کارت منسا چیست؟

مطالعه مقاله آموزشی درباره کارت منسا چیست؟ از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

card-dubai
کارت منسا چیست؟

ایتالیا همواره یکی از کشور‌های محبوب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اروپا بوده است. دانشگاه‌های این کشور جزو دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان به‌شمار می‌روند و هر‌ساله دانشجویان زیادی تلاش‌ می‌کنند تا به یکی از این دانشگاه‌های مطرح  راه پیدا کنند.

در ایتالیا، فرصت‌ های بسیاری برای تحصیل رایگان یا با قیمت‌ های حداقلی وجود دارد. شهریه در دانشگاه‌ های دولتی بر اساس درآمد خانوار شما تعیین می‌ شود. از این رو بسته به وضعیت مالی شما، ممکن است بتوانید کاملا بدون پرداخت شهریه تحصیل کنید. اما در کنار آن، هزینه‌ های دیگر نیز وجود داشته که دانشجویان ایرانی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

ndzbuaenvohk

در دانشگاه‌های کشور ایتالیا، به سلف دانشجویی یا کافه‌ تریا، منسا می‌گویند. از این رو، یکی از راهکار‌های عالی خرید غذای با کیفیت و ارزان بخصوص برای دانشجویان ایرانی، استفاده از منسا کارت است.

کارت منسا ایتالیا که به کارت کانتین (Canteen) نیز شناخته می‌شود، امکانی است که در اختیار دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی قرار می‌گیرد تا کمی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. با این کارت دانشجویان می‌توانند غذایی با هزینه کم‌تر اما با کیفیت را از سلف‌های دانشگاه یا خوابگاه تهیه کنند و همچنین فروشگاه‌هایی وجود دارد که با این کارت، تخفیفی روی خریدهای مواد غذایی ارائه می‌دهند.

معیار اعطای این کارت‌ ها نیز همانند شرایط اخذ بورس استانی ایتالیا، شرایط اقتصادی دانشجو خواهد بود. بامنسا کارت، هزینه یک وعده غذایی در سلف دانشگاه اگر 6 یورو باشد، تا حدود 2 یورو نیز کاهش می‌یابد

اگر به دنبال خرید غذای مقرون به صرفه در دانشگاه‌ های ایتالیا هستید، باید برای دریافت کارت کانتین اقدام کنید. دریافت این کمک هزینه، شرایط بسیار آسانی دارد، همانطور که گفته شد؛ برای اعطای کمک هزینه منسا، فقط وضعیت مالی دانشجو بررسی خواهد شد و متقاضی در هر مقطع تحصیلی و با هر معدلی می‌تواند، درخواست دهد.

 

مراحل ثبت‌ نام کارت منسا چیست؟

 

مراحل دریافت کانتین از Edisu عبارتند از:

1- به سایت edisu. piemonte. it مراجعه کنید.

2- نام کاربری و رمز عبور (User Code، PIN یا Spid) را برای ورود به پنل خود، وارد کنید. اگر این مشخصات را ندارید، می‌ توانید در سایت خدمات آنلاین EDISU ثبت‌ نام کنید.

3- سپس فرم‌ های درخواست منسا را با دقت تکمیل کنید.

4- در مرحله بعد، اگر اطلاعات وارد شده درست است، بر روی گزینه Save کلیک کنید. به این نکته توجه داشته باشید که امکان تغییر و ویرایش فرم را نخواهید داشت.

5- فرم درخواست منسا و فرم درخواست پین را پرینت گرفته و آن را امضا کنید.

6- پس از آن، مدارک زیر را اسکن کرده و به‌ صورت فایل PDF در سایت بارگذاری کنید:

  • فرم درخواست منسا با امضای دانشجو
  • فرم درخواست پین با امضای دانشجو
  • تصویر اسکن شده از یک مدرک شناسایی معتبر مانند پاسپورت و شناسنامه

7- با کلیک بر روی گزینه Transmit درخواست خود را ثبت و نهایی کنید.

در نهایت، دو ایمیل با موضوعات زیر دریافت خواهید کرد که نشان‌ دهنده تکمیل مراحل است.

ایمیل اول با موضوع Acquisizione dati via web بوده که مدارک ارسالی شما را در پیوست خود نشان می‌ دهد. پس از ثبت درخواست دریافت منسا در ادیسو (Edisu)، ایمیل بعدی با موضوع Ricezione pratica را دریافت خواهید کرد.

 

دریافت این کمک هزینه برای وعده‌ های غذایی در کنار بورس استانی ایتالیا، می‌تواند در هزینه‌ های زندگی و تحصیل شما بسیار صرفه‌جویی کند.

 

 پارسه بین الملل  آتیه ویژن با بیش از 20 سال سابقه در کار مهاجرت تحصیلی به شما کمک می کند تا در مسیر رسیدن به اهدافتان موفق باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید