داروسازی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره داروسازی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته ی داروسازی همیشه جز  پرطرفدار ترین و پرمتقاضی ترین رشته های حوزه ی پیراپزشکی به حساب می آید.رقابت زیادی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های ایران وجود دارد که باعث شده بسیاری افراد علاقمند نتوانند به تحصیل در این رشته بپردازند .

اهمیت این رشته و نیاز روز افزون انسان به متخصصین این حوزه همیشه موردتوجه است.

 از آنجایی که رشته داروسازی در کشور ایتالیا به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی شناخته می‌شود، مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی و غیر ایرانی قرار گرفته است.

 

از بین کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل ،همیشه کشورهای اروپایی به دلیل سطح علمی بالا و اعتبار دانشگاه ها و بورسیه های متنوع ،جذاب ترین گزینه ها برای ایرانیان و دانشجویان خارجی  به حساب می آیند.

رشته داروسازی در دانشگاه‌های ایتالیا در بالاترین سطح ممکن آموزش داده می‌شود. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه‌های ایتالیا وجود دارد. از همین رو با داشتن مدرک معتبر انگلیسی می‌توانید در ایتالیا تحصیل کنید. ناگفته نماند که برای رشته داروسازی و هر رشته ی دیگری در ایتالیا امکان دریافت بورسیه‌ نیز وجود دارد.

مزایای تحصیل در ایتالیا:

ایتالیا از چند جهت برای ادامه تحصیل و خصوصا  تحصیل در رشته ی داروسازی مناسب می باشد.

  • اول:  می توان به اعتبار بالای دانشگاه ها و سابقه ی طولانی دانشگاه های ایتالیا  اشاره کرد.
  • دوم :اعتبار جهانی مدرک فارغ التحصیلان رشته ی داروسازی ایتالیا می باشد.
  •  سوم: تحصیل به زبان انگلیسی. دانشجویانی که به  زبان ایتالیایی مسلط نیستند، اجازه دارند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند که رشته ی داروسازی در ایتالیا جز این  رشته هایی میباشد .

  • چهارم : امکان کار حین تحصیل  برای دانشجویان امکان پذیر است.دانشجویانی که در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند قادر به 20 ساعت کار در هفته میباشند .

  • پنجم: بورسیه استانی است ،که یکی از جذاب ترین و مهم ترین دلایل برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می باشد که با توجه به شرایط مالی به دانشجو تعلق می گیرد و با کمک این بورسیه شهریه دانشگاه پرداخت نمی کنند.
  • و …

دانشگاه‌های انگلیسی زبان رشته داروسازی در ایتالیا:

دانشگاه تورورگاتا دانشگاه بولونیا

دانشگاه تورورگاتا:

یکی از بهترین دانشگاه ها، جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا دانشگاه تورورگاتا می باشد که در شهر رم یعنی پایتخت ایتالیا واقع شده است این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه شهر رم بعد از دانشگاه ساپینزا است و رشته‌ی داروسازی را به زبان انگلیسی به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. با توجه به معتبر بودن کورس داروسازی در این دانشگاه و همینطور امکان تحصیل رایگان و دریافت بورسیه استانی، این دانشگاه گزینه ی مناسبی برای ادامه تحصیل است. جهت پذیرش در دانشگاه تورورگاتا شما باید در آزمون ورودی آن شرکت کنید.

دانشگاه بولونیا:

دانشگاه بلونیا با توجه به رتبه ی مناسب در بین دانشگاه های ایتالیایی و اروپایی هر ساله میزبان دانشجویان خارجی زیادی در رشته های مختلف و مقاطع گوناگون تحصیلی  هست که  شهر بلونیا را یک شهر دانشجویی مبدل کرده است.این دانشگاه، رشته داروسازی را در دو زبان انگلیسی و ایتالیایی، ارائه می‌دهد و با پذیرش حداکثر ۱۰۰ دانشجو، برای افراد فرصت یادگیری و کسب تخصص را فراهم می‌آورد.

شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه  بولونیا و تورورگاتا:

  1. دیپلم 12 ساله دبیرستان داشته باشید.
  2. مدرک زبان  (آیلتس. تافل ) داشته باشید.
  3. در آزمون TOLC-F قبول شوید.

تحصیل داروسازی در ایتالیا را می‌توان ترکیبی از مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانست که به صورت یک دوره پیوسته، تدریس می‌شود. این دوره ۵ سال زمان می‌برد که شما به‌عنوان دانشجوی داروسازی  باید ۳۰۰ واحد درسی را در طی این ۵ سال بگذرانید.

متقاضیان برای تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا، باید در آزمونی تحت عنوان آزمون TOLC-F شرکت کنند.این آزمون به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی برگزار می‌شود و هزینه آن ۳۰ یورو است. آزمون TOLC-F شامل ۵۰ سوال است.

ساختار آزمون تولک–اف داروسازی ایتالیا

  • منطق و درک مطلب
  • فیزیک 
  • شیمی 
  • ریاضیات 
  • زیست شناسی 

همه دارندگان دیپلم ( اعم از تجربی ،ریاضی ، انسانی ، فنی و …) می توانند در آزمون شرکت کنند و پس از قبولی برای تحصیل در کشور ایتالیا وارد دانشگاه شوند.

تحصیل داروسازی در ایتالیا یک هدف بسیار مهم برای دانشجویان ایرانی است . از همین رو شما هم می‌توانید از یک دانشگاه معتبر ایتالیایی پذیرش بگیرید و تحصیل خود را در آن آغاز کنید. ما در این راه کنار شما خواهیم بود.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید