بورسیه مقطع دکترا ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره بورسیه مقطع دکترا ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

بورسیه علمی مقطع دکترا ایتالیا

ایتالیا روند بولنیا را دنبال می‌کنند. روند بولنیا سطح ها تحصیل را درهمان سیستم دو دوره‌ سازماندهی می‌کنند که دوره دوم معادل مدرک دکترا در ایتالیا است (دوره های اول لیسانس و دوره های دوم فوق لیسانس است).

دو نوع مدرک دکترا در موسسه ها و آموزشگاه ‌های عالی ایتالیا وجود دارد:

  • Dottorato Di Ricerca

این نوع مدرک در ایتالیا، بالاترین سطح مدرک تحصیلی را به خود اختصاص داده است. برنامه‌های این دوره معمولاً به عنوان دوره‌ دکترا در بیشتر کشور جهان شناخته ‌شده هستند.

  • دکترای مشارکتی

برخی از دانشگاه‌ها دکترای مشارکتی ارائه می‌دهند. این مدرک از طریق مشارکت برخی برنامه‌های دوره دکترای دانشگاه مقصد با برخی دانشگاه‌های خارج یا برخی صنایع صادر می‌شود. درصورتی که این دانشگاه با یک دانشگاه خارجی مشارکت داشته باشد دانشجویان، دکترای بین‌المللی و در صورت مشارکت با صنایع، دکترای صنعتی دریافت می‌کنند

مدت تحصیل دکترا در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا باتوجه به رشته و دانشگاه، ۳ یا حدودا ۴ سال طول می‌کشد. در حالت معمول، طول دوره دکترا ۶ ترم است که ممکن است در برخی رشته‌ها تا ۸ ترم یعنی تا ۴ سال نیز ادامه داشته باشد. دانشجویان در طول این مدت بسته به رشته خود، تعداد مشخصی واحد درسی گذرانده و سپس وارد دوره تحقیقاتی و ارائه پایان‌نامه می‌شوند.

سال تحصیلی در ایتالیا شامل دو ترم آموزشی و دو بازه امتحانی است:

  • ترم اول سال تحصیلی

بازه تدریس: اکتبر (اوایل مهر) تا دسامبر (اوایل دی)

بازه امتحانات :ژانویه (نیمه دی) تا فوریه (اوایل اسفند)

  • ترم دوم سال تحصیلی

بازه تدریس: مارچ (اوایل اسفند) تا می (اوایل خرداد)

بازه امتحانات: ژوئن (اوایل خرداد) تا جولای (اوایل شهریور)

 ایتالیا، کشوری که در جنوب مرکزی اروپا واقع شده است این کشور شامل مناظر متنوع و خوش منظره و زیبا است. ایتالیا در میان تپه ها و مناقطع کوهستانی قرار گرفته است و به موجب این موقعیت آب و هوایی معتدل دارد کشور ایتالیا از دو جزیره سیسیل و ساردنیا در قسمتی از دریای مدیترانه تشکیل شده است که شبه‌جزیره ایتالیا نامیده می شود.

 ایتالیا در جهان به عنوان هشتمین کشور صنعتی و توسعه یافته محسوب می شود و با هفتمین بالاترین تولید ناخالص داخلی و هفدهمین رتبه شاخص توسعه انسانی در جهان شناخته شده است. این کشور هم مرز با کشورهایی نظیر اتریش، فرانسه،اسلوونی و سوئیس می باشد که جمعیتی بالغ بر 60.700.000 هزار نفر را در خود جای داده است.

 دین این مردم که در ایتالیا زندگی می کنند مسیحی می باشد. پایتخت این کشور رُم می باشد که از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا محسوب می شود. شهرهای مهم ایتالیا تورنیو، میلان، جنوا، فلورانس، کاتانیا و پالرمو می باشند که اکثریت مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. ایتالیا یکی از غنی ترین فرهنگ های کره خاکی را دارد که ادغام اداب و رسوم در30  منطقه خود است.

تحصیل دکترا در ایتالیا با فاندPHD  چیست؟

مدرکی مثل دکترا در بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی است و لازم است حتما که داوطلبان یک آزمون را بدهند و تحقیقات اصلی خودشان را به پایان نامه منتقل کنند. مدرک دکترا در ایتالیا بعد از یک برنامه مطالعه و تحقیق به مدت حداقل چهار سال تحت نظارت یک هیت اساتید بر این دوره بدست اوردن اطلاعات کافی است. هدف اکهن ترین سطح بالایی از تحصیل در دانشجویان به معنی آماده سازی دانشجویان داوطلب برای دانشگاه ها و موقعیت علمی و پژوهشی یا بقیه مشاغل مورد نیاز دانش تحقیقاتی پیشرفته است.  شما می توانید در دانشگاه ایتالیا، کشوری که یکی از  دانشگاه های اروپا در آن وجود دارد به زبان انگلیسی تحصیل کنید و مدرک دکترا در ایتالیا را دریافت کنید. ایتالیا به دلیل تنوع تحصیلی در بین دانشجویان به عنوان یکی از اعضا های بنیانگذار اروپا می باشد که مورد استقبال خیلی از افراد قرار دارد. برای دانشگاه ها و کالج ها در ایتالیا را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اکثر دانشگاه ها در ایتالیا برنامه تحصیلی ارائه شده اند و زبان انگلیسی را ارائه می دهند. قبل از شروع یک برنامه در ایتالیا شما باید دانش اولیه ای در مورد زبان انگلیسی داشته باشید. دوره  در ایتالیا می تواند از دانشگاه به دانشگاه دیگر و از دوره ای به دوره دیگر متفاوت باشد.

حال چگونه در ایتالیا دکتری را بخوانیم؟ 

به طور ساده، روند دکترا ایتالیا بیشتر شامل کار تحقیقاتی اصلی است و برخی از دوره تدریس در سال اول است. همچنین ممکن است از شما خواسته شود یا از شما دعوت شود در دوره دکترا در تدریس خصوصی یا تدریس عمومی شرکت کنید، با این فعالیت ها محدود به 40 ساعت در سال یک فرصت عالی برای به دست آوردن برخی از مهارت های قابل انتقال در پایان دوره، از شما انتظار می رود که با توجه به نیازهای دپارتمان، یک پایان نامه دکترا بنویسید. معیارهای نظارت می تواند بین موسسات متفاوت باشد، اما به طور کلی هر دوره دارای یک هیئت آموزشی و سرپرست است. سرپرست شما شخصی خواهد بود که برای انجام تحقیقات از نزدیک با او کار می کنید و پیشرفت شما را رصد می کند. هیئت تدریس متشکل از محققان، اساتید و کارشناسان است که مراحل و ارزیابی دوره شما را سازماندهی و مدیریت می کنند. تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا با هزینه مختلفی روبرو می باشد.

هزینه تحصیل دکترا در ایتالیا

هزینه تحصیل دکترا در ایتالیا از مبلغ 850 یورو تا 1000 یورو متغیر می باشد.تحصیل دکترا در ایتالیا نیز می تواند به همراه بورسیه های دکترا ایتالیا مختلفی باشد، هر بورسیه های دکترا ایتالیا تقریباً برابر است 13.60000 یورو ناخالص در سال و به صورت ماهانه پرداخت می شود. فاند دکترا ایتالیا تمام وقت به بهترین متقاضیان به صورت رقابتی اختصاص می یابد که حداکثر موقعیت مالی دانشجویان دکترا را تأمین می کند، میزان بورسیه کامل سالانه پرداخت شده برای هر سال 157.64 یورو است. برای هر سال در مجموع 9 بورسیه برای دانشجویان دکتری تمام وقت موجود است. بهترین رشته های برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا ؛ اقتصاد، محیط زیست، مهندسی برق، مهندس ها، مدیریت می باشد.

تحصیل دکترا در ایتالیا و مدارک لازم 

برای این مقطع تحصیلی بسته به دانشگاه متفاوت می باشد اما معمولا در تمامی برنامه های این کشور برخی موارد و مدارک لازم پذیرش دکترا ایتالیا به صورت معمول به یک صورت می باشد. دریافت پذیرش دکترا در ایتالیا کار آسانی نمی باشد و پس از گذشت سختی های بسیاری این امکان وجود دارد. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا دانشجویان ملزم به ارائه مدارک فوق می باشند. مدارک لازم پذیرش دکترا ایتالیا:

  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • رزومه متقاضی یا CV
  • ارائه مدرک زبان (IELTS)
  • پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی
  • مقالات بین المللی (ISI)
  • 2 عدد معرفی نامه
  • گواهی بیمه ( برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا )
  • اصل مدارک تحصیلی شامل دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و ریز نمرات
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید