شرایط تحصیل رشته مغز و اعصاب در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره شرایط تحصیل رشته مغز و اعصاب در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

در سال 1315، موندینو دو لوزی، پزشک و محقق، کالبد شکافی باز بدن انسان را که به عنوان اساس پزشکی مدرن ضروری است، در دانشگاه بولونیا انجام داد. در ابتدا برای کالبد شکافی در نظر گرفته شد، اما به زودی اهمیت آن برای تحقیقات و آموزش پزشکی ضروری شناخته شد.
با 700 سال سابقه پزشکی ، دانشگاه های ایتالیا بهترین مکان های جهان برای یادگیری هستند و سنت ها را با آخرین فناوری ترکیب می کنند .
علاوه بر این، ایتالیا از سال 2009 یک دوره آموزشی را به عنوان یک دوره پزشکی بین المللی ارائه کرده است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. شهریه های معقول منحصر به موسسات آموزشی ملی و دولتی نیز جذاب و جلب توجه می کند.
در حال حاضر 13 دانشگاه ملی و دولتی بر روی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی، افتتاح دوره های بین المللی پزشکی و پذیرش دانشجویان بین المللی بسیاری در سال تمرکز دارند .
نکاتی برای انتخاب رشته پزشکی در خارج از کشور
یک مکان بین المللی برای یادگیری
شما در یک محیط بین المللی با اساتید متخصص از ایتالیا و خارج از کشور و دانشجویانی از سراسر جهان تحصیل خواهید کرد . شما نه تنها در ایتالیا بلکه در سایر نقاط جهان نیز در معرض روش های آموزش پزشکی قرار خواهید گرفت و در عین حال قادر خواهید بود اطلاعاتی در مورد موقعیت های مختلف پزشکی کسب کنید و شبکه گسترده ای را با سهولت بیشتری ایجاد کنید

از تئوری تا عملی، با آموزش از مقطع کارشناسی

دانشکده های پزشکی دانشگاه های ایتالیا از جدیدترین فناوری ها در محتوا و روش ها استفاده می کنند. علاوه بر تئوری یادگیری، دانش آموزان به طور فعال آموزش های عملی، آموزش، سمینارها و غیره را به منظور کسب مدرک در مکانی که به عمل واقعی نزدیک تر است، در بر خواهند گرفت. از مراحل اولیه در دوره کارشناسی ، آموزش عملی در آزمایشگاه ها، بیمارستان های دانشگاهی و شرکت های وابسته ارائه می شود

شهریه های پایین منحصر به مدارس ملی و دولتی نیز جذاب است

دانشگاه های ملی و دولتی آموزش با کیفیت بالا و شهریه پایین ارائه می دهند . این بر اساس فلسفه ایتالیایی فرصت های آموزشی برابر است. هزینه تحصیل سالانه به حدود 200000 ین کاهش می یابد که نسبت به انگلستان و ایالات متحده یک مرتبه بزرگتر است

مجوز پزشکی معتبر در اتحادیه اروپا

مجوز پزشکی اخذ شده در ایتالیا در 27 کشور اروپایی معتبر است . پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا، فرصت های فعالیت های بین المللی در مقابل چشمان شما باز خواهد شد. لطفاً
برای دریافت گواهی صلاحیت شرکت در آزمون سراسری پزشکان در ژاپن به وب سایت وزارت بهداشت، کار و رفاه مراجعه کنید.

آموزش نخبگان اقلیت کارآمد

دوره بین المللی پزشکی تعداد ثبت نام کنندگان را محدود می کند و برای تعداد کمی از دانشجویان نخبه آموزش می دهد

IMAT – آزمون پذیرش پزشکی بین المللی

IMAT یک امتحان ورودی رایج برای دوره های پزشکی و جراحی است که به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ایتالیا ارائه می شود. برای ورود به دانشکده پزشکی که در آن سخنرانی ها به زبان انگلیسی ارائه می شود، لازم است مراحل ثبت نام در IMAT را تکمیل کرده و در آزمون قبول شوید

وضعیت پزشکی در ایتالیا

در ایتالیا، به عنوان یک قاعده کلی، اگر تحت پوشش بیمه درمانی دولتی محلی هستید، در یک پزشک خانواده ثبت نام می کنید و با مراجعه به متخصص، پزشک خانواده شما را معرفی می کند. اگر از بیمه خصوصی استفاده می کنید، می توانید آزادانه یک موسسه پزشکی را انتخاب کنید.
بیمارستان های دولتی حتی برای خارجی ها رایگان است. با این حال، شلوغ است، مراحل پیچیده است، و انگلیسی درک نمی شود. اگر پزشک شاغل هستید، پرداخت در زمان مشاوره الزامی است مگر اینکه نیاز به مشاوره بدون نقد باشد.
بیمارستان های خصوصی عموماً انگلیسی صحبت می کنند و محیط پزشکی خوبی دارند، اما هزینه های پزشکی بالاست.

سطح دانشکده های پزشکی در ایتالیا چگونه است؟

من بلافاصله تمام 13 دانشکده پزشکی را که می توانم با استفاده از IMAT وارد شوم به ترتیب رتبه

 

114

دانشگاه میلان

146

دانشگاه ساپینزا رم

205

دانشگاه ناپل

211

دانشگاه پادوآ

216

دانشگاه تورین

264

دانشگاه بولونیا

444

دانشگاه پاویا

472

دانشگاه توروگاتا

492

دانشگاه میلانو-بیکوکا

512

دانشگاه باری

517

دانشگاه کامپانیا

546

دانشگاه مسینا

570

دانشگاه پارما

نمره قبولی IMAT چقدر است؟


اگرچه کمی با رتبه بندی جهانی متفاوت است، اما می توان گفت که این رتبه بندی نمرات قبولی به طور دقیق نشان دهنده ترتیب محبوبیت در بین آزمون شوندگان واقعی است.
تصور من این بود که دانشگاه میلان محبوب ترین بود و پس از آن بولونیا-روما-پاویا.
به این ترتیب نمره قبولی و رتبه هر سال بسته به ظرفیت و تعداد متقاضیان در نوسان است، بنابراین انتخاب مدرسه برای درخواست بسیار سخت است.
علاوه بر رتبه بندی، به نظر می رسد موقعیت مکانی و امکانات موجود در بیمارستان دانشگاه نیز دخیل باشد.
نمره قبولی بر اساس محبوبیت تعیین می شود، بنابراین هنگام انتخاب مدرسه امتحانی، باید جنبه های مختلفی را در نظر بگیرید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید