انواع اسکالرشیپ های آمریکا

مطالعه مقاله آموزشی درباره انواع اسکالرشیپ های آمریکا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

آمریکا به عنوان کشوری ثروتمند، دارای تعداد زیادی از بهترین دانشگاه های جهان می باشد که آن را به یک مقصد رویایی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

همچنین سطح بالای دانشگاه های آمریکا و کیفیت زندگی خوب باعث شده آمریکا برای تحصیل یکی  از مقاصد اصلی دانشجویان محسوب بشه.

اما اکثر دانشجویان برای تحصیل دنبال روش هایی هستند که هزینه های خود را کاهش دهند.

بورسیه تحصیلی آمریکا یا فاند  بودجه‌ای است که به طور انحصاری برای دانشجویان دانشگاه‌ها در حین تحصیل در این کشور در نظر گرفته می‌شود. این بودجه برای کمک به تامین بسیاری از هزینه های دانشجویان پرداخت می‌شود.

به دلیل تعداد بسیار زیاد دانشگاه‌ها در کشور آمریکا، خوشبختانه شما فرصت‌های بیشتری برای گرفتن بورسیه  تحصیلی دارید. البته برای دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا، شرایط خاصی لازم است که  شما باید شرایط مورد نیاز آن را داشته باشید.

اسکالرشیپ که یکی از انواع شناخته شده‏ بورسیه تحصیلی است بر اساس معیارهای مختلفی به شما  داده می‌شود که این معیارها را نهادهای ارائه دهنده آن یعنی دولت ، ایالت یا دانشگاه ها تعیین می‌کنند ، از جمله این معیارها می‌توان به «شایستگی تحصیلی»، «نیاز مالی دانشجو»، «موضوع تحقیقاتی»، «داشتن مهارت های ورزشی»، «دانشجوی خاص بودن»، «داشتن مهارت‏‌های خلاقانه» و چند معیار دیگر اشاره کرد.

اسکالرشیپ‌ها به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند و نیاز نیست آن‌ها را بازپرداخت کنید.

انواع اسکالرشیپ ها :
  • اسکالرشیپ شایسته محوری(Merit-based): که براساس شایستگی بهتون تعلق میگیره یعنی بر اساس موفقیت‌های تحصیلی و کسب نمرات برتر شما در آزمون‌های مختلف است.
  • اسکالرشیپ مبتنی بر نیاز (Needed-based): براساس وضعیت مالی و ملیت به دانشجو  تعلق میگیره

  • اسکالرشیپ برای موضوعات خاص (Subject-specific):که به دانشجویان رشته‌های تحصیلی خاصی اعطا می‌شود
  • اسکالرشیپ ورزشی (Athletic):که به ورزشکاران توانمند و با استعداد در یک رشته ورزشی اعطا می‌شود.
  • اسکالرشیپ رقابت خلاقانه | Creative Contest scholarships:  بیشتر به دانشجویان هنرهای زیبا مانند نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، شعر و دیگر هنرهای این حوزه تعلق می‌گیرید.
  • Women in Tech:  هم اسکالرشیپ های مخصوص بانوان است که برای تحصیل در بعضی دانشگاه ها فراهم شده است.
  •  Google Generation :  که کمک هزینه های دانشجوهای نسل z را ارائه می دهد.

هر دانشگاه  هم یک سری اسکالرشیپ دارد که میتواند یکی یا ترکیبی از کمک هزینه هایی که گفته شد را شامی شود

در سایت دانشگاه مقصد میتوانید لیست کامل اسکالرشیپ های ان دانشگاه را مشاهده کنید.

تفاوت اسکالرشیپ و فاند:

اسکالرشیپ یکی از انواع کمک هزینه های تحصیلی است که به واسطه شایستگی و توانایی دانشجو به او اعطا می شود و به واسطه آن فرد متقاضی از هزینه های طول تحصیل خود می کاهد.

فاند یکی دیگر از کمک هزینه های تحصیلی است که در قبال انجام تحقیق و پژوهش مشخصی به دانشجو اعطا میشود و مبلغ آن با توجه به رشته ، دانشگاه و… میتواند متفاوت باشد.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید