مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی در ایتالیا کار یا تحصیل در رشته مهندسی مواد در ایتالیا یک فرصت ایده‌آل برای متقاضیان مهاجرت به این کشور است. که به رشته‌های مهندسی علاقمندند. کشور ایتالیا شرایط نسبتا آسانی را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان در نظر گرفته و بازار کاری خوبی نیز برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خود فراهم کرده‌است.

راه های تبدیل شدن به یک مهندس مواد در ایتالیا

  • یکی از مقاطع تحصیلی رشته مورد علاقه‌تان را در ایتالیا بگذرانید و پس از اتمام تحصیل به دنبال کار بگردید. سپس در این کشور و در همان رشته مشغول به کار شوید.
  • پس از کسب تجربه کافی در کشور خود در شغل مهندسی مواد و همچنین با داشتن مدرک تحصیلی در این رشته، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی کاری ایتالیا وارد این کشور شده و مستقیما مشغول به کار شوید.

تحصیل رشته مهندسی مواد در ایتالیا

به‌طور کلی مهاجرت تحصیلی در میان روش‌های دیگر مهاجرتی، ریسک بسیار کمتری دارد. و سرعت انجام آن بیشتر است. اگر بتوانید برای یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در کشور مقصد خود پذیرش بگیرید. و در آنجا تحصیل خود را به اتمام برسانید. و سپس کار مناسب با رشته خود را بیابید. شرایط بهتری از نظر مهاجرت، شرایط شغلی و زندگی و همچنین دریافت اقامت دائم در آن کشور خواهید داشت.

در کشور ایتالیا امکان اخذ بورسیه، فاند و گرنت برای متقاضیان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری بیشتر از مقطع تحصیلی کارشناسی است. و اگر می‌خواهید برای تحصیل در مقطع کارشناسی به این کشور مهاجرت کنید. علاوه‌بر اینکه نیازمند به تقویت زبان ایتالیایی و داشتن مدرک زبان ایتالیایی معتبر برای این مقطع هستید. از بورسیه استانی یا DSU ایتالیا به عنوان یکی از پرتقاضاترین بورسیه‌های ایتالیا از سوی دانشجویان بین المللی در ایتالیا نام برد.

البته ناگفته نماند که دانشجویان در مقاطع مختلف رشته مهندسی مواد و دیگر رشته‌ها، می‌توانند همزمان با تحصیل خود تا ۲۰ ساعت و در هنگام تعطیلات تا ۴۰ ساعت در هفته مشغول کار دانشجویی در کشور ایتالیا شوند.

آموزش در دانشگاه های ایتالیا

با توجه به ارزیابی برنامه درسی خود، فارغ التحصیلان مهندسی مواد و فناوری نانو می توانند تحصیلات خود را در زمینه های مرتبط از قبیل مهندسی مواد و فناوری نانو، مهندسی هسته ای و طراحی و مهندسی ادامه دهند. صادقانه باید گفت طبق بررسی های همیشگی، فارغ التحصیلان ممکن است دیگر برنامه های Laurea (معادل با کارشناسی ارشد علوم) را انتخاب کنند.روش های مختلفی برای اقدام برای دوره های Laurea (معادل با کارشناسی ارشد علوم) مانند برنامه های Laurea Magistrale (معادل با کارشناسی ارشد)، برنامه های تخصص در رشته های کارشناسی و دکترا در دانشگاه پلی تکنیک میلان(Politecnico di Milano) وجود دارد.

کار به عنوان یک مهندس مواد در ایتالیا

مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی در ایتالیا برای کار در رشته مهندسی مواد در ایتالیا، علاوه بر شرکت در آزمون‌های ورودی مهندسی و همچنین معادل سازی مدارک خود، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا این مسیر را آسان‌تر طی کنید. از مورادی که بسیار در دستیابی به ویزای کار ایتالیا موثر هستند، می‌توان موارد زیر را برشمرد.

  • رزومه قوی کاری یا تحصیلی
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کار طولانی
  • جاب آفر

توجه داشته باشید که تحصیل در رشته مهندسی مواد در ایتالیا در هر یک از مقاطع تحصیلی، تاثیر بسیاری در پروسه یافتن کار و اخذ ویزای کاری دارد. همچنین برای دریافت ویزای کاری ایتالیا لازم است. که ابتدا از یک کارفرمای ایتالیایی جاب آفر دریافت کنید و وارد ایتالیا شوید، سپس در فرصتی که به‌عنوان اقامت کوتاه‌مدت به شما داده خواهد شد. یک شرکت مناسب برای کار یا کارآموزی بیابید و با آن قرار داد ببندید تا از طریق آن ویزا و اقامت کاری ایتالیا را دریافت کنید.

شرایط موردنیاز برای مهاجرت کاری مهندسی مواد به ایتالیا

  • آزمون ورودی (برای کار در رشته‌های مهندسی باید در آزمون بین‌المللی مهندسی NCEES FE نمره قبولی کسب کنید. و پس از آن می‌توانید به‌عنوان مهندس درحال تعلیم (EIT) یا کارآموز مهندسی شروع به فعالیت کنید. همچنین می‌توانید به جای شرکت در این آزمون در آزمون‌های استانی که کشور ایتالیا برگزار می‌کند شرکت کرده و با کسب نمره قبولی در آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای مهندسین در ایتالیا مشغول به کار شوید.)
  • معادل سازی مدارک دانشگاهی پیشین
  • حداقل مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مواد یا رشته‌های مربوطه به همراه دارا بودن. رزومه کاری مرتبط
  • برای دریافت ویزای کاری باید حداقل ۲ یا ۳ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید.
  • داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی یک کارفرمای ایتالیایی برای دریافت ویزای کار ایتالیا الزامی است.
  • برای مهاجرت کاری به ایتالیا حداقل نمره B2 زبان انگلیسی یا ایتالیایی مورد نیاز است.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید