سوالات متداول کانادا

فهرست اطلاعات درباره سوالات متداول کانادا

آیا تحصیل در کانادا سخت است؟

 بستگی به شرایط و توانایی‌های شما دارد.البته یکی از فاکتورهای مهم ، داشتن مهارت زبانی خوب است. تمام دروس درسی در کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسه تدریس می‌شوند. بنابراین اگر سطح زبانتان خوب نباشد، ممکن است دچار مشکل شوید.

کار دانشجویی همزمان با تحصیل در کانادا به چه صورت است؟

در کانادا امکان کار کردن همزمان با تحصیل وجود دارد و در هفته ۲۰ ساعت مجاز به کار دانشجویی هستید. البته در ایام تعطیل رسمی مانند تعطیلات تابستانی و یا تعطیلات سال نو امکان کار تمام وقت به صورت ۴۰ ساعت در هفته را دارید.

آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

برای تحصیل رایگان در کانادا باید در نظر داشت، شرایط تحصیل رایگان به‌صورت مطلق در این کشور وجود ندارد. ولی با دریافت فاند‌ها و بورسیه‌های تحصیلی می‌توان هزینه تحصیل در این کشور را کاهش داد

آیا رشته ارشد باید با رشته لیسانس من مرتبط باشد؟

تا حدودی باید مرتبط باشد، مگر اینکه در رشته‌های مدیریتی اقدام کنید.

شهریه دانشگاه ها در کانادا چقدر است؟
شهریه دانشگاه ها در کانادا بر اساس چندین عامل مشخص می شود: دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه، رنک داخلی و جهانی، رشته های ارائه شده  شهر و لوکیشن دانشگاه و … بنابراین رقم مشخصی قابل ارائه نیست. به طور کلی، هزینه تحصیل دانشجویان خارجی به مراتب بیشتر از هزینه دانشجویانی است که اقامت دائم یا پاسپورت کانادا را دارند
آیا بدون مدرک زبان می توان ویزای تحصیلی کانادا را گرفت؟

عدم ارائه مدرک زبان شانس دریافت ویزا را کاهش می دهد، و دریافت پذیرش از کالج یا دانشگاه نیاز به آیلتس آکادمیک داردبه همین دلیل توصیه می شود حتما مدرک زبان با نمره مناسب ارائه دهید.

مطالعه مطالب مرتبط:
جدیدترین مقالات و اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید