کاردانشجویی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره کاردانشجویی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

  • کار دانشجویی در ایتالیا یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که دانشجویان برای کسب درآمد در حین تحصیل انجام می‌دهند. این کار شامل انواع مختلفی از کارها می‌شود، ازجمله کار در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی شرکت‌های بزرگ‌تر.
  • در ایتالیا، برای دانشجویان امکان کار کردن در حین تحصیل وجود دارد. این کارها می‌توانند به‌عنوان یک فرصت برای تجربه کاری و کسب درآمد برای هزینه‌های زندگی دانشجویی مفید باشند. کار دانشجویی در ایتالیا می‌تواند فرصت خوبی برای دانشجویان باشد تا تجربه کاری به دست آورند و درآمدی برای هزینه‌های زندگی خود کسب کنند. اما باید به یاد داشت که تمرکز بر تحصیلات در دوره دانشجویی اولویت دارد و کار حین تحصیل در ایتالیا نباید مهم‌تر باشد. همچنین، دانشجویان باید با محدودیت‌هایی مانند ساعات کاری و محدودیت‌های حقوقی آشنا باشند و به شرایط کاری موردنظر خود دقت کافی را اختصاص دهند

شرایط کار دانشجویی در ایتالیا

برای کار کردن به‌عنوان دانشجوی کارآموز در ایتالیا، باید دارای مجوز کاری از مراجع صلاحیت‌مند باشید. بعضی از دانشگاه‌ها در ایتالیا به دانشجویان خود این امکان را می‌دهند تا با شرکت در برنامه‌های کارآموزی و تمرینی در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، تجربه کاری دریافت کنند.

دانشجویان می‌توانند  به‌صورت  پاره وقت در بیزینس‌های کوچک و متوسط کار کنند. به‌طورمعمول، ساعات کاری حداکثر ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان مجاز است ولی در مواردی مثل تعطیلات دانشگاه، می‌توانند تا ۳۰ یا 40 ساعت کار کنند. امکان کار حین تحصیل در ایتالیا یکی از شرایط مثبت برای متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا است.

بسیاری از دانشجویان بین المللی در ایتالیا به کمک هزینه های مالی برای تامین مخارج  زندگی خود نیاز دارند، لذا درآمدهای کارهای دانشجویی پاره وقت برای یک دانشجوی در حال تحصیل در ایتالیا می تواند بسیار کمک کننده باشد . فعالیت هایی که شما در قالب کارهای دانشجویی انجام می دهید می توانند مهارت هایی در شما تقویت کند که در محیط دانشگاه آنها را یاد نخواهید گرفت. 

مهارت هایی مثل بهبود روابط اجتماعی، کار تیمی و مسئولیت پذیری که از الزامات زندگی هر فردی است.

به دانشجویان پیشنهاد می‌شود که در محله‌های پر جمعیت و بزرگ شهرهای ایتالیا به دنبال شغل‌های پاره‌وقت خود بگردند.

در ایتالیا، دانشجویان می توانند در طول تحصیل خود در ایتالیا با شغل هایی که مناسب زندگی دانشجویی هستند، کسب درآمد کنند.

در ایتالیا، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به دنبال شغل دانشجویی در دانشگاه یا در خارج از دانشگاه بگردند. در زیر، به برخی از گزینه‌های شغلی در دانشگاه‌های ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی اشاره می‌شود:

کار در کتابخانه:
بسیاری از دانشگاه‌ها کارمندان کتابخانه به دانشجویان بین‌المللی نیاز دارند. این شغل شامل مرتبط کردن کتب، ارائه خدمات اطلاع‌رسانی به دانشجویان و حتی انجام کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات می‌شود.

کمک آموزشی:
دانشجویان بین‌المللی ممکن است به عنوان کمک‌آموزشی در کلاس‌ها یا آزمایشگاه‌های درسی شرکت کنند. این می‌تواند فرصت خوبی برای بهبود مهارات تدریس و افزایش تجربه حرفه‌ای باشد.

پژوهشگری:
بسیاری از دانشگاه‌ها پروژه‌های پژوهشی دارند که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهند در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی فعالیت کنند.

کار در دفاتر مدیریت:
دانشگاه‌ها نیاز به افرادی برای انجام کارهای اداری، مدیریتی و اطلاعاتی دارند. این شغل‌ها شامل کمک به مدیران دانشگاه، مدیریت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، یا حتی کارهای مالی می‌شوند.

کار در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها:
در دانشگاه‌ها و حتی اطراف آن‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که ممکن است نیاز به کارکنان بین‌المللی داشته باشند.

برای یافتن شغل دانشجویی در ایتالیا، دانشجویان می‌توانند به اطلاعات مربوط به کارآفرینی دانشگاه‌ها و ارتباط با دفاتر حمایت از دانشجویان بین‌المللی مراجعه کنند. همچنین، استفاده از منابع آنلاین و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند به دانشجویان در یافتن فرصت‌های شغلی کمک کند.

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا:
  • دانشجو فقط می‌تواند به عنوان کارمند کار کند و نمی‌تواند مانند یک کارفرما برای راه‌اندازی استارتاپ اقدام کند
  • ساعات کاری دانشجو نباید از سقف ساعات مقرر طبق قانون تجاوز کند.
  • ساعات کاری مجاز، ۱۰۴۰ ساعت در سال (۲۰ ساعت در هفته به مدت ۱۲ ماه) است.
  • دوره‌های کارآموزی به عنوان ساعت کاری محاسبه نمی‌شود.
  • اگر یک دانشجو، بخواهد بیش از ۱۰۴۰ ساعت در سال کار کند و یا یک فعالیت خوداشتغالی را شروع کند، باید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری ایتالیا تبدیل کند.

چند توصیه برای دریافت کار:

  • سعی کنید کمتر نگران نحوه نگاه کردن به رزومه خود باشید و بر انعطاف پذیری آن تمرکز کنید. شما کاری می خواهید که مطابق با برنامه کلاس شما باشد
  • رزومه خود را پیش از مصاحبه آماده کنید
  • هنگام جستجوی یک شغل نیمه وقت در ایتالیا، اولین برداشت مهم تر از همه چیز است.هنگام تحویل رزومه  به مدیر لبخندی گرم و سلام و احوالپرسی دوستانه بدهید. با عتماد به نفس صحبت کنید و آراسته باشید.آن‌ها هنگام مرور رزومه شما به خاطر خواهند آورد.
  • از اوقات فراغت خود برای جستجوی شغل استفاده کنید. به دوستان خود یا افرادی که می شناسید ممکن است اطلاعاتی درباره جای خالی نیمه وقت داشته باشند، بگویید.در ارتباط گیری با دوستان یا همسایگان میتوانید فرصت های شغلی مناسب را دریافت کنید.
  • ارتباطات خود را تقویت کنید و به درخواست خود ادامه دهید
  • میزان ساعت کارهای دانشجویی در ایتالیا به چه صورت است؟

      دانشجویان در هفته ۲۰ ساعت و درتعطیلات تابستان  تا ۴۰ ساعت می توانند کار کنند.

  • آیا نیاز به تسلط کامل به زبان ایتالیایی می باشد؟

      خیر، اما دانستن تا حدی زبان ایتالیایی شانس کاریابی را بالا می برد.

  • آیا در ابتدا اجازه کار برای دانشجویان وجود دارد؟

     برای دانشجویان غیر اروپایی نیاز به مجوز و اجازه کار هست.

  • میزان درامد متوسط  کار دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

     بسته به نوع کار۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد.

مالیات کار:

افرادی که در ایتالیا به دوره کارآموزی مشغول هستند، باید بر روی درآمد خود مالیات پرداخت کنند.
علاوه بر کارآموزی، افرادی که در یک شغل موقت مشغول به کار هستند نیز اگر میزان حقوق آن ها ازحد مشخص شده بالاتر رود، باید مالیات پرداخت کنند. حقوق آنها حداکثر تا 4800 یورو می تواند باشد تا مالیات ندهند. اگر از این مقدار بالاتر شد، باید با اطلاع دادن به کارفرمای خود، حق بیمه تامین اجتماعی خود را پرداخت کنند.

سخن پایانی:

به‌طورکلی، کار دانشجویی در ایتالیا به دانشجویان امکان می‌دهد تا در حین تحصیل خود، بهبود مالی، شغلی و تجربیاتی کسب کنند. این کار به دانشجویان کمک می‌کند تا در آینده‌ی خود به‌راحتی به بازار کار وارد شوند

هرچقدر سطح زبان ایتالیایی شما بالاتر باشد، احتمال پیدا کردن شغل بهتر برایتان بیشتر است. اما با این حال ممکن است بتوانید شغل های خوبی را به زبان انگلیسی نیز پیدا کنید. کار پیدا کردن به زبان انگلیسی در شرکت هایی که کارهای بین المللی می کنند، بسیار راحت تر خواهد بود.

 

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید