بهترین دانشگاه های دندان پزشکی ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره بهترین دانشگاه های دندان پزشکی ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

راهنمای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

برای انجام حرفه دندانپزشکی در ایتالیا، داشتن مدرک کارشناسی ارشد تک دوره ای در دندانپزشکی و پروتزهای دندانی ضروری است. دوره آموزشی شش سال طول می کشد که در طی آن دانش آموز باید به 360 CFU دست یابد. برای دسترسی به دوره تحصیلی و تحصیل در رشته دندانپزشکی باید در آزمون پذیرش شرکت کنید .

دوره مطالعات دانشگاهی

مدرک با بحث یک مقاله مکتوب که زیر نظر استاد راهنما تهیه شده است به دست می آید. در پایان دوره تحصیلی، فارغ التحصیل باید در آزمون دولتی برای واجد شرایط بودن برای حرفه دندانپزشکی قبول شود.

 

مدارس تخصصی

برای علاقه مندان به تحصیل در رشته دندانپزشکی و پروتزهای دندانی باید بدانید که پس از اخذ مدرک می توانید انتخاب کنید که به عنوان فریلنسر کار کنید یا در دنیای تحقیقات کار کنید. همچنین می توانید با حضور در مدارس تخصصی فوق لیسانس در زمینه های مختلف مرتبط (جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، جراحی دندان) به مدت یک یا دو سال، دانش خود را عمیق تر کنید.

 

کجا برای مطالعه

مرکز مطالعات سرمایه گذاری اجتماعی ( CENSIS ) که سال هاست در حال توسعه و مطالعه کیفیت آموزشی دانشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا بوده است، لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و پروتزهای دندانی را منتشر کرده است.

 

دوره مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی (کلاس LM-46) نشان دهنده رویای بسیاری از دانشجویان ایتالیایی است.

 

6 سال طول می کشد و معمولاً شامل کسب 360 واحد آموزشی است که بین فعالیت های مختلف تقسیم می شود (آموزش پایه، توصیف، آموزش یکپارچه و غیره).

 

هدف این مسیر ایجاد یک حرفه ای است که قادر به مقابله با پیشگیری، تشخیص و درمان در مورد موارد زیر است:

 

  • دهان
  • دندان ها
  • آرواره ها
  • پارچه های مرتبط
  • مراقبت و توانبخشی دندان

برای دسترسی به دوره تحصیلی، همانطور که قبلاً می دانید، باید در آزمون پذیرش سراسری شرکت کنید .

 

اما دانشجویان اغلب از خود می پرسند:

کجا دندانپزشکی بخوانیم ؟

 

در این مقاله مروری کلی بر دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند، ارائه می‌کنیم .

پس از فارغ التحصیلی:

صلاحیت برای تمرین حرفه ای

علاوه بر مدرک، برای انجام حرفه دندانپزشکی باید مجوز فعالیت داشته باشید.

 

این مدرک با قبولی در آزمون دولتی (هر سال دو جلسه برگزار می شود) به دست می آید. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی پس از احراز صلاحیت می توانند در یکی از رشته های زیر ادامه تحصیل دهند:

 

  • جراحی دهان
  • ارتودنسی
  • دندانپزشکی کودکان
  • دندانپزشکی بالینی عمومی

 

دوره کارشناسی ارشد در دندانپزشکی و پروتزهای دندانی با هدف آماده سازی فارغ التحصیلان با داشتن فرهنگ علمی پایه محکم، آموزش بالینی-حرفه ای قابل توجه و تمام آن مهارت هایی است که به یک رویکرد کل نگر و همدلانه با فرد احترام می گذارند، امکان برنامه ریزی و انجام اقدامات پیشگیرانه، تشخیصی و روش های درمانی در برابر بیماری های دهان-دنتو-پریودنتال.

دوره کارشناسی ارشد در دندانپزشکی و پروتزهای دندانی در فارغ التحصیلان خود بر ارتقای به روز رسانی مداوم و استفاده از روش های بالینی بر اساس استفاده از بهترین شواهد اثربخشی موجود در ادبیات تأکید دارد.

اهداف آموزشی:

رشته‌های پایه در این مسیر پیش نیاز توسعه مناسب مهارت‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را نشان می‌دهند که با آن واحد جدایی ناپذیری را در آموزش یک کارمند بهداشتی نشان می‌دهند که حفاظت از سلامت موجود را در مرکز کار خود قرار می‌دهد. حرفه حرفه ای انسان به ویژه، فارغ التحصیل باید به موارد زیر مجهز باشد:

– مبانی علمی و آمادگی نظری و عملی لازم طبق دستورالعمل 78/687/EEC برای انجام حرفه دندانپزشکی و روش‌شناسی و فرهنگ لازم برای تمرین دائمی، همچنین مبانی روش‌شناختی تحقیقات علمی، و همچنین سطحی از استقلال حرفه‌ای، تصمیم‌گیری و عملیاتی، ناشی از یک مسیر آموزشی که با رویکردی جهانی به مشکلات بهداشت دهان و دندان افراد سالم و بیمار، همچنین در رابطه با محیط فیزیکی و اجتماعی که آنها را احاطه کرده است.

– دانش نظری ضروری ناشی از علوم پایه، در منظر کاربرد حرفه ای بعدی آنها، دانش فیزیوپاتولوژیکی و بالینی پزشکی عمومی، توانایی تشخیص و ارزیابی انتقادی، از دیدگاه بالینی و در یک دید واحد، نیز گسترش یافته است. بعد اجتماعی-فرهنگی، داده های مربوط به وضعیت سلامت و بیماری سیستم روزنه ای فرد، تفسیر آنها در پرتو دانش پایه علمی، فیزیوپاتولوژی و آسیب شناسی سیستم روزنه ای و سیستمیک، توانایی برقراری ارتباط شفاف و انسانی با بیمار و اعضای خانواده از توانایی سازماندهی کار تیمی که مشکلات آن را از نظر ارتباط و مدیریت منابع انسانی نیز می داند.

 

 

مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی

دوره تحصیلی  در رشته دندانپزشکی و پروتزهای دندانی  به دنبال آخرین اصلاحات دانشگاه (DM 270/04) تأسیس شد.

 

این یک دوره آموزشی مناسب برای همه کسانی است که قبل از هر چیز به علم و بدن انسان علاقه  دارند . اگر به شدت مجذوب این موضوعات هستید، پس این مدرک می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی با هدف تربیت دندانپزشکان آینده : متخصصان متخصص در زمینه دندانپزشکی اما نه تنها.

 

دندانپزشکان دید چند رشته ای دارند و همچنین می توانند وضعیت سلامت کلی هر بیمار و هرگونه تعامل با سایر مناطق آسیب شناسی را ارزیابی کنند.

 

علاوه بر این، این یک دوره مدرک با رویکرد بسیار عملی است. در پایان تحصیلات خود، در واقع، شما کاملاً قادر به انجام حرفه دندانپزشکی هستید، هم در محیط های خصوصی و هم در محیط های عمومی کار کنید.

 

دلیل دیگری برای ثبت نام در دندانپزشکی به چشم انداز حرفه ای مرتبط است. درصد فارغ التحصیلان شاغل بسیار بالا و میانگین حقوق به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین است .

 

مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی: انواع دوره ها

تنها راه اخذ مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی، ثبت نام در یکی از رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد تک دوره ای دندانپزشکی و پروتزهای دندانی (LM-46) می باشد. اینها دوره هایی هستند که 360 واحد دانشگاهی (CFU) را در مدت 6 سال ارائه می دهند.

 

مسیرهای تحصیلی کلاس LM-46 جزء رشته های تحصیلی با ثبت نام محدود در سطح کشور است  و ثبت نام تنها پس از قبولی در  آزمون پذیرش امکان پذیر است .

 

آزمون در همان روز و همزمان با آزمون پذیرش در رشته های پزشکی و جراحی برگزار می شود و از نظر محتوا یکسان است.

 

هنگام ثبت نام در آزمون می توانید اولویت خود را بین پزشکی و جراحی یا دندانپزشکی و پروتزهای دندانی نشان دهید. یا می توانید هر دو گزینه را انتخاب کنید.

 

هر کسی که دیپلم دبیرستان داشته باشد می تواند با گزینش ها روبرو شود و در آزمون پذیرش شرکت کند.

 

آمادگی برای آزمون را نباید دست کم گرفت :

این نیاز به مطالعه خاصی دارد زیرا باید به سؤالات چند گزینه ای در چهار زمینه اصلی انضباطی پاسخ دهید:

 

  • منطق و فرهنگ عمومی؛
  • علم شیمی؛
  • زیست شناسی;
  • ریاضی و فیزیک

می توان  دوره های آمادگی را دنبال کرد  که بسیاری از دانشگاه ها در گروه های خود ترتیب می دهند تا خلاءهای دندانپزشکان مشتاق را پر کنند.

 

توصیه این است که هر چه زودتر آماده شدن برای آزمون را شروع کنید و به طور موثر مطالعه کنید.

 

شما می توانید در کتاب های خاص مطالعه کنید. آموزش با  شبیه سازی آنلاین عملی آزمون پذیرش پزشکی-دندانپزشکی . یا دوره های آمادگی را به صورت حضوری یا آنلاین بگذرانید . نکته مهم این است که توجه داشته باشید که با توجه به تعداد کم مکان های در نظر گرفته شده، برای قبولی در آزمون به آمادگی کامل و تعهد زیادی نیاز است.

 

مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی: آنچه شما مطالعه می کنید

در برنامه های آموزشی دوره های تحصیلی دندانپزشکی و پروتزهای دندانی، سال های اول به موضوعات علمی پایه اختصاص دارد . به طور خاص، رشته هایی مانند شیمی، فیزیک، بافت شناسی، آناتومی مورد مطالعه قرار می گیرند تا فرهنگ زیست پزشکی کاملی را در اختیار دانشجو قرار دهند.

 

این دوره بر اساس یک تخصص رشته ای مترقی تنظیم شده است، بنابراین  در سال های بعد با موضوعات مشخص کننده مواجه می شویم . این شامل دوره هایی مانند بهداشت دندان، آسیب شناسی دهان، ارتودنسی و دندانپزشکی محافظه کارانه است.

 

اما نه تنها. هیچ گونه کمبودی در رشته های عرضی در برنامه آموزشی مانند روانپزشکی و اطفال وجود ندارد. مطالعه این موضوعات در واقع تضمین کننده تربیت متخصصی است که در ارتباط با  تماس انسانی و برخورد با بیمار نیز مهارت داشته باشد.

 

کسب مهارت های کامپیوتری و زبان انگلیسی نیز مورد غفلت قرار نمی گیرد .

 

تدریس دروس مقطع تحصیلی دندانپزشکی و پروتزهای دندانی به صورت سخنرانی، تمرین عملی، آزمایشگاه و سمینار تقسیم می شود .

 

علاوه بر این، قبل از دفاع از پایان نامه، دانشجویان ملزم به گذراندن دوره کارآموزی یا دوره آموزشی هستند.

 

 

هنگامی که دوره کارآموزی یا کارآموزی برنامه ریزی شده با موفقیت به پایان رسید ، می توانید با بحث در مورد پایان نامه، مدرک دندانپزشکی و پروتزهای دندانی را دریافت کنید.

همانطور که گفته شد، این دوره آموزشی متخصصانی را آموزش می دهد که بتوانند بلافاصله وارد دنیای کار شوند. با این حال، برای مجاز به انجام حرفه دندانپزشکی باید در آزمون دولتی  خاص قبول شوید. اما نه تنها. همچنین ثبت نام در ثبت نام سفارش جراحان و دندانپزشکان الزامی است .

پس از ثبت‌نام، می‌توانید انتخاب کنید که به‌عنوان کارمند آزاد یا کارمند در مراکز بهداشتی عمومی (بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها)، در مراکز خصوصی یا در مراکز وابسته به خدمات سلامت ملی کار کنید.

پس از فارغ التحصیلی در دندانپزشکی و پروتزهای دندانی نیز می توانید تخصص بیشتری را انتخاب کنید. در این صورت می توانید به دانشکده های فوق لیسانس تخصصی جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و ارتودنسی دسترسی پیدا کنید.

از طرف دیگر، می توانید در مقطع کارشناسی ارشد سطح اول و دوم که به حوزه های مختلف دندانپزشکی اختصاص دارد، شرکت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید