هنر در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره هنر در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا

به منظور تحصیل در رشته هنر در کانادا میبایست که در ابتدا مدارکی شامل سابقه‌ی فعالیت‌های هنری، سابقه‌ی تحقیق و پژوهش در حوزه‌ی هنر، سابقه‌ی تدریس، کارنامه‌ی تحصیلی مقاطع پیشین، توصیه‌نامه‌هایی که از اساتید مقاطع تحصیلی پیشین دریافت شده و …  را در ‌سایت دانشگاه لود کرد.

شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس همچنین برای اثبات مهارت و تسلط به زبان انگلیسی لازم می باشد.

دوره‌های رشته هنر در کانادا

دوره‌های هنر در کانادا در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه میگردد.

  • لیسانس هنر (BA)

دوره‌های BA بیشتر بر دروس هنرهای آزاد ( مطالعات عمومی، ادبیات، تاریخ و …) متمرکز است. مدرک BA مدرک اصلی هنرهای آزاد می باشد.

  •  لیسانس هنرهای زیبا  (BFA)

تمرکز دوره‌های BFA بیشتر بر خود هنر و مطالعات طراحی می باشد. قسمت بیشتر دوره لیسانس هنرهای زیبا شامل، کار عملی و کار در استودیو به همراه شرکت در سخنرانی و کلاس‌های بحث و گفتگو می باشد. یک دوره‌ی BFA در کانادا از دو سوم تحصیل در هنر و یک سوم مطالعات هنرهای آزاد تشکیل شده است.

نکته

این دو دوره ازنظر کیفیت تفاوتی باهم ندارد. هر دو آنها  تاکید بر آماده‌سازی متخصصان بااستعداد در رشته‌ی هنر دارند.

انتخاب بین مدرک لیسانس BA و BFA به اهداف تحصیلی و شغلی متقاضی بستگی دارد.

دانشجویان رشته هنر در کانادا  پس از گذراندن دوره لیسانس، می توانند وارد مقطع فوق لیسانس شوند. این افراد می‌توانند در پایان مدرک فوق لیسانس علوم انسانی (MA) یا فوق لیسانس هنرهای زیبا (MFA) را دریافت کنند. البته عنوان‌های این مدارک با توجه به موسسه و دوره آکادمیک متغیر می باشد.

دوره دکترا در رشته هنر در کانادا شامل سه بخش می باشد: دوره‌های درسی، آزمون جامع و پایان نامه. بعد از پایان دوره تحصیلی، دانشجویان ملزم به گذراندن آزمون جامع می باشند تا ثابت کنند که دانش کافی برای تکمیل پایان نامه دکترا را دارند.

دانشجویان مقطع دکترای رشته هنر در کانادا اگر درس معادل HADVC ۶۰۰ را در دوره لیسانس نگرفته باشند، باید این درس را پاس کنند.

پیش نیاز و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته هنر در کانادا

پیش‌نیاز دوره‌های عمومی هنر با توجه به دوره BA یا BFA، متغیر می باشد.

به‌طور کلی، می‌توانیم مدارکی را که دانشگاه‌های کانادا موقع اپلای در رشته‌ی هنر از متقاضی درخواست می‌کنند را به سه دسته؛ مدرک زبان، کارنامه مقاطع تحصیلی پیشین و رزومه هنری و تحصیلی تقسیم کنیم.

مدرک زبان: به دلیل اینکه در کانادا دروس به یکی از دو زبان فرانسوی و یا انگلیسی ارائه می‌شوند، متقاضی باید مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی خود را از طریق شرکت در آزمون‌هایی که دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند، نشان بدهد.

کارنامه مقاطع تحصیلی قبلی: داشتن معدل بالا در هر یک از مقاطع، شانس پذیرش را افزایش خواهد داد.

رزومه هنری:شامل سابقه‌ی فعالیت‌های هنری، سابقه‌ی تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی هنر، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید، سابقه‌ی همکاری با اساتید,سابقه‌ی تدریس

نکته

  • دانشجویان معمولاً برای پذیرش در دوره کارشناسی هنرهای زیبا (BFA) ملزم به فرستادن نمونه کارهای هنری، مصاحبه و انگیزه نامه هستند.
  • حداقل نمره زبان برای پذیرش کارشناسی در رشته هنر در بیشتر دانشگاه‌های کانادا، آیلتس حداقل ۶٫۵ و تافل ۸۳ می باشد.
  • حداقل نمره زبان برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس و دکتری در رشته هنر در اکثر دانشگاه‌های کانادا، آیلتس حداقل ۷ و تافل ۹۳ می باشد.
دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته هنر در کانادا
  • کالج هنر و طراحی انتاریو
  • دانشگاه البرتا
  • کالج هنر و طراحی نوااسکوشیا
  • دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار
  • کالج هنر و طراحی جورج براون
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید