هزینه ها در کانادا

فهرست اطلاعات درباره هزینه ها در کانادا

هزینه ها در کانادا

فهرست مطالب:

  • هزینه تحصیل در کانادا
  • شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا
  • هزینه اجاره خانه در کانادا
  • میانگین هزینه های ماهانه در تورنتو
  • میانگین هزینه های ماهانه در ونکوور
  • ارزان ترین شهرها برای زندگی در کانادا
  • انواع هزینه های جانبی در کانادا
  • مالیات محصول و خدمات در کانادا
  • تامین هزینه های زندگی با کار دانشجویی در کانادا
  • در آمد کار دانشجویی در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

اگر به فکر تحصیل در کشور کانادا هستید ، اول از همه ، منابع مالی خود را در نظر بگیرید. برای تحصیل ب برای تحصیل باید از پشتوانه مالی خوبی برخوردار باشید. تنها زمانی میتوانید از پشتوانه ی کمتری برخوردار باشید که بتوانید بورس تحصیلی قابل توجهی دریافت نمایید ولی با این وجود شما باید هزینه های زندگی در این کشور را در نظر بگیرید.از آنجا که کانادا جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی زیادی دارد، پس هزینه‌های زندگی در آن بالا خواهد بود.

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا

 میانگین شهریه برای هر سال بین 12000 تا 20000 دلار می باشد و این درحالی است که شهریه دانشجویان کانادایی: میانگین شهریه برای هر سال بین 3000 تا 5000 دلار می باشد.در کانادا به سه گروه از افراد تخفیف تعلق میگیرد و آن شامل : 1-شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا 2-افراد محافظت شده و خانواده وابسته آنها طبق قانون اداره مهاجرت کانادا (منظور افرادی که پناهنده کانادا شده اند.) 3-دانشجویان بین المللی واجد شرایط

میانگین هزینه های زندگی در کانادا بسته به اینکه در کدام شهر زندگی می کنید متفاوت است اما به صورت میانگین (برای مواد غذایی، مسکن) ماهیانه در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار می باشد و این هزینه ها در شهرهایی نظیر ونکور و تورنتو ماهیانه تا ۲۵۰۰ دلار نیز می رسد.

هزینه اجاره خانه در کانادا

یکی از انواع اجاره خانه در کانادا  پرداخت هزینه به عنوان Paying Guest  می باشد که همانند شرایط خوابگاه با امکانات محدود است و در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه در منطقه GTA و تورنتو کانادا هزینه دارد. نوع بعدی اجاره و هزینه‌های زندگی در کانادا آپارتمان اشتراکی می باشد که چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار در ماه هزینه دارد. برای آپارتمان زیر همکف باید چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه به عنوان اجاره بها پرداخت کرد و برای آپارتمان نرمال در طبقات همکف و بالاتر این مبلغ به ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در ماه نیز می‌رسد.

اخیرا تورنتو و ونکوور گران‌ترین شهرها برای زندگی در کانادا نام گرفته‌اند.

میانگین هزینه‌های ماهانه در تورنتو به شرح زیر است:

در مجموع در حالت صرفه جویی هزینه‌ زندگی در کانادا برای یک زوج چیزی در حدود ۱۸۶۰ دلار و برای زو‌ج‌هایی که نسبتا بیشتر خرج می‌کنند و از هزینه های جانبی و امکانات گردش و سفر بهره می‌برند چیزی در حدود ۴۷۴۰ تا ۵۰۰۰ دلار در ماه خواهد بود.

میانگین هزینه های ماهانه در ونکوور به شرح زیر است:

نوع منزل مسکونی

میانگین هزینه اجاره مسکن به دلار آمریکا

استدیو آپارتمان

1659

Condo

2178

خانه یک خوابه

1931

خانه دو خوابه

2536

 

ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در کانادا

مالیات محصول و خدمات در کانادا چگونه است؟

در استان انتاریو، نرخ HST معادل ۱۳ درصد می باشد که ۸ درصد آن برای بخش استانی و ۵ درصد آن برای بخش فدرالی کانادا است. در این بین برخی از خدمات و محصولات در کانادا معاف از مالیات بوده و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی امکان دریافت تخفیف نیز وجود خواهد داشت.

تامین هزینه های زندگی با کار دانشجویی در کانادا

به طور کلی ، دانشجویان بین المللی باید به طور تمام وقت در یک دانشگاه معتبر کانادا ثبت نام کرده و دارای مجوز تحصیلی معتبر باشند تا بتوانند ضمن تحصیل در کانادا ، برای کار واجد شرایط شوند.

کار دانشجویی در کانادا نیمه وقت است و حداکثر 20 ساعت در هفته امکان پذیر است. هر دانشجو با در نظر گرفتن شهریه ی دانشگاه و دیگر هزینه ها زندگی از جمله  مسکن ، سرگرمی و غذا و…. به این فکر می‌افتد تا از مزیت کار حین تحصیل در کانادا استفاده کند و از این طریق بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهد.

با این وجود ، اخذ مجوز کار و انجام کار دانشجویی در کانادا تنها بخشی از هزینه های یک دانشجوی بین المللی را پوشش نمی دهد ، بلکه تجربه کاری ارزشمند را در حین تحصیل نیز فراهم می کند. با این وجود می توان گفت که هزینه تحصیل و زندگی در کانادا در مقایسه با ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا بسیار معقول تر و مناسب تر است و می توان کار دانشجویی مناسبی را در کانادا انتخاب کرد.

درآمد کار دانشجویی در کانادا

درآمد در کانادا معمولا به دو صورت درآمد به ازای ساعت کاری ( Pay per Hour که بیشتر معمول است ) و یا درآمد به صورت سالانه ( Salary معمولا برای کار فول تایم و بلند مدت معمول هست) محاسبه می گردد. حقوق پرسنل معمولا دو هفته یک بار پرداخت میشود. اما هیچ تفاوتی بین حداقل حقوق کار دانشجویی در کانادا و کار افرادی که در کانادا متولد شده اند وجود ندارد.

حداقل حقوق را در کانادا استان ها تعیین می نمایند و همانطور که گفته شد بر مبنای ساعت تعریف می گردد.اگر بخواهیم مبلغی برای حداقل دستمزد در کانادا بگوییم باید مبلغ 11.32  تا 15 دلار در ساعت را در نظر گرفت که این مبلغ برای هر استان متغییر است.

برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید