رشته جنگلداری در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته جنگلداری در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته جنگلداری در کانادا بر اساس فهرست طبقه‌بندی ملی مشاغل در کانادا (NOC)، متخصصان جنگلداری، برنامه‌های تحقیقاتی در ارتباط با منابع طبیعی و جنگل‌ها را تدوین کرده و برنامه‌های مربوط به مدیریت و برداشت از منابع جنگل را نیز اداره و هدایت می‌کنند.

جنگلداری رشته‌ای است که بسیاری از جنبه‌های مدیریت و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی را با هم ترکیب می‌کند. متخصصان این حوزه، توانایی تجزیه‌وتحلیل شاخص‌های مرتبط با جنگل‌ها و منابع طبیعی را در اختیار دارند که به آن‌ها در حفظ و نگهداری از پوشش‌های گیاهی کمک می‌کنند.

بازار کار رشته جنگلداری در کانادا

تجزیه‌وتحلیل شاخص‌های اصلی بازار کار از قبیل فرصت‌های شغلی و میزان رشد اشتغال و همچنین، میزان بیکاری در مشاغل این حوزه در کانادا نشان می‌دهند تعداد متقاضیان کار برای پر کردن فرصت‌های شغلی موجود در این گروه شغلی در بازه زمانی دو سال اخیر کافی بوده است.

در حال حاضر انتظار می‌رود که در طی این بازه زمانی دوساله، تعداد فرصت‌های شغلی موجود (ناشی از گسترش و توسعه تقاضا و همین‌طور تقاضای جایگزینی) برای مشاغلی که در گروه شغلی جنگلداری قرار می‌گیرند، مجموعاً به ۸ هزار فرصت شغلی افزایش پیدا کنند. این در حالی است که درعین‌حال انتظار می‌رود که ۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی کار جدید (ناشی از ترک تحصیل، مهاجرت و موارد دیگر) نیز در دسترس قرار بگیرند تا بتوانند این فرصت‌های شغلی را به دست بیاورند.

با توجه به این تفاسیر و پیش‌بینی‌های انجام‌شده مبنی بر تعادل میان فرصت‌های شغلی و جویندگان کار در دوره‌های زمانی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰، انتظار می‌رود که تعادل بین عرضه و تقاضای کارگروه شغلی جنگلداری در کانادا در سال‌های آینده نیز همچنان به همین شکل ادامه پیدا کند.

وظایف شغلی جنگلدارها در کانادا

  • برنامه‌ریزی و هدایت برداشت از منابع جنگل‌ها، جنگل‌کاری مجدد، راه‌سازی، مدیریت حیات‌وحش، حفاظت از محیط‌زیست و جنگل‌کاری
  • برنامه‌ریزی در ارتباط با برنامه‌های پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مناطق طبیعی
  • ایجاد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای مدیریت اراضی جنگلی و منابع آن‌ها
  • نظارت بر فعالیت سایر نیروهای کار جنگلداری
  • برنامه‌ریزی و هدایت بررسی جنگل‌ها و مطالعات مربوطه و تهیه گزارش‌ها و توصیه‌ها
  • انجام مذاکره در رابطه با شرایط و ضوابط موافقت‌نامه‌ها و قراردادها برای برداشت از منابع جنگل، مدیریت جنگل و اجاره زمین‌های جنگلی
  • نظارت بر انطباق قرارداد و نتایج فعالیت‌های جنگلداری
  • اطمینان از پایبندی به مقررات دولتی یا اهداف شرکت
  • برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های روابط عمومی و برنامه‌های آموزشی و ترویجی مربوط به جنگلداری
  • توسعه و نظارت بر برنامه‌های تولید نهال درختان و عملیات حفاظت از جنگل‌ها
  • انجام تحقیقات پیشرفته در زمینه‌های بهبود و تقویت درختان، تولید نهال در نهالستان، مطالعه و تحقیق بر روی خاک جنگل، اکولوژی جنگل، اندازه‌گیری مساحت جنگل، عملیات‌های جنگلی و سایر اقدامات
  • جنگلبان‌ها به‌عنوان مشاور در زمینه جنگلداری، مشاوره و توصیه‌های لازم را به صاحبان صنایع چوبی، شهرداری‌ها و موسسه‌های استانی یا فدرال یا شرکت‌ها ارائه می‌دهند.

روش های مهاجرت به کانادا به‌ عنوان جنگلدار

رشته جنگلداری در کانادا برای این‌که موفق به مهاجرت به کانادا به‌عنوان یک جنگلبان یا جنگلدار شوید، لازم است که در ابتدا یک پروفایل Express Entry ایجاد کنید. این کار، اولین قدم در مسیر مهاجرت به کانادا به‌عنوان جنگلدار محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در روش مهاجرت به کانادا از طریق مسیر Express Entry، متقاضیان بر اساس فاکتورهایی مانند تجربه کاری در حوزه جنگلداری، فاکتور سن، فاکتور تطبیق‌پذیری و مدرک زبان (که می‌تواند انگلیسی و یا فرانسوی باشد) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

هر یک از این معیارها دارای امتیاز مشخصی هستند. که اگر فرد دارای آن‌ها باشد. در سیستم جامع رده‌بندی یا CRS رتبه بالاتری به دست می‌آورد. افرادی که بر اساس معیارهای ذکرشده واجد شرایط تشخیص داده شوند. دعوت‌نامه‌ای تحت عنوان ITA دریافت خواهند کرد که از آن‌ها درخواست می‌کند. ظرف مدت ۶۰ روز مدارک خود را جهت دریافت اقامت دائم کانادا ارسال کنند.

اگر کسی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا موفق به کسب ۱۲۰۰ امتیاز شود. شانس بسیار زیادی جهت اخذ اقامت دائم کانادا خواهد داشت. داشتن مزیت‌هایی مانند جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی و همین‌طور نامزدی استانی، به‌تنهایی می‌توانند ۶۰۰ امتیاز به پروفایل متقاضی اضافه کنند تا شانس بسیار بیشتری کسب کند. تا امروز تمامی کسانی که موفق به مهاجرت به کانادا به‌عنوان جنگلدار شده‌اند، بیش از ۴۴۹ امتیاز CRS در اختیار داشته‌اند.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان رشته‌ی جنگلداری یا سایر رشته‌ها در کانادا می‌توانند پس از فارغ‌التحصیل شدن. برای اخذ مجوز یا ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) اقدام نمایند. در این صورت، اجازه خواهند داشت به اقامت خود در کانادا ادامه دهند. و مشغول به کار در این کشور شوند. البته، افراد برای به دست آوردن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا. باید شرایط خاصی را فراهم کرده باشند.

به‌عنوان‌مثال، دوره تحصیل آن‌ها در کانادا نباید کم‌تر از ۸ ماه طول کشیده باشد. و همچنین، باید در یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا فارغ‌التحصیل شده باشند. در این صورت، اجازه‌ی اقامت و کار در کانادا را برای ۳ سال دیگر نیز به دست خواهند آورد. این افراد از زمان فارغ‌التحصیل شدن، ۱۸۰ روز فرصت دارند. تا درخواست خود برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل ثبت کنند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید