شرایط تحصیل روانشناسی ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره شرایط تحصیل روانشناسی ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته تحصیلی روانشناسی

روانشناسی یک زمینه مطالعاتی بسیار گسترده و جذاب است که به شما امکان می دهد مجموعه ای از مهارت های مختلف از تفسیر گرفته تا رفتار انسانی و فیزیولوژی مغز را به دست آورید. درک عملکرد ذهن انسان مهارتی است که می تواند درهای زیادی را باز کند: از مشاوره روانشناسی، مشاوره و مربیگری گرفته تا جرم شناسی و تجزیه و تحلیل رفتارهای مخاطره آمیز. تا آموزش، منابع انسانی یا روان درمانی.

نحوه دسترسی به دوره تحصیلی روانشناسی

در ایتالیا، دوره آموزشی دانشگاه در روانشناسی شامل دوره سه ساله در “علوم و تکنیک های روانشناسی” (L-24) و دوره های کارشناسی ارشد در روانشناسی مربوط به کلاس LM-51 است.

دسترسی به دوره سه ساله رشته علوم و فنون

روانشناسی طبق قانون برای قبولی در آزمون ورودی الزامی نیست، اما بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور آزمون های گزینش اجباری را راه اندازی کرده اند.

این آزمون ها می توانند بین 60 تا 120 دقیقه زمان متغیر داشته باشند، به صورت آزمون های چند گزینه ای ساختار یافته و با هدف ارزیابی مهارت های داوطلب در دانش عمومی، درک کلامی، رشته های منطقی-ریاضی-آماری و زیست شناسی انجام می شوند.

با این حال، در صورت انتخاب برای ثبت نام در یکی از دانشگاه های آنلاین شناخته شده توسط وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات (MIUR) می توان این دوره تحصیلی را بدون شرکت در آزمون های پیش انتخابی و پذیرش انجام داد.

برای دسترسی به دوره کارشناسی ارشد روانشناسی، کسب دانش اساسی نظری، تاریخی و روش شناختی مربوط به کلیه بخش های علمی- انضباطی پیش بینی شده در دوره سه ساله علوم و فنون روانشناسی ضروری است. به همین دلیل، پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبانی که دارای مدرک L-24 یا مدرک نظام قدیم در رشته روانشناسی هستند، بدون بدهی تحصیلی انجام می شود. از طرف دیگر، اگر مدرک تحصیلی سه ساله متعلق به کلاس دیگری دارید، باید در SSD های خاص امتیاز کسب کرده باشید و هر گونه بدهی آموزشی را از طریق دوره های دانشگاهی تک دانشگاهی که بر اساس شرایط مورد نیاز برای مدرک کارشناسی ارشد مشخص شده است، پر کنید. دوره (به عنوان مثال: روانشناسی بالینی، روانشناسی جنایی، روانشناسی کار و سازمانی، روانشناسی فرآیندهای شناختی).

گرایشات روانشناسی در ایتالیا

گرایشات مختلف روانشناسی در هر یک از این دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند. اگر گرایش خاصی را برای تحصیل مدنظر دارید، بهتر است به سایت هر یک از این مراکز مراجعه کرده و گرایشات ارائه شده در آنها را به دقت بررسی کنید.

به طور کلی می‌توان گفت، گرایشات مختلف برای تحصیل در رشته روانشناسی شامل موارد زیر می‌شوند:

     

روانشناسی بالینی

روانشناسی شناختی

روانشناسی، عصب شناسی و علوم انسانی

روانشناسی عصب شناختی

روانشناسی کار و سازمانی

 

 

 

پس از فارغ التحصیلی در رشته روانشناسی چه باید کرد؟

پس از اخذ مدرک سه ساله در رشته علوم و فنون روانشناسی، امکان ادامه تحصیل با مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس سطح 1 یا ورود به دنیای کار در حوزه منابع انسانی و خدمات استخدامی، تحقیقاتی یا کمکی وجود دارد. و ادغام مجدد اجتماعی

 

برای دسترسی به حرفه روانشناس، روان درمانگر یا معلم، باید تحصیلات خود را با مدرک کارشناسی ارشد تکمیل کرد و برخی از شرایط اضافی را رعایت کرد.

 

برای تبدیل شدن به یک روانشناس، علاوه بر صلاحیت، لازم است یک دوره کارآموزی حرفه ای یک ساله در یک مرکز تایید شده، قبولی در آزمون دولتی واجد شرایط (در حال حاضر هنوز ضروری است، اما در حال لغو است) و ثبت نام در ثبت نام روانشناسان ( بخش TO). می توان از طریق دوره های آموزشی پیشرفته و کارشناسی ارشد در یک شاخه خاص از روانشناسی تخصص یافت، به عنوان مثال برای تبدیل شدن به یک روانشناس شغلی، روانشناس اورژانس یا روانشناس مدرسه.

برای روان درمانگر شدن، علاوه بر مراحلی که برای تشخیص عنوان روانشناس ذکر شد، باید یک عنوان تخصصی پنج ساله در رشته روان درمانی کسب کنید.

برای معلم شدن در دوره متوسطه، کسب 24 واحد برای تدریس، داشتن واحدهای آموزشی مورد نیاز برای ورود به کلاس مسابقه (مخصوصا کلاس A-18 فلسفه و علوم انسانی) و شرکت در مدرسه الزامی است. مسابقه برای معلمان یک راه جایگزین برای دسترسی به تدریس و انجام تکالیف مدت معین، ارائه درخواست برای در دسترس قرار دادن (MAD) برای معلمان جایگزین است. در این صورت، داشتن 24 واحد و واحدهای آموزشی اختصاصی کلاس مسابقه، یک صلاحیت ترجیحی اما غیر الزام آور است.

 

 

از میان رشته های مرتبط با رشته مطالعات روانشناسی، امکان ثبت نام در دوره سه ساله رشته علوم و فنون روانشناسی و در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، روانشناسی قانونی وجود دارد.

 

دوره کارشناسی ارشد در روانشناسی بالینی برای روانشناسان مشتاقی است که قصد دارند در حوزه بالینی و اجتماعی کار کنند. دوره مطالعه به موضوعات اصلی نظری و عملی روانشناسی و نقشی که روانشناس در تکامل انسان و رشد استعدادهای بالقوه او ایفا می کند، می پردازد.

 

دوره کارشناسی ارشد در روانشناسی قانونی با هدف تربیت روانشناسانی قادر به فعالیت در ارزیابی تقاضای روانشناختی – بالینی و در تعریف طرح درمان / مداخله در زمینه حقوقی است. این دوره تمام ابزارها، تکنیک ها و روش های عملیاتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که در انجام فعالیت حرفه ای روانشناس در زمینه قضایی مفید هستند.

 

تحصیل روانشناسی در ایتالیا به چه زبان‌هایی امکان‌پذیر است؟

تحصیل روانشناسی در ایتالیا، به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی امکان‌پذیر است؛ اما بسته به مقطعی که در آن قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، تنوع رشته‌های خوب در ایتالیا و دانشگاه‌ها، که هر یک از این زبان‌ها را ارائه می‌دهند متفاوت خواهد بود.

 

هزینه تحصیل روانشناسی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل روانشناسی در ایتالیا، مانند تحصیل در سایر مقاطع متغیر است. این هزینه به رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه در حال تحصیل بستگی دارد. به طور میانگین می‌توان گفت، هزینه تحصیل روانشناسی در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا 900 تا 4000 و در دانشگاه‌های خصوصی این کشور 6000 تا 20000 یورو است.

 

 

تحصیل در مقطع لیسانس روانشناسی در ایتالیا چقدر زمان خواهد برد؟

با شنیدن این سوال حتما به این فکر افتاده‌اید که مگر تحصیل در مقطع لیسانس در همه جا یک مقدار طول نخواهد کشید؟ بله. تقریبا در تمامی مناطق جهان، تحصیل در مقطع کارشناسی معمولاً 4 سال به طول می‌انجامد؛ اما در ایتالیا، مدت زمان به اتمام رساندن این دوره معمولا 3 سال خواهد بود.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید