، حتی در در مناطق ساحلی بسیار نادر است. از این رو آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای سراسر کشور را در فصل تابستان فرا می‌گیرد.

فصل پاییز همواره با تغییر ناگهانی دمای هوا همراه است. فصل پاییز زمان مناسب و دلپذیری برای سفر به ایتالیا است. دمای هوا در این فصل از 20 درجه سانتی گراد عبور نمی‌کند.

 

آب و هوای فصل زمستان، چهره متفاوتی برای ایتالیا به وجود می‌آورد. فصل زمستان زیباترین فصل در این کشور زیبای اروپایی است. در این فصل دمای هوا در نقاط شمالی و نقاط جنوبی تفاوت قابل توجهی دارند.
دمای هوا به صورت میانگین در زمستان های ایتالیا 9 درجه سانتی گراد است. کوه‌های کشور ایتالیا در فصل زمستان سراسر پوشیده از برف هستند که منظره های چشم نوازی را ایجاد می‌کنند.

 ایالت های ایتالیا

• استان آگریجنتو (AG)
• استان کالتانیستا (CL)
• استان کاتانیا (CT)
• استان انا (EN)
• استان مسینا (ME)
• استان پالرمو (PA)
• استان راگوسا (RG)
• استان سیراکوز (SR)

موقعیت جغرافیا ایتالیا

ایتالیا 301.245کیلومتر مربع وسعت دارد.
در شمال غربی تا پاشنه پولیا در جنوب شرقی ۱۲۰۰ کیلومتر است. شکل معروف چکمه نقشه این کشور از آلپ هم مرز با فرانسه

کشور سویس و اتریش از شمال و اسلوونی در شمال شرق همسایه ایتالیا هستند
ایتالیا در غرب به دریای تیرنو و لیگوریا در جنوب به دریای ایونی و تنگه سیسیل و در شرق به دریای آدریاتیکو محدود می شود.
پایین سه دریاچه بزرگ کشور، یعنی ماجوره، کومو، و گاردا، جلگه حاصلخیز رودخانه پر آلپ را از کوه های اپناینز جدا کرده، و همچون دیواری تا میانه این شبه جزیره و نزدیک جنوب ادامه می یابد.
ایتالیا به خاطر آب و هوای مدیترانه آن است که عمدتا در ساحل یافت می شود. در داخل کشور عموما خنک تر و مرطوب تر است، اما معمولا در طول تابستان گرم تر است. جنوب ایتالیا دارای آب و هوای نسبتا گرم و خشک است در حالی که شمال دارای بیشترین آب و هوای آلپ است و زمستان زیادی برف می گیرد.

معروف ترین شهرهای ایتالیا

شهر رم

شهر رم یکی از شهرهای مهم ایتالیا می باشد که پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پر جمعیت‌ترین شهر این کشور و همچنین مرکز ناحیه لاتزیو است.
این شهر در میانه کشور ایتالیا و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. کشور مستقل واتیکان که کوچکترین کشور جهان محسوب می شود در داخل شهر رم محصور شده است.

شهر میلان

دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی در شمال این کشور است.

این شهر مرکز مد و فشن در ایتالیا و یکی از پایتخت‌ های مد در جهان محسوب می شود. همچنین شهر میلان قطب بانکداری و خدمات مالی ایتالیا می‌ باشد و بورس ایتالیا در آن قرار دارد.
در طی انقلاب صنعتی، این شهر به پایتخت اقتصادی ایتالیا تبدیل شده و با همراهی شهرهای تورین و جنوا مثلث صنعتی در اروپا را تشکیل دادند.

ناپل

این شهر مرکز ناحیه کامپانیا و استان ناپل و مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیا است

شهر ناپل یکی از بهترین سیستم آموزشی را در خود جای داده است. دانشگاه ناپل که با نام دانشگاه فردریکو دوم ناپل نیز شناخته می شود.

 دانشگاه ناپل بسیار مدرن بوده و از جمله محبوب ترین دانشگاه های ایتالیا می باشد. این دانشگاه پس از دانشگاه پادوآ و بولونیا از نظر قدمت سومین دانشگاه این کشور به شمار می رود. در صورتی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، دانشگاه ناپل یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. . 

در این دانشگاه فرهیختگان بسیاری فارغ التحصیل شده اند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به جورجو ناپولیتانو، جووانی لئونه و انریکو د نیکولا اشاره کرد

تورین

در شمال غربی ایتالیا واقع است و مرکز استان پیه مونته است

در تورین چندین دانشگاه و فرهنگستان هنر و موسیقی فعّالیّت دارند که در میان آن‌ها دانشگاه علوم تورین، مرکز دانشمندان تورین، در سال ۱۴۰۴ بنیاد شده‌است. 

پلی تکنیک تورین دیگر دانشگاه برجسته این شهر است که از سال ۱۸۵۹ تاکنون به فعّالیّت در رشته‌های مهندسی و معماری اشتغال دارد

ونیز

جزیره‌ای در شمال ایتالیا است و در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌ است.
این شهر به صورت جزیره‌ های کوچک است که جزیره‌ها به وسیله کانال ‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد. بنابراین به این شهر، شهر روی آب گفته می شود.

جنوا

در شمال غرب ایتالیا در ناحیه لیگوریا قرار دارد.این شهر، بندری کنار خلیج جنوا، قسمتی از دریای لیگوریا می باشد . این شهر کنار یک لنگرگاه طبیعی و در پای گذرگاهی در غرب رشته کوه های آپنینه واقع شده است.

  • دانشکده پلی تکنیک
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم پزشکی و داروسازی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده علوم کامپیوتر

 

شرایط تحصیل در ایتالیا و دانشگاه جنوا مشخص شده بوده و مدارک تحصیلی این مقطع بسیار حائز اهمیت است. برای ورود به این دانشگاه ها نیاز به مدرک تحصیلی معتبر بوده و نمره کسب شده آیلتس در این مقطع اهمیت بسیاری دارد.

 

فلورانس

یکی از شهرهای تاریخی در کشور ایتالیا و هم ‌اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا می باشد.
شهر فلورانس از کانون‌های مالی و بازرگانی اروپای سده ‌های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بود. این شهر را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به ‌شمار آورده و به آن لقب «آتن سده‌ های میانه» داده ‌اند.

برگامو

بر روی یک تپه واقع شده است و دارای خیابان های کوچک و پیچیده است که در حومه آن دریاچه ای زیبا واقع شده است.
وجود مناطق زیبا و استراحتگاه های بهاری در حومه شهر برگامو، از جمله جاذبه های توریستی در کشور ایتالیا به شمار می رود.

فرارا

فرارا یکی از شهرهای تاریخی محسوب می شود که کمتر مورد توجه توریست ها قرار گرفته است و قرن ها پیش توسط خانواده دیست اداره می شد

برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید