رشته های تحصیلی بدون آزمون در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته های تحصیلی بدون آزمون در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

دوره های تحصیلی بدون آزمون ورودی

آیا می خواهید بدانید کدام رشته ها بدون آزمون ورودی هستند ؟ همانطور که می دانید، دانشگاه های ایتالیا دارای دانشکده های دسترسی رایگان و دانشکده های با دسترسی محدود هستند. به عبارت دیگر، دومی فقط می تواند تعداد معینی دانشجو بپذیرد. به همین دلیل است که ثبت نام توسط آزمون های الزام آور کنترل می شود. چه مفهومی داره؟ ثبت نام فقط پس از قبولی در آزمون امکان پذیر است. بیایید سعی کنیم با هم تفاوت و اینکه دانشکده های بدون کنکور چیست را بفهمیم.

 

دوره های آزاد ثبت نام:  چه هستند ؟

در زیر لیست رشته های بدون آزمون ورودی الزام آور برای ثبت نام را مشاهده می کنید. لیست به اندازه کافی طولانی است. اگر مطمئن نیستید که کدام دانشکده را انتخاب کنید، می توانید خود را در یکی از دوره های زیر راهنمایی کنید:

 

  • حروف و زبان های خارجی
  • اقتصاد
  • مهندسی
  • قانون
  • دانشمند سیاسی
  • علوم ارتباطات
  • علوم حرکتی
  • علم بیولوژیکی
  • علوم و فنون روانشناسی

 

تفاوت بین دوره های آزاد و دوره های محدود دانشگاهی

شاید در این مرحله شما تعجب کنید که کدام دانشکده ها از نظر تعداد محدود هستند. خب، تعدادی دانشکده وجود دارند که دسترسی آنها در سطح ملی از طریق آزمون ورودی که توسط MIUR (وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات) ایجاد شده است، مدیریت می شود. این وزارتخانه همچنین مسئول تعیین تعداد مکان های موجود در هر دانشگاه است. تمامی دانش آموزان علاقه مند در آزمون سراسری شرکت می کنند و تنها در صورت برنده شدن می توانند ثبت نام کنند. بنابراین، یک دانش آموز مشتاق از بولونیا در آزمونی مشابه دانش آموز مشتاق از ناپل، رم یا میلان شرکت می کند. دانشکده هایی که در این روش فعالیت می کنند به شرح زیر است :

 

  • پزشکی و جراحی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • معماری
  • حرفه های مراقبت های بهداشتی
  • علوم آموزش ابتدایی

دوره های دانشگاه آزاد: چگونه کار می کنند؟

دوره های بدون آزمون ورودی توسط دانشگاه های فردی مدیریت می شود. بنابراین، دومی می تواند تصمیم بگیرد که فقط پس از یک آزمون غیر الزام آور ثبت نام را مجاز کند. چه مفهومی داره؟ به عبارت دیگر، برای ثبت نام، لزوماً نیازی به قبولی در آزمون ندارید، زیرا آزمون دوم فقط برای آزمایش آمادگی اولیه شما، یعنی نتیجه شغل مدرسه شما مفید است .

برای روشن تر شدن موضوع، یک مثال کوچک می زنیم. فرض کنید می خواهید در رشته علوم و فنون روانشناسی ثبت نام کنید. دانشگاه می‌خواهد مطمئن شود که شما دانش اولیه درستی دارید که هم درس‌ها را بدون مشکل دنبال کنید و هم برای شرکت در امتحانات سال اول بدون تصادف بلافاصله. بنابراین باید در آزمونی شرکت کنید که توسط اساتید دانشکده روانشناسی مورد استفاده قرار می گیرد تا میزان آگاهی شما از موضوعاتی مانند ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک، شیمی و جامعه شناسی را تأیید کند. طرح مطالعاتی سال اول دوره در واقع شامل آزمون هایی مانند جامعه شناسی عمومی و مبانی تشریحی-فیزیولوژیکی فعالیت روانی است .

اگر در آزمون مردود شوید چه اتفاقی می افتد؟

هیچ چی. شما به راحتی می توانید ثبت نام کنید. با این حال، OFA به شما اختصاص داده شده است – تعهدات آموزشی اضافی برای بازیابی.

دوره های دانشگاهی بدون آزمون: OFA چیست؟

OFA و CFU یک چیز نیستند. دومی به اصطلاح واحدهای آموزشی دانشگاهی است که زمانی که دانشجوی کامل هستید و در آزمون های مختلف شرکت می کنید شروع به دریافت آن خواهید کرد. از سوی دیگر، OFA ها به نتیجه آزمون پذیرش غیر الزام آور شما بستگی دارد .

اگر آزمون شما خیلی خوب پیش نرفت و حداقل نمره را کسب نکردید، به این معنی است که اساتید در یک موضوع معین خلأهایی را شناسایی کرده اند. OFAها واقعاً به این منظور هستند که به شما امکان می دهند این شکاف را پر کنید. چگونه؟ از طریق دوره های خاص به عبارت دیگر، شما باید یک دوره را بگذرانید و یک آزمون نهایی را پشت سر بگذارید. از این طریق دانشگاه اطمینان حاصل می کند که شما از پس آزمون های سال اول برآمده اید.

رشته های دانشگاه آزاد: آزمون ورودی چگونه است؟

آیا می خواهید بدانید آزمون ورودی غیر الزام آور که باید شرکت کنید چگونه خواهد بود؟ برای اطلاع از این موضوع باید آیین نامه تدریس دانشکده انتخابی را مطالعه کنید. به عبارت دیگر، این نوع اطلاعات در وب سایت های هر دانشگاه وجود دارد .

با این حال، یک توضیح وجود دارد که باید انجام شود. دانشگاه ها این امکان را دارند که آزمون را به طور مستقل تعریف کنند. به عبارت دیگر، آنها این امکان را دارند که نوع و تعداد سوالات، زمان اعطای دانش آموزان و شرایط (نمرات) لازم برای قبولی در آزمون را مشخص کنند .

بسیاری از دانشگاه‌ها به تشکیل کنسرسیومی ختم شده‌اند تا دانشجویان را در همان روز امتحان بدهند. معنیش چیه؟ برای مثال، دانشگاه های دولتی گرد هم آمدند و CISIA – کنسرسیوم بین دانشگاهی برای سیستم های دسترسی یکپارچه را راه اندازی کردند. به عبارت دیگر این کنسرسیوم آزمون ورودی دانشکده های مهندسی، اقتصاد، معماری، علوم کشاورزی، فنون و فنون، داروسازی و شیمی و فناوری داروسازی را برگزار می کند .

CISIA شامل 53 دانشگاه دولتی است که همگی آزمون‌های مشابهی را برگزار می‌کنند. برای درک بهتر. اگر مارتا بخواهد در رشته مهندسی ثبت نام کند و بین Alma Mater Studiorum در بولونیا یا Ca’ Foscari در ونیز تصمیم نگرفته باشد، در هر دو دانشگاه در آزمون ورودی یکسان شرکت خواهد کرد. در مورد چیست؟ شما باید به یک سری سوالات در مورد موضوعاتی مانند :

  • منطق و درک کلامی
  • ریاضیات، حساب و جبر
  • هندسه تحلیلی و توابع عددی
  • مثلثات
  • آمار
  • مکانیک
  • اپتیک
  • ترمودینامیک
  • الکترومغناطیس شیمی و ساختار ماده استوکیومتری

 

دوره های ثبت نام آزاد: دانشگاه های آنلاین

آیا به فکر ثبت نام در دانشگاه آنلاین هستید؟ دانشگاه هایی که به طور رسمی توسط MIUR به رسمیت شناخته شده اند مانند هر دانشگاه دیگری کار می کنند. لیست رشته های بدون آزمون ورودی پاراگراف اول را به خاطر دارید؟ خب، حتی دانشگاه‌های آنلاین هم همین دانشکده‌ها را با تعداد داوطلب آزاد با آزمون اولیه ارائه می‌دهند که نمره آن تأثیری در ثبت‌نام ندارد. هر کدام روش آزمون ورودی خود را تعیین می کند که در آیین نامه تدریس هر دانشکده به تفصیل گزارش شده است. به عنوان مثال، Unicusano فرمول آزمون های غیر الزام آور را اتخاذ کرده است تا دانش آموزان را آماده دنبال کردن دوره بدون مشکل ناشی از شکاف های قدیمی مدرسه داشته باشد .

OFA ها به کاهش غیر طبیعی کمک می کنند

شما نباید تست های ورودی و هر OFA را منفی یا دلسرد کننده درک کنید. برعکس، این سیستم برای جلوگیری از پدیده خارج از دوره توسعه یافته است. در واقع دانش آموزی با کمبودهایی دچار نقص است که لزوماً او را مجبور به کندی می کند. به این معنا که او به دلیل داشتن پیشینه دانش قوی تر، زمان بیشتری را برای شرکت در امتحانات اول نسبت به دانش آموز دیگری با دشواری کمتر می گیرد.     OFAپر شد، آن دانش آموز می تواند با سرعت بیشتری ادامه دهد   

 

اگر لزوماً مجبور به یافتن شغل/شغلی برای تأمین هزینه های خود در طول تحصیل شوید، سیستم OFA از نظر احتمال ادامه، حتی مثبت تر می شود. در مورد آن فکر کنید، شما برنامه های کاری برای احترام و شکاف هایی دارید که باعث کاهش سرعت شما در مطالعه می شود، تقریبا طبیعی است که زمان را از دست بدهید .

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید