تقویم تحصیلی آمریکا

مطالعه مقاله آموزشی درباره تقویم تحصیلی آمریکا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

3 ترم تحصیلی در کشور امریکا وجود دارد که علاقه مندان به ادامه تحصیل می توانند با توجه به تقویم تحصیلی امریکا در یکی از ترم های این کشور اقدام کنند.

ترم پاییز ( September/ October)

در ترم پاییز  بیشترین میزان پذیرش دانشجو انجام می شود و تقریبا اکثر برنامه ها نیز در این ترم ارائه می شوند. همچنین بیشترین کمک هزینه های مالی نیز در این ترم در دسترس دانشجو ها می باشد.

ترم بهار ( January/ February)

کمترین میزان پذیرش دانشگاه ها در ترم بهار انجام می شود و کمک های مالی محدودی نیز برای این ترم در دسترس قرار می گیرد.

ترم تابستان ( July )

برخی از دانشگاه ها و کالج ها به دانشجویان این فرصت را می دهند که توانایی های خود را تا بیشترین سطح ممکن افزایش بدهند. هر دانشجو می تواند با گذراندن ترم تابستانی و شرکت درکلاس ها و دروسی پیش نیاز دروس پیشرفته را دریافت نماید.

نکاتی در رابطه با ویزاهای دانشجویی برای ایرانیان

  • صدور ویزاهای دانشجویی و تحقیقاتی برای ایرانیان، معاف از دستور ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان بوده و کماکان ادامه دارد.
  • شایان ذکر است که با وجود سخت تر شدن چک های امنیتی، معمولا پرونده های ویزای دانشجویی تا قبل از شروع ترم تحصیلی مورد رسیدگی واقع می شود.
  • پذیرش از دانشگاه های آمریکا به معنای دریافت ویزا نمی باشد وبعد از اخذ پذیرش باید برای دریافت ویزا از سفارت وقت بگیرید.
  • دریافت ویزا برای مقاطع تحصیلی پایین تر از لیسانس برای ایرانیان با مشکل مواجه است.
  • افرادی که در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتری پذیرش دارند و دانشگاه به آن ها بورس یا پیشنهاد کار در پروژه های تحقیقاتی را ارائه داده است، دارای شانس بالایی برای دریافت ویزا می باشند.
  • ممنوعیت تحصیل برای ایرانیان در بعضی رشته ها که در زمان ریاست جمهوری اوباما تصویب گردید، همچنان ادامه دارد و ویزایی برای تحصیل در رشته های ممنوعه مانند رشته های مرتبط با صنعت نفت برای ایرانیان صادر نخواهد گردید.
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید