دانشگاه شهر تورین ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره دانشگاه شهر تورین ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

معرفی دانشگاه های شهر تورین ایتالیا

دانشگاه تورین یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا است که 120 ساختمان را پوشش می دهد و 75000 دانشجو دارد. این دانشگاه به عنوان یک شهر متمایز در داخل ایتالیا شناخته شده است که باعث توسعه فرهنگی، تحقیق، نوآوری، آموزش و اشتغال با پردیس های واقع در مناطق مختلف تورین است که در سال 1404 تأسیس شده است .

علاوه بر این، دانشگاه تورین (یونیتو) به تلاش های پایداری خود افتخار می کند و به طور جدی متعهد به مشارکت در توسعه پایدار جامعه است. با پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، در چند سال اخیر UniTO خود را متعهد به پایداری کرده است. UniTO با استخدام حدود 3700 نیروی انسانی و با ارزش اقتصادی 460 میلیون یورو، ارتباط نزدیکی با جامعه محلی دارد .

امروزه دانشگاه تورین یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایتالیایی است که برای تحقیقات و آموزش بین‌المللی باز است و دوره‌هایی را در رشته‌های مختلف غیر از مهندسی و معماری ارائه می‌دهد. این شرکت دارای مراکز تحقیقاتی در تشخیص پزشکی، بیوسنسوریک و نانوتکنولوژی است که از بهترین ها در ایتالیا هستند. دانشگاه سنت قابل توجهی در تحقیق در موضوعات سنتی مانند تاریخ، فلسفه، حقوق، اقتصاد و پزشکی دارد. همچنین در حال حاضر در بخش های مهمی مانند علوم غذایی، سیاست اجتماعی، فناوری اطلاعات، هنرهای نمایشی و علوم ارتباطات در حال توسعه است .

این دانشگاه دارای 22 کتابخانه است که به 32 رشته مختلف اختصاص یافته است. این موسسه آموزشی به خاطر باغ گیاه شناسی و موزه های دانشگاهی مختلف مانند “Cesare Lombroso” – موزه انسان شناسی جنایی و “Luigi Rolando” – موزه آناتومی انسان مشهور است. این دانشگاه همچنین از شبکه‌ای از موزه‌های محلی با موضوعات مختلف از مصر گرفته تا هنر معاصر مراقبت می‌کند و واحدهای تولید رسانه، رادیو، تلویزیون و فیلم خود را مدیریت می‌کند .

طبق آخرین آمار، دانشگاه تورین 75000 دانشجو دارد. از این تعداد تقریباً 4600 دانشجوی بین المللی هستند. 69 رشته در مقطع کارشناسی، 75 رشته کارشناسی ارشد و 34 رشته در مقطع دکترا وجود دارد. این دانشگاه با 429 استاد و 776 دانشیار دارای کادر آموزشی زیادی است .

دانشگاه تورین کجا واقع شده است؟

دانشگاه تورین در شهر تورین در شمال غربی ایتالیا واقع شده است. تورین هفتمین شهر بزرگ ایتالیا و پایتخت منطقه پیمونته است که به خاطر شراب هایش با نام های بارولو و باربارسکو معروف است .

تورین در سواحل رودخانه معروف پو واقع شده است و به راحتی از طریق راه آهن، اتوبوس و خطوط هوایی با شهرهای دیگر ایتالیا قابل دسترسی است. در این راستا دانشجویان با بهره مندی از امکانات حمل و نقل نامحدود با کارت های تخفیف فرصت سفر در بین شهرهای ایتالیا را دارند .

این شهر همچنین در پای کوه های آلپ و نزدیک به Sestriere، یکی از پیست های اسکی مهم ایتالیا واقع شده است. تورین از نظر میراث تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. مناظر گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد، مانند ساختمان های تاریخی با سبک های مختلف معماری، گالری های هنری، موزه ها، کلیساها و کاخ ها. علاوه بر این، این شهر میزبان تیم فوتبال مشهور جهانی یوونتوس است .

فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه تورین | دانشگاه تورینو

در سال 1506 روتردام اراسموس مدرک خود را در این دانشگاه به دست آورد. علاوه بر این، بسیاری از دانش پژوهان، به ویژه فرانسوی و انگلیسی، این دانشگاه را در وهله اول ترجیح دادند.

برخی از نام‌های برجسته قرن بیستم عبارتند از :

آنتونیو گرامشی

پیرو گوبتی

پالمیرو تولیاتی

ماسیمو بونتمپلی

نوربرتو بابیو

چزاره پاوزه

این افراد نقش بسیار مهمی در زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایتالیا داشتند. سالواتوره لوریا، برنده جایزه نوبل در رشته پزشکی، ریتا لوی مونتالچینی، رناتو دولبکو، لوئیجی آینائودی و جوزپه ساراگات، روسای جمهور جمهوری ایتالیا را می توان از دیگر نام های مهم فارغ التحصیل از دانشگاه تورین نام برد .

کتابخانه دانشگاه تورین

22 کتابخانه در 32 مکان پراکنده شده است

تقریباً 3200 ایستگاه کاری

بیش از 2900000 جلد

تقریباً 23000 کتاب کتابشناختی جدید

بیش از 237000 منبع آنلاین (مجله های الکترونیکی، کتاب های الکترونیکی، پایگاه های داده، اسناد و گزارش ها)

بیش از 17500 کاربر فعال

بیش از 1207000 بازدید از OPAC (کاتالوگ دسترسی عمومی آنلاین)

بیش از 135500 اعتبار محلی و بین کتابخانه ای

زندگی دانشجویی در دانشگاه تورین

دانشجو بودن در دانشگاه تورین به لطف طیف گسترده ای از رویدادهای سراسر سال، موزه ها، مکان ها، بناهای تاریخی، کلیساها، پارک ها و تئاترها مرکز ویژگی های فرهنگی است .

سبک زندگی هیجان انگیز تورین به ویژه مورد علاقه جوانان و دانشجویانی است که مایلند حرفه آکادمیک خود را در این شهر دنبال کنند. در سال های اخیر تلاش های زیادی برای بهبود همه خدمات در سطح شهر برای جامعه دانش آموزی صورت گرفته است .

تورین شهری متمرکز بر دانشجو است، از یک پردیس کاملاً جدید گرفته تا اتاق‌های مطالعه و گزینه‌های اقامتی بیشتر و سیاست‌های حمل‌ونقل و دانشجوپسند. با بیش از 1000 موافقت نامه Erasmus+ و بیش از 600 قرارداد همکاری با 177 دانشگاه در سراسر جهان، دانشگاه تورین (یونیتو) به شدت تحرک دانشجویی بین کشورها و رشته ها را تشویق و حمایت می کند .

این شهر که در مرکز ایتالیا و نزدیک به فرانسه واقع شده است، به مناطق مختلفی برای بازدید دانش آموزان نزدیک است. تورین همچنین برای ورزش های زمستانی بسیار محبوب است و دانش آموزان می توانند در زمستان در بسیاری از فعالیت های اجتماعی شرکت کنند .

دانشگاه تورین “پروژه دوستان

دانشگاه تورین می تواند به همه دانشجویان ورودی یک دوست اختصاص دهد. دوست شما دانشجوی Unito است و خدمات ملاقات و پشتیبانی را به دانشجویان بین المللی، دانشجویانی که برای برنامه . Erasmus+ یا از خارج برای تحصیل می آیند، ارائه می دهد

اگر دوره ای را شروع می کنید یا در اراسموس می آیید، قبل از رسیدن به تورین، مستقیماً با یک دوست با شما تماس می گیرد. پس از ورود به ایتالیا، می توانید با دوستان خود ملاقات کنید و تجربه خود را از دانشگاه تورین آغاز کنید .

پس مزایای رفیق چیست؟

پیدا کردن دوستان جدید

زبان و فرهنگ ایتالیایی را یاد بگیرید

کسب اطلاعات و رفع شبهات قبل از خروج

برای اطلاع از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه مانند کتابخانه ها، اتاق های مطالعه، غذاخوری دانشگاه، فعالیت های ورزشی و غیره.

برای دریافت اطلاعات در مورد بهداشت، اجازه اقامت و مسکن

انجام مراحل اداری (ثبت نام در دوره های برنامه شغلی شما، ثبت نام در امتحانات و غیره)

رتبه بندی جهانی دانشگاه تورین | دانشگاه تورینو

رتبه بندی دانشگاه های جهانی CWUR در سال 2018-2019 این دانشگاه را در رتبه 208 در جهان و رتبه 6 در ایتالیا قرار داده است .

بر اساس رتبه بندی ARWU شانگهای در سال 2018-2019، در بین 300 دانشگاه برتر رتبه دوم را دارد .

رتبه بندی NTU تایوان 2018-2019 در رتبه یونیتو 171 در جهان و ششمین در ایتالیا قرار دارد .

  بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی در سال 2018-2019، این دانشگاه در رتبه 232 جهان و در ایتالیا هشتمین است .

رتبه بندی پایداری دانشگاه های گرین متریک در سال های 2018-2019 این دانشگاه را در رتبه 47 جهان و رتبه دوم در ایتالیا قرار داده است .

نرخ یافتن شغل (اشتغال) فارغ التحصیلان دانشگاه تورین

بیش از 13900 دانشجو در سال 2019 از دانشگاه تورین فارغ التحصیل شدند. از این تعداد 9400 نفر فارغ التحصیل دوره های کارشناسی و 5 تا 6 سال کارشناسی ارشد و 4500 نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هستند.

طبق AlmaLaurea 2019 و 2017 نرخ اشتغال فارغ التحصیلان از نیروی کار ISTAT؛

در سال اول پس از فارغ التحصیلی،

در مجموع 61.1 درصد شاغل می شوند. (میانگین کشوری 53.5%)

از این تعداد 50.5 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی شغل پیدا کردند. (میانگین کشوری 41.1)

78.2 درصد از فارغ التحصیلان دوره های تحصیلات تکمیلی 5-6 ساله شغل پیدا کردند. (میانگین کشوری 64.2)

74.7 درصد از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد شغل پیدا کردند. (میانگین کشوری 74.8)

همچنین می‌توانید مقالات ما را با عنوان «فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در ایتالیا» و «درآمد کردن به عنوان دانشجو در ایتالیا» در این زمینه بررسی کنید .

گروه های دانشگاه تورین

برنامه های کارشناسی به زبان انگلیسی

تجارت و مدیریت

حقوق جهانی و مطالعات حقوقی فراملی

پزشکی و جراحی

دوره های کارشناسی در دانشگاه تورین 3 سال به جز پزشکی و جراحی است. برنامه پزشکی و جراحی 6 سال طول می کشد. مدرک دیپلم دبیرستان و تسلط به زبان انگلیسی برای پذیرش الزامی است. آزمون TARM برای مهارت زبان سازماندهی شده است. علاوه بر این آزمون، قبولی در آزمونی نیز مهم است که دانش پایه عمومی را آزمایش می کند .

مقاطع کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

مطالعات منطقه ای و جهانی برای همکاری بین المللی

مدیریت کسب و کار

زیست شناسی سلولی و مولکولی

اقتصاد

مطالعات حقوقی اروپا

علم مواد

بیوتکنولوژی مولکولی

مالی و بیمه کمی

استوکاستیک و علم داده

دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه تورین 2 سال است. برای پذیرش، قبولی در آزمونی که دانش پایه در مورد برنامه ها سنجیده می شود و کسب نمره معتبر از آزمون زبان ضروری است .

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید