رشته اقتصاد در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته اقتصاد در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته اقتصاد در ایتالیا اقتصاد مطالعه چگونگی استفاده از منابع مالی در زمینه های شخصی، عمومی و شرکتی است. قرن بیست و یکم شاهد افزایش فشار بر منابع و مدیریت وجوه بوده است. مسائل اقتصادی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد، به این معنی که آموزش اقتصاددانان بیش از پیش ضروری می باشد. علاوه بر تمرکز آشکار بر پول و امور مالی، مدرک اقتصاد به شما امکان می دهد جنبه اجتماعی موقعیت های مالی را نیز بررسی کنید، به این معنی که با بسیاری از مهارت های قابل انتقال فارغ التحصیل خواهید شد.


ایتالیا یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که دانشجویانی از سراسر جهان برای مطالعه و تحقیق می آیند. ایتالیا یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا است. تحصیل در رشته اقتصاد در ایتالیا به شما دانش اولیه خوبی از مدیریت بازرگانی و اقتصاد می دهد. محتوای آموزشی این رشته شامل طیف گسترده ای از موضوعات مانند مالی، اقتصاد، حسابداری، مدیریت سازمانی، منابع انسانی و بازاریابی است. در طول تحصیل در رشته اقتصاد، شما این فرصت را خواهید داشت که در مورد شیوه های فرهنگی و تجاری در دنیای تجارت مطالبی بیاموزید. تحصیلات دانشگاهی رشته اقتصاد در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالایی در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود.

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا

رشته اقتصاد در ایتالیا هر ساله با استعدادترین دانشجویان در سراسر دنیا برای تحصیل در رشته اقتصاد، دانشگاه های ایتالیا را انتخاب می کنند. در دانشگاه های ایتالیا آموزش بر اساس تجارت، اقتصاد و مدیریت ارائه می شود. شرایط پذرش رشته اقتصاد در ایتالیا با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشند. اما شرایط کلی که برای پذیرش در رشته اقتصاد مورد نیاز است این است که دانشجویان از طریق امتحاناتی مانند SAT، ACT برای تحصیل در رشته اقتصاد در ایتالیا پذیرفته می شوند. علاوه بر این، آخرین مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی در سطح B2 نیز مورد نیاز است.

تحصیل لیسانس اقتصاد در ایتالیا

کارشناسی اقتصاد تمام عوامل دخیل در تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می کند. اقتصاد عوامل اقتصادی در مقیاس کوچک (اقتصاد خرد) و جهانی (اقتصاد کلان) را تجزیه و تحلیل می کند. مدارک لیسانس اقتصاد که توسط دانشگاه ها و کالج های ایتالیا ارائه می شود به دانشجویان می آموزد که چگونه تمام اقدامات اقتصادی را به منظور بهبود رفاه موجودات اقتصادی و مصرف کنندگان بهینه کنند. کسانی که در مقطع لیسانس اقتصاد مشغول به تحصیل هستند، تفاوت های بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را می آموزند. اقتصاد خرد شامل رفتار بازارهای فردی مانند خانوارها و شرکت ها و تعاملات آنها می شود.

از سوی دیگر، اقتصاد کلان شامل نگاه کردن به کل اقتصاد به عنوان یک کل است. از شرایط مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته اقتصاد، شما باید تحصیلات متوسطه خود را با معدل بالا و از یک دانشگاه معتبر به پایان رسانده باشید. همچنین شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها و کسب نمره مورد نیاز، مدرک زبان آیلتس 6، مدرک B1 نیز از شرایط مورد نیاز برای پذیرش در این رشته است. رشته اقتصاد یکی از شاخه های رشته علوم انسانی می باشد و مدت زمان تحصیل این رشته در دانشگاه های این کشور 4 سال است.

تحصیل فوق لیسانس اقتصاد در ایتالیا

ایتالیا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی ارشد را در زمینه اقتصاد، به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. پس از تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور خود و یا در ایتالیا، می توانید در این کشور به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد تحصیل کنید. علاوه بر این، با دیپلم آبی که پس از تحصیلات کارشناسی ارشد خود در ایتالیا دریافت خواهید کرد، می توانید هم در ایتالیا و هم در سایر کشورهای اروپایی کار کنید.

با تحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد در ایتالیا شهریه های پایین و گزینه های گسترده بورسیه تحصیلی نیز خواهید داشت. طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد اقتصاد در ایتالیا 2 سال است و شرایطی که برای پذیرش در این مقطع مورد نیاز است شامل مواردی همچون ارائه مدرک کارشناسی یا معادل آن که از دانشگاه معتبری کسب شده باشد، داشتن مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی، توصیه نامه و انگیزه نامه می باشد. با تحصیل در این دوره فرصت های عالی شغلی برای شما پیش خواهد آمد و در صورت مشغول به کار شدن درآمد بالایی کسب خواهید کرد.

تحصیل دکترا اقتصاد در ایتالیا

هدف دوره دکترای اقتصاد این است که به افراد واجد شرایط در فرآیندهای اقتصادی در شرکت و موسسات، آموزش علمی و تخصصی دهد. فارغ التحصیلان دکترای اقتصاد از دانشگاه های ایتالیا شرایط کار بسیاری مناسبی خواهند داشت. این افراد می توانند در موسسات دولتی، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و علمی، شرکت های ملی و غیره مشغول به کار شوند. برای ورود به این دوره 3 تا 5 ساله شما نیاز به یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارید. داشتن رزومه علمی قوی و توصیه نامه از دیگر موارد لازم برای پذیرش در این رشته است.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید