بورسیه مقطع لیسانس ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره بورسیه مقطع لیسانس ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مقدمه

در ایتالیا، همه دانشجو های  بین ‌المللی بر اساس شرایط مالی و یا شایستگی‌های مشابه، حق دریافت خدمات کمک مالی مشابهی با دانشجو های ایتالیایی دارند. بورسیه های دولتی در سطح ملی و منطقه ای وجود دارد که دانشجو های  بین المللی می توانند برای آن درخواست دهند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های ایتالیا برنامه های بورس تحصیلی ایتالیا را برای دانشجو های بین المللی ارائه می دهند .

بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی

دولت ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا هم به شهروند های خارجی و هم به شهروند های  ایتالیایی مقیم خارج از کشور (IRE) بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه های تحصیلی برای نوع دوره های زیر ارائه می شود: ، دوره های آموزش عالی در هنر، موسیقی و رقص (AFAM) ، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی. این بورسیه شامل شهریه، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه می باشد. فقط می توان برای بورسیه های سه، شش یا نه ماهه درخواست داد .

برنامه “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید” که توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا پشتیبانی می شود، به دانشجو های  آذربایجان، کلمبیا، مصر، اتیوپی، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مکزیک، ارائه می دهد. ترکیه، تونس و ویتنام فرصتی برای توسعه مهارت ها و تخصص از طریق طیف وسیعی از دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، در زمینه های مهندسی، فناوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیا. به بهترین دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می شود که توسط شرکا و حامی های  اصلی شرکت حمایت می شود .

EDISU بورسیه های  

دانشجو هایی از جمله دانشجو های بین‌المللی غیر اتحادیه اروپا که در دوره‌های کارشناسی تمام وقت، کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی ارشد تک دوره‌ای، یا دوره‌های دکترا در یکی از دانشگاه‌های پیمونت (یعنی پلی‌تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو، دانشگاه شرق پیمونت) می توانند برای بورسیه تحصیلی EDISU در صورتی که شایستگی و شرایط اقتصادی مسابقه را برآورده کنند، درخواست دهند. دانشجو های  پاره وقت در صورت ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند درخواست دهند. مقدار بورسیه تحصیلی بسته به شرایط مختلف متفاوت است. خدمات اسکان را می توان به دانشجو های غیر مقیم نیز اعطا کرد .

برنامه بورس تحصیلی بین المللی پادوآ

دانشگاه پادوآ همچنین بورسیه های تحصیلی کامل را به دانشجویان با استعداد با استعدادی که مایل به ادامه تحصیل در دوره اول یا دوره دوم هستند ارائه می دهد که به زبان انگلیسی در پادووا تدریس می شود. این کمک هزینه تحصیلی شامل کمک هزینه معاش 8000 یورو و معافیت از هزینه تحصیل است .

معافیت از هزینه تحصیل در دانشگاه پاویا برای دانشجو های بین المللی

به منظور تقویت حضور دانشجو های  بین المللی و ایجاد جامعه ای جهانی تر، دانشگاه پاویا 120 معافیت از شهریه اعطا می کند که از پرداخت شهریه دانشگاه به همه دانشجویان خارجی که در برنامه های تحصیلی منتخب در دانشگاه ثبت نام می کنند، معاف می شود. سال تحصیلی 2023/2024. معافیت از هزینه فقط برای سال اول قابل اجرا خواهد بود و قابل تمدید یا تمدید نیست .

شایستگی بوکونی و جوایز بین المللی

دانشگاه بوکونی  بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به دانشجو های بین المللی ارائه می دهد که در هر برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد واجد شرایط در ثبت نام می کنند. این بورسیه شامل معافیت از نیم تا کامل شهریه به ارزش 13000 یورو در سال برای برنامه لیسانس و تا 14000 یورو در سال برای برنامه کارشناسی ارشد علوم است .

هر سال، تعدادی بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به با استعدادترین نامزدهای بین المللی پذیرفته شده در برنامه کارشناسی ارشد ارائه می دهد. دانشجو هایی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند فقط باید هزینه اداری حدود 200 یورو بپردازند. بورسیه های 5000 یورو تا 10000 یورو در سال نیز ممکن است علاوه بر معافیت از هزینه تحصیل اعطا شود .

بورسیه های بین المللی پلی تکنیک تورینو

بورسیه هایی را به دانشجو های بین المللی ارائه می دهد تا در برنامه های دانشگاهی در زمینه های خاصی مانند مهندسی و معماری شرکت کنند .

بورسیه های بین المللی دانشگاه کاتولیکا

بورسیه بین المللی UCSC یک کاهش هزینه شهریه سالانه است که توسط دانشگاه کاتولیکا به منظور تقویت دسترسی دانشجو های بین المللی به برنامه های مدرک ترویج می شود. این تخفیف حدود 25 درصد از کل هزینه را پوشش می دهد .

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجو های بین المللی

مبلغ بورسیه: 13000 دلار کمک هزینه و معافیت از هزینه تحصیل

مدارک واجد شرایط: لیسانس، فوق لیسانس

دانشگاه های مختلف ایتالیا نیز به برخی از دانشجو های خود کمک های مالی مبتنی بر موسسه ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه بولونیا به دانشجو هایی که معیارهای صلاحیت را دارند کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند. برخی از دانش آموزان ممکن است برای تمام سال های تحصیلی برنامه های فعلی خود معافیت کامل شهریه دریافت کنند. این پیشنهاد فقط در دانشگاه بولونیا برای افرادی که در برنامه های دوره اول، مجرد یا دوره دوم تحصیل می کنند در دسترس است .

برای دریافت این بورسیه تحصیلی در ایتالیا باید مدارک صلاحیت علمی را داشته باشید که شرایط دوره انتخابی شما را برآورده کند. اگر برخی از مدارک را آماده ندارید، مطمئن شوید که تا زمان ثبت نام در دسترس هستند. همچنین به یاد داشته باشید که فقط دانشجو های که واجد شرایط هستند که قبلا از این کمک هزینه بهره مند نشده اند.

  بورسیه دانشگاه پیزا

مبلغ بورسیه: 8000 یورو برای مقطع کارشناسی و 6000 یورو برای کارشناسی ارشد

مدرک تحصیلی واجد شرایط: کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه پیزا که در قرن دوازدهم تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است. بیش از 800 سال است که مرکز پیشرو برای تعالی دانشگاهی، تحقیق و نوآوری بوده است. طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این دانشگاه از 9 مدرسه با بیش از 80 بخش تشکیل شده است که دروس علوم انسانی، علوم، مهندسی و پزشکی را ارائه می دهند. دوره ها به زبان انگلیسی و ایتالیایی توسط کارکنان مجرب از سراسر جهان تدریس می شود .

این دانشگاه به دانشجو های  بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در این موسسه معتبر هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. برای درخواست این بورسیه تحصیلی ایتالیا، باید یک فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید که از شما می خواهد ریز نمرات دانشگاه، بیانیه شخصی، مدرک نیاز مالی، کپی پاسپورت، دو توصیه نامه و مدرک رسمی پذیرش را بارگذاری کنید. شما همچنین باید مقاله ای در مورد اینکه چرا می خواهید در دانشگاه پیزا تحصیل کنید را بنویسید .

 

نتیجه گیری

دانشجو های  بین‌المللی می‌توانند با درخواست بورسیه‌های ارائه شده توسط دولت ایتالیا، یک بورسیه تحصیلی کامل را در ایتالیا دریافت کنند. از آنجایی که بودجه بورس تحصیلی دولت ایتالیا توسط کشور ایتالیا حمایت می شود، جایزه بورس تحصیلی واقعا مشابه بورسیه های تحصیلی کامل است که توسط موسسات در ایالات متحده ارائه می شود. این بورسیه تمام هزینه های تحصیل شما را پوشش می دهد و همچنین اکثر هزینه های زندگی شما را نیز پوشش می دهد .

همه ما می دانیم که همه دانشجویان بین المللی هنگام تلاش برای تحصیل در ایتالیا، بورسیه تحصیلی کامل دریافت نمی کنند. اگر در گروه اکثریتی قرار می گیرید که بورسیه تحصیلی کامل دریافت نکرده اید، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای پوشش هزینه های عمده تحصیل در خارج از کشور انجام دهید. ابتدا سعی کنید حداقل یک بورسیه تحصیلی جزئی دریافت کنید و سپس برای تکمیل درآمد خود یک شغل تحصیلی در موسسه خود دریافت کنید .

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید