رشته حسابداری در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته حسابداری در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته حسابداری در ایتالیا به‌طور کلی مهاجرت تحصیلی در میان روش‌های دیگر مهاجرتی، ریسک بسیار کمتری دارد و سرعت انجام آن بیشتر است. اگر بتوانید برای یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در کشور مقصد خود پذیرش بگیرید و در آنجا تحصیل خود را به اتمام برسانید و سپس کار مناسب با رشته خود را بیابید، شرایط بهتری از نظر مهاجرت، شرایط شغلی و زندگی و همچنین دریافت اقامت دائم در آن کشور خواهید داشت.

در کشور ایتالیا، دانشگاه‌های بسیاری برای تحصیل در رشته حسابداری وجود دارد و برخی از این دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های بوکونی و بولونیا در ایتالیا رشته حسابداری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های درسی خود به دانشجویان ارائه می‌دهند و بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند.

البته ناگفته نماند که در این کشور به‌طور کلی بورسیه، فاند و گرنت عموما برای متقاضیان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری بیشتر است و اگر می‌خواهید برای تحصیل در مقطع کارشناسی به این کشور مهاجرت کنید، علاوه‌بر اینکه نیازمند به تقویت زبان ایتالیایی و داشتن مدرک زبان ایتالیایی معتبر برای این مقطع هستید، مسیر دشوارتری نیز در پیش خواهید داشت.

ضمنأ دانشجویان در مقاطع مختلف رشته حسابداری و دیگر رشته‌ها، می‌توانند همزمان با تحصیل خود تا ۲۰ ساعت و در هنگام تعطیلات تا ۴۰ ساعت در هفته مشغول کار دانشجویی در کشور ایتالیا شوند.

کار به عنوان یک حسابدار در ایتالیا

اگر در تلاش برای کار به عنوان یک حسابدار، در کشور ایتالیا هستید، علاوه بر شرکت در آزمون ورودی و همچنین معادل سازی مدارک خود، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا این مسیر را آسان‌تر طی کنید.

مهم‌ترین عواملی که مسیر دریافت ویزای کاری ایتالیا را برای شما ممکن خواهد ساخت عبارتند از:

  • رزومه قوی کاری یا تحصیلی
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کار طولانی
  • جاب آفر

توجه داشته باشید که تحصیل در رشته حسابداری در هر یک از مقاطع تحصیلی در این کشور، تاثیر بسیاری در پروسه یافتن کار و اخذ ویزای کاری دارد. همچنین برای دریافت ویزای کاری ایتالیا لازم است که ابتدا از یک کارفرمای ایتالیایی جاب آفر دریافت کنید و وارد ایتالیا شوید، سپس در فرصتی که به‌عنوان اقامت کوتاه‌مدت به شما داده خواهد شد، یک شرکت مناسب برای کار یا کارآموزی بیابید و با آن قرار داد ببندید تا از طریق آن ویزا و اقامت کاری ایتالیا را دریافت کنید.

درآمد حسابداران در ایتالیا

رشته حسابداری در ایتالیا می‌توان گفت حسابداری یکی از مشاغل پر درآمد در کشور ایتالیاست و بازار کار خوبی نیز دارد. درآمد رشته حسابداری برای متقاضیان، باتوجه به شهر، تحصیلات، زن یا مرد بودن و عوامل دیگری از جمله سابقه کاری و …، دستخوش تغییرات خواهد شد. به‌عنوان مثال درآمد حسابداران مرد در ایتالیا معمولا حدود ۶ درصد بیشتر از حسابداران زن در نظر گرفته می‌شود.

اقامت حسابداران در ایتالیا

در کشور ایتالیا دانشجویان در دوره تحصیل خود می‌توانند هفته‌ای ۲۰ ساعت به کار دانشجویی و یا کارآموزی بپردازند. همچنین دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، تا یک سال پس از اتمام دوره تحصیل، اجازه ماندن در کشور ایتالیا را برای یافتن کار مناسب دارند و در این مدت با تقویت زبان ایتالیایی، می‌توانند فرصت‌های شغلی بهتری نیز پیدا کنند.

متقاضیان پس از دریافت جاب آفر از یک کارفرما، می‌توانند برای تغییر ویزای خود به ویزای کاری اقدام کنند. در نهایت پس از گذشت ۵ سال از اقامت فرد در کشور، امکان دریافت اقامت دائم و پس از گذشت ۱۰ سال، دریافت پاسپورت و شهروندی وجود دارد.

بهترین دانشگاه های حسابداری ایتالیا

بر اساس آخرین رتبه بندی QS بهترین دانشکده های ایتالیا برای تحصیل در رشته حسابداری به شرح زیر است که این رتبه بندی بر اساس پارامترهای مختلفی مانند شهرت دانشگاه ، استناد به مقالات دانشگاهی ، شاخص بهره وری علمی و تأثیر یک متخصص واحد و نشریات آنها می باشد.

  • دانشگاه بوکونی میلان
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه تورین

تحصیل حسابداری در دانشگاه بوکولونی میلان

بوکونی یکی از برجسته ترین دانشگاه های اروپایی است که در علوم اجتماعی تخصص دارد. با پیشنهادی که شامل حوزه های اقتصاد و حسابداری ، مدیریت ، مطالعات حقوقی ، علوم سیاسی ، علوم داده و ریاضیات برای هوش مصنوعی است.

دانشگاه بوکونی که یک دانشگاه خصوصی در شهر میلان است. در رتبه بندی QS برای رشته حسابداری دارای جایگاه پنجم در اروپا و و چهارده در جهان است.

در این دانشگاه دو رشته اقتصاد و حسابداری بین المللی ، اقتصاد و حسابداری در سطح کارشناسی و حسابداری. مدیریت مالی و کنترل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان ایتالیایی آموزش داده می شود و دانشجویان اینفرصت را دارند. که برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای یک تا دو ترم انتقالی بگیرند. و در شرکت های بزرگی همچون Goldman Sachs انگلستان ، McKinsey & Company میلان کارآموزش خود را بگذرانند.

شرایط پذیرش

انتخاب دانسجویان برای تحصیل در رشته حسابداری در مقطع کارشناسی دانشگاه بوکونی بر اساس ارزیابی عناصر زیر است :

  • نتایج آزمون انتخابی : آزمون آنلاین بوکونی یا SAT / ACT – 55%
  • نتایج تحصیلی دبیرستان – 43%
  • مدرک زبان ( اجباری نیست ) – 2 %

برای تحصیل در مقطع ارشد و دکترا رشته حسابداری. متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مربوطه از یک دانشگاه معتبر باشند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید