رشته هنر در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته هنر در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته هنر در ایتالیا ممکن است شما هم از جمله دانشجویانی باشیدکه قصد ادامه تحصیل در ایتالیا و تحصیل در رشته های هنری در مراکز اموزشی- هنری  ایتالیا را دارید و نمی دانید  چه راهی پیش روی شما جهت ادامه تحصیل در ایتالیا وجود دارد.

ممکن است سوالات زیادی در ذهنتان ایجاد شده باشد،که از کجا باید شروع کرد؟قدم اول چیست؟چه پیش نیازهایی جهت تحصیل در رشته های هنری لازم است؟ رشته های هنری مراکز اموزشی و هنری ایتالیا شامل چه مواردی است؟تحصیل در اکادمی برایتان مناسب تر است یا دانشگاه و کنسرواتوار؟

در این بخش از وب سایت سعی خواهیم کرد توضیح کاملی در پاسخ به سوالات و نیازهای شما دانشجویان عزیز علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های هنری و موسیقی ارایه دهیم.

برای تحصیل در ایتالیا در رشته های هنری بر اساس علاقه مندی به رشته خاصی از هنر ، نوع و شیوه برنامه اموزشی تدارک دیده شده در مراکز هنری  جهت اموزش، اعتبار مدارکی که پس از فراغت از تحصیل به دانشجو اعطا می گردد و سایر موارد مهم و تاثیرگذار می توانید از میان  مراکز اموزشی-هنری متعدد درشهرهای مختلف ایتالیا بهترین گزینه جهت ادامه تحصیل را انتخاب نموده و در این زمینه مشغول به تحصیل شوید.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان و متقاضیان خلاق و دارای ایده های هنری نو می تواند. گزینه ای مناسب برای بهره مندی از دانشگاه های عالی و در عین حال به صرفه از نظر میزان شهریه باشد. دانشگاه های هنر ایتالیا یکی از دانشگاه های شناخته شده. از نظر سطح بالای کیفیت آموزش و در عین حال تمرین آموزه های تئوری در عمل است. شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته های هنری در مقاطع مختلف برای متقاضیان علاقه مند به هنر. یادگیری تاریخ هنر، تکنیک های هنری و سبک های جدید و بهره مندی از خلاقیت است.

کشور ایتالیا خود دارای مکان های تاریخی هنری باشکوه، موزه ها و محیط های فرهنگی که به هنر آمیخته می تواند. در جلب توجه و آشنایی با هنر را برای دانشجویان جذاب تر و دلنشین تر کند. علاقه مندان رشته های هنری می توانند در دانشگاه های هنری در هر سه مقطع به تحصیل بپردازند که به طبع در مقاطع بالاتر دروس تخصصی تر و بکار گیری از آموخته ها در عمل بیشتر خواهد بود. بنابراین اشخاصی که سطح زبان انگلیسی بالا، دیپلم دوازده ساله با شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا بالای 16 می توانند برای تحصیل هنر در مقطع لیسانس در خواست دهند. با توجه اینکه کالج‌ها و دانشگاه‌های ایتالیا بسیار تحت تأثیر فرهنگ هنر و علوم انسانی هستند.

این کشور دارای آکادمی هنرهای زیبا در ونیز و کنسرواتوار موسیقی Cesare Pollini می باشد و علاقه مندان در هر زمینه و استعداد هنری می توانند به تحصیل بپردازند. همچنین علاقه مندان به ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات در درجه عالی باید بدانند که داشتند پورتفولیو قوی برای اخذ پذیرش در این رشته ها بسیار اهمیت بالایی دارد.

رشته هنر در مقطع کارشناسی

رشته هنر در ایتالیا به طور عموم زبان آموزش در دانشگاه های هنر این کشور به زبان ایتالیایی است. با این حال، هستند دانشگاه هایی که دانشجویان می توانند به تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در گرایش های هنری چون هنرهای تجسمی، مد و طراحی به تحصیل بپردازند. تحصیل رشته های هنری در ایتالیا در مقطع کارشناسی در گرایش هنرهای زیبا و اکثر گرایش ها 3 سال تا 4 سال طول می کشد. برای پذیرش در دانشگاه های هنری، عموما یک آزمون چند گزینه ای به همراه یک آزمون عملی که مرتبط با رشته مورد نظر متقاضی می باشد. انجام می شود. دانشجویان برای ورود به بخش هایی چون طراحی مد الزاماتی چون:

  • ارائه بیانیه های هنری
  • دیپلم 12 ساله
  • نمونه کارهایی که انجام دادید. (پورتفولیو در برخی رشته ها چون موسیقی، طراحی و مد، بازیگری و …)
  • مدرک زبان در سطح B1 / B2 در زبان انگلیسی و یا ایتالیایی

مقطع تحصیلات تکمیلی

تحصیل رشته هنری در ایتالیا در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسته به گرایش انتخابی نیازمند ارائه نمونه کارهای قوی می باشد. همچنین زبان تحصیل هنر در ایتالیا در دانشگاه ها برای هم به زبان انگلیسی می باشد. طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس 2 ساله و برای دکتری عموما 2 تا 4 سال می باشد. متقاضیان می بایست. مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6.5 داشته. و در گرایش انتخابی مربوطه نمونه کار و پورتفولیو قوی و مدرک لیسانس ارائه دهید. تحصیل دکتری در ایتالیا در دانشگاه های هنر به مفهموم یادگیری و درک فرهنگ بیان بصری، پست مدرنیسم، انیمیشن، تاریخ هنر، فیلم، طراحی گرافیک، عکاسی، رسانه های چاپی و غیره می باشد.

شهریه دانشگاه

امری طبیعی است که شما بعنوان دانشجو به دنبال تحصیل با کیفیت، دانشگاه های عالی رتبه و در کنار آن شهریه دانشگاه های هنر ایتالیا و هزینه تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بسیار مهم است. تحصیل رشته هنر می تواند هر سه خواسته یک دانشجو برای تحصیل را فراهم کند. شهریه دانشگاه های هنر و هزینه زندگی دانشجویی چندان بالا نمی باشد. منتها این امر به معنای این نیست. که شما بدون برنامه و بدون داشتن پشتوانه اولیه دست به اقدام بزنید. شهریه دانشگاه های هنر در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور کمتر از 5000 یورو در سال خواهد بود. ایتالیا کشور تحصیل کم هزینه است.

منتها در صورتی که برای تحصیل هنر در ایتالیا وارد دانشگاه های خصوصی این کشور شوید. بسته به رشته های تحصیلی در ایتالیا و مقطع تحصیلی با انتظار شهریه سالانه تا سقف 20.000 یورو را داشته باشید. هزینه های زندگی برای یک دانشجو در این کشور می تواند بسته به شهر و سبک زندگی شما متفاوت باشد. و در کمترین حالت و بدون در نظر گرفتن هرگونه هزینه حاشیه ای ماهانه 800 یورو. هزینه زندگی یک دانشجو می باشد.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید