معرفی شهر و دانشگاه پاویا

مطالعه مقاله آموزشی درباره معرفی شهر و دانشگاه پاویا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شهر پاویا در شمال ایتالیا،و در 30 کیلومتری جنوب میلان قرار دارد.پاویا شهری کوچک و قرون وسطایی در شمال ایتالیا با جمعیت 70هزار نفری است.پاویای امروزی پر از برج‌های قرون‌ وسطایی و شگفتی‌های معماری است که هر کسی را به وجد می‌آورند.

مرکز شهر پاویا، هزارتویی از خیابان‌های باریک و کلیساهای باستانی است که ارزش دیدن دارد.

شهر پاویا از گذشته تا به امروز همیشه به صنعت کشاورزی خود مشهور بوده است و برخی از محبوب‌ترین محصولات کشاورزی آن‌ عبارتند از برنج، غلات و محصولات لبنی! این شهر یکی از قطب‌های صنعتی ایتالیا نیز محسوب می‌شود و برخی از صنایع مثل نساجی، فلز، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات و مواد غذایی به خوبی در آن توسعه یافته‌اند.

دانشگاه پاویا، یکی از قدیمی ترین موسسات دانشگاهی در جهان است. در این دانشگاه 23000 دانشجو به تحصیل می پردازند که از این تعداد 1318 دانشجو از سراسر جهان هستند.این دانشگاه از دو پردیس اصلی پاویاو کرمونا و 20 کالج تشکیل شده است. این دانشگاه با بیش از 400 دانشگاه و موسسه در جهان مشارکت دارد. پردیس پاویا در بخش تاریخی و مرکز شهر پاویا قرار دارد و پردیس کرمونا در ۸۵ کیلومتری شهر پاویا در شهرستان استرادیواریوس قرار دارد.

این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ «بهترین دانشگاه» در میان موسسات آموزش عالی مدیوم سایز ایتالیا نام گرفت و در سال ۲۰۱۸، «بهترین دانشگاه ایتالیایی» در زمینه قدرت نسبی رشته پزشکی طبق رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU)‌و رنکینگ QS شد.

پاویا به علت وجود دانشجویان ایتالیایی و بین‌المللی زیاد، یک شهر دانشجویی یا ‘Citta Universitaria’ محسوب می‌شود. جمعیت این شهر نزدیک به ۷۵ هزار نفر گزارش شده‌است که در حدود ۲۵ هزار نفر آن دانشجو می‌باشند.

دانشکده های دانشگاه پاویا ایتالیا

  • دانشکده تجارت و اقتصاد
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تکنولوژی و مهندسی
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده فیزیک

دانشگاه پاویا ایتالیا یکی از دانشگاههای ایتالیاست که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارایه می دهد.
هرساله متقاضیان ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیابرای قبولی در آزمون پزشکی کشور ایتالیا که آزمون IMAT نام دارد به رقابت می پردازند.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه پاویا ایتالیا
  • مدرک دیپلم یا مدرک معادل اخذ شده پس از 12 سال تحصیلی مورد تایید سفارت ایتالیا
  • آزمون ورودی در کشور متقاضی (اگر در کشور خود متقاضی برای ورود به دانشگاه باید آزمون بدهد ، مدرک قبولی در آزمون را باید ارائه دهد
افراد سرشناس فارغ التحصیل از دانشگاه پاویا ایتالیا

آلِساندرو وُلتا (مخترع باتری)،
اوگو فوسکولو (شاعر)،
کامیلو گولگی (برنده جایزه نوبل)،

جولیو ناتا و کارلو روبیا در این دانشگاه به تدریس پرداخته اند.

امکانات رفاهی دانشگاه پاویا ایتالیا

دانشگاه پاویا در زمینه ارائه امکانات رفاهی به دانشجویان بومی و بین‌المللی جایگاه خوبی را در ایتالیا و اروپا کسب کرده است. دانشگاه پاویا دارای 2 پردیس، 20 کالج دانشگاهی، 35 کتابخانه، 1250000 کتاب و مجله، 19 موزه، 4 سینما و تئاتر، 12 مرکز فرهنگی، 2 مدرسه موسیقی و هنر مدنی است.

  • کتابخانه: این دانشگاه ۳۵ کتابخانه دارد که توسط دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف اداره می‌شود.هر کتابخانه ساعات کاری و قوانین خاص خود را دارد، یعنی کتابخانه‌ها از حداقل 16 تا حداکثر 50 ساعت در هفته و معمولاً از دوشنبه تا جمعه باز هستند. 
  • خوابگاه: برای اقامت دانشجویان نزدیک به دانشگاه فراهم شده است.دانشگاه پاویا دارای ۲۲ اقامتگاه و خوابگاه دانشجویی می باشد که گنجایش پذیرش ۲۰۰۰ دانشجو را دارا است. خوابگاه های دانشجویی دانشگاه پاویا علاوه بر ارائه خدمات مربوط به اسکان، برای آموزش و اوقات فراغت دانشجویان نیز برنامه هایی را ارائه می دهند.
  • سالن ورزشی: انواع وسیله‌های ورزشی در دسترس دانشجویان قرار دارد. دوره‌های موجود در این مرکز عبارتند از: قایقرانی، شمشیربازی، کوهنوردی، تناسب اندام، دو و میدانی، بسکتبال، والیبال، فوتبال،  راگبی، تیراندازی با کمان، پیلاتس و یوگا.

 

  • انجمن دانشجویی: در این انجمن‌ها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

 

  • آزمایشگاه: چندین آزمایشگاه مجهز برای فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشجویان وجود دارد.

 

  • خدمات کامپیوتری: فضایی برای استفاده دانشجویان از کامپیوترهای دانشگاه فراهم شده است

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید