اصطلاحات و واژه نامه گرفتن پذیرش

فهرست اطلاعات درباره اصطلاحات و واژه نامه گرفتن پذیرش

اصطاحات و واژه نامه گرفتن پذیرش

Admission

دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه پس از ارسال مدارک و پذیرفته شدن درخواست شما از طرف دانشگاه را Admission می‌گویند.

Admission Fee or Deposit

برخی از دانشگاه‌ها پس از ارسال پذیرش (Admission)  به متقاضی، جهت حصول اطمینان از اینکه متقاضی‌ای که به او پذیرش داده شده است .

حتما قصد تحصیل در آن دانشگاه را دارد، از وی مبلغی را تحت عنوان هزینه پذیرش یا Admission Fee یا Deposit Fee دریافت می‌کنند.

Admission Letter

پذیرش شما از سوی دانشگاه طی ارسال نامه‌ای از سوی دانشگاه رسماً اعلام می‌شود .

و که این مورد میتواند از طریق ایمیل ، پروفایل شما در آن دانشگاه و یا نامه رسمی که از طریف پست به دستتان میرسد .

CV

CV که مخفف Curriculum Vitae است، شناسنامه حرفه‌ای فرد به حساب می‌آید.

محدودیتی در تعداد صفحاتش وجود ندارد و هر مورد که جزئی از فعالیت‌های فرد باشد مانند مقاله، سابقه کاری، جوایز گرفته شده و غیره در آن نوشته می‌شود.

 Deadline
در فرآیند اپلای و در زمان ارائه درخواست پذیرش (Submission) با اصطلاحی به نام ددلاین (Deadline) برخورد می‌کنید.
ددلاین (ضرب العجل) دانشگاه‌ها به معنی آخرین تاریخی است که شما می‌توانید اپلیکیشن آنلاین دانشگاه را پر کرده و آن را ارائه (Submit) کنید و هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت نمایید .

Domestic Student

به دانشجویانی که تبعه همان کشوری هستند که دانشگاه در آنجا قرار دارد، دانشجوی بومی یا وطنی (Domestic) نامیده میشود.

Fund

منابع مالی‌ای که دانشجویان جهت کمک هزینه تحصیلی امکان استفاده از آنها را دارند، بسیار متنوع هستند اما به طور کلی در پروسه اپلای به هرگونه کمک هزینه تحصیلی فاند گفته می‌شود.

Graduate Student

دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا (Master , PhD )

International Student

دانشجوی بین‌المللی، دانشجویی است که دارای ملیت و تابعیتی به غیر از تابعیت کشوری است که دانشگاه در آن واقع است و جزو دانشجویان خارجی دانشگاه محسوب می‌شود.

Pick-Up

پس از صدور ویزای آمریکا و یا کانادا از شما خواسته می‌شود که جهت دریافت ویزا به سفارت مراجعه کنید تا ویزا ضمیمه گذرنامه شما شود.

به این امر پیکاپ ویزا گفته می‌شود. پیکاپ ویزا می‌تواند علاوه بر خودتان از طریق نماینده شما و یا شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، نیز انجام پذیرد.

Professionals

بورس تحصیلی است که با عنوان کمک هزینه مهارت‌های خاص به افرادی که در حرفه خاصی مهارت کامل و کافی دارند و صاحب مدال و مدارک خاص هستند، اعطا می‌گردد

Ranking

از جمله عواملی که در انتخاب دانشگاه برای اپلای حائز اهمیت است، رنکینگ یا رتبه دانشگاه‌ مورد نظر در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها می‌باشد.

Recommendation Letter

LOR یا توصیه نامه از طرف اساتید فعلی شما ارائه می‌شود. این توصیه‌نامه معمولا به صورت فرم مشخصی است که در آن سوالات معینی وجود دارد و استاد آن فرم را تکمیل می‌کند. برای دریافت توصیه‌نامه سعی کنید استادهایی را انتخاب کنید که با شما آشنایی بیشتری دارند.

Research Interests

به زمینه‌های علمی و پژوهشی مورد علاقه استاد شما که با آن برای اپلای ارتباط برقرار کرده‌اید، گفته می‌شود. برای انتخاب استاد می‌بایست این علائق را بشناسید و سعی کنید زمینه مشترکی با وی داشته باشید.

(Research Assistantship (RA

به دانشجویانی که برای انجام امور پژوهشی مورد نظر استاد خود، کمک هزینه‌ای از طرف وی دریافت می‌کنند، RA گفته می‌شود.

Requirements

شرایط و ملزوماتی است که متقاضی اپلای باید برای دریافت پذیرش، دارای آن شرایط باشد. در بیشتر موارد، قسمت اصلی اطلاعات مورد نیاز شما در بخشی از وب‌سایت دانشگاه با همین عنوان (Requirements) یافت می‌شود.

Resume

سندی است که باید مجموعه‌ای از قابلیت‌ها، توانمندی‌ها، تجربه‌ها و افتخارات تحصیلی را در قالبی بسیار مناسب نمایش دهد و معمولا ۱ تا ۲ صفحه است. در رزومه باید سعی شود بخش‌های مرتبط با زمینه مورد نظر برای اپلای ذکر شود.

Scholarship

بورس تحصیلی یا Scholarship نوع دیگری از کمک هزینه‌های مالی به دانشجویان محسوب شده که برای رشد تحصیلی شخص در نظر گرفته می‌شود. اما برای دریافت آن، باید دارای شرایط تحصیلی و علمی در سطح بالایی باشید. این کمک هزینه بیشتر برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می‌شود.

Student Residence

مقصود از این کلمه محل اقامت شما می‌باشد که می‌تواند خوابگاه درون دانشگاه، خوابگاه بیرون دانشگاه، خانه‌های اجاره‌ای در شهر و انواع آن باشد.

(Teaching Assistantship (TA

به دانشجویانی که برای دریافت کمک هزینه تحصیلی وظایفی همچون برگزاری کلاس‌های حل تمرین، تصحیح اوراق امتحانی و ارائه آزمایشگاه‌ها را بر عهده دارند، TA گفته می‌شود.

Tuition

نوعی از فاند به صورت Tuition به دانشجویان اختصاص داده می‌شود .

که تنهاشامل هزینه واحددرسی یاهمان شهریه دانشگاه شده وبه صورت تخفیف‌های ۲۵ الی ۵۰درصدی از کل شهریه اعطاء می‌شود.

Unconditional Admission

درصورت کامل بودن تمامی مدارک شمابرای اپلای،پذیرش غیرمشروط دریافت خواهید کرد.

این به معنی آن است که  پذیرش شما قطعی بوده و دیگر نیازی به ارائه مدارک بیشتر ندارید.

Visiting Student

به معنای دانشجوی مهمان یادانشجویی است که برای مدت زمان کمتراز یک‌سال دردانشگاه دیگری برای انجام پروژه یاپژوهشی خاص حضورمی‌یابد.

Undergraduate Student

دانشجوی دوره کارشناسی (لیسانس)

مطالعه مطالب مرتبط:
جدیدترین مقالات و اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید