مهندسی پلیمر در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره مهندسی پلیمر در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مهندسی پلیمر در ایتالیا مهندسی پلیمر به طور کلی، یکی از رشته های مهندسی است که مواد پلیمری را طراحی، تحلیل، تولید و در صورت لزوم اصلاح می کند. مهندسی پلیمر حوزه های مختلفی از جمله صنعت پتروشیمی، پلیمریزاسیون، ساختار پلیمرها، خواص پلیمرها، ترکیب آن ها و کاربرد آن ها را پوشش می دهد. افرادی که از رشته مهندسی پلیمر فارغ التحصیل می شوند، می توانند در بخش های مختلف صنعتی مشغول به کار شوند یا برای مقاطع تحصیلی بالاتر اپلای کنند.

بسیاری از این گرایش ها به طور مستقیم با رشته مهندسی پلیمر در ارتباط است و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم. به هر حال، تحصیل در رشته مهندسی پلیمر نیازمند به دانستن اطلاعات به خصوصی در این زمینه است.

در مورد رشته مهندسی پلیمر

امروزه با نگاهی به اطراف خود در می یابیم که وسایل اطراف ما با انواع مختلفی از محصولات پلیمری مانند پلاستیک، مواد قالبی، الیاف مصنوعی، لاستیک و غیره ساخته شده است. استفاده از این مواد و ساخت وسایل مورد نیاز برای انسان ها روز به روز در حال افزایش است. نیاز به وجود پلاستیک هایی که با محیط زیست سازگاری دارند بیش از پیش حس می شود. همه این ها نیاز به وجود متخصصانی دارد که تحت عنوان مهندسی پلیمر در این حیطه مشغول به فعالیت هستند.

مهندسی پلیمر در ایتالیا طی سال های اخیر بساری از صنایع پلیمری و پتروشیمی در سراسر جهان شروع به فعالیت های زیادی کرده اند. در نتیجه مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر یکی از مهمترین شغل های کاربردی در رشته های مهندسی به شمار می رود. مهندسی پلیمر مفهومی بسیار گسترده است که کاربردهای آن ها را می توان در صنایعی مانند پتروشیمی، بسته بندی، ورزش، داروسازی، ساخت عطرها و نگهدارنده ها، مواد پلاستیکی و غیره مشاهده کرد. برای اینکه شخصی بتواند در رشته مهندسی پلیمر مشغول به کار شود، داشتن حداقل مدرک کارشناسی (B.Tech) مهندسی پلیمر، مهندسی مواد یا مهندسی شیمی الزامی است.

شما به عنوان یک مهندس پلیمر باید دارای ویژگی های زیر باشید:

  • باید ذهن خلاقی داشته باشید.
  • توانایی تجزیه و تحلیل هر جنبه ای از فرایند ساخت یک محصول را داشته باشید.
  • باید در دوران حرفه ای خود ذهن کنجکاوی داشته باشید.
  • باید بتوانید مهارت های انجام کار تیمی را در دستور کار خود قرار دهید.
  • توانایی صحبت کردن و نوشتن زبان انگلیسی را داشته باشید. ( اگر قصد دارید بعد از فارغ التحصیلی در خارج از کشور کار کنید)
  • دانش خوبی در مورد علوم مختلف فیزیک، شیمی و ریاضیات داشته باشید.
  • به خوبی با علوم کامپیوتر آشنا باشید. (آشنایی با علوم کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری برای آموزش همه رشته های مهندسی ضروری است.)
  • دانش شما در مورد مهندسی پلیمر باید همیشه به روز باشد.
  • باید در تمامی دوره ها و سمینارهای آموزشی مختلف که در طول سال برگزار می شود شرکت کنید

اپلای رشته مهندسی پلیمر در خارج از کشور

اپلای در رشته مهندسی پلیمر همانند دیگر رشته ها الزامات و مدارک مختلفی را بسته به دانشگاه مورد نظرتان می خواهد. برای برخی از مشاغل در حوزه مهندسی پلیمر، داشتن مدرک کارشناسی کافی است. اما برخی دیگر از مشاغل مانند حوزه های تحقیقاتی نیازمند به تحصیلات بالاتری مانند دکترا است. به همین علت افراد، قبل از اینکه برای تحصیل در رشته مهندسی پلیمر اپلای کنند، باید در ابتدا هدف شغلی خود را مشخص نمایند. دوره هایی مانند تحصیل در مقطع دکترای مهندسی پلیمر به صورت خیلی تخصصی با مواد شیمیایی، ترکیبات آلی و غیرآلی سر و کار دارد. متقاضیانی که قصد اپلای در رشته مهندسی پلیمر را دارند.

در ابتدا باید در سایت رسمی دانشگاه مورد نظرشان، فرم پذیرش را پر کرده و شرایط و قوانین مورد نیاز برای واجد شرایط بودن را بخوانند. پر کردن این فرم ها باید با دقت صورت بگیرد چرا که در بیشتر مواقع تصحیح مجدد این فرم ها امکان پذیر نیست. مسیری که یک فرد از لحظه تصمیم گیری برای اپلای در رشته مهندسی پلیمر طی می کند تا هنگامی که به بازار کار وارد شود، بسته به گرایشی که انتخاب می کند و مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت است.

ادامه تحصیل رشته مهندسی پلیمر در خارج از کشور

مهندسی پلیمر در ایتالیا اگر قصد دارید که رشته مهندسی پلیمر را در خارج از کشور مطالعه کنید، باید الزامات خاصی را در این باره رعایت کنید. نمرات دروسی مانند شیمی، ریاضیات، فیزیک و دیفرانسیل در مقطع دبیرستان باید بالا باشد تا مشکلی در روند پذیرش شما به وجود نیاید. رشته مهندسی پلیمر همانند دیگر رشته های مهندسی، نیازمند به داشتن دانش بالایی در ریاضیات است. خوشبختانه افرادی که برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی پلیمر برای دانشگاه های خارج از کشور اپلای می کنند، مزیت های بسیار خوبی دارند. از جمله اینکه بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور، بودجه زیادی را صرف تحقیقات مهندسی مانند مهندسی پلیمر می کنند.

و به همین علت دانشجویان می توانند در حوزه های مختلفی در این رشته فعالیت داشته باشند. اگر چه برنامه درسی دانشگاه ها برای آموزش رشته مهندسی پلیمر ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد اما همه این دانشگاه ها حوزه های شیمی، فیزیک آلی و غیر آلی، فیزیک جامدات، مایعات و گازها، مکانیک سیالات، علوم و مهندسی مواد، شیمی پلیمر، سرامیک، ترمودینامیک الکترونیک، نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر، مطالعات زیست محیطی و مطالعات انگلیسی را در دستور کار خود برای رشته مهندسی پلیمر قرار داده اند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید