رشته صنایع در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته صنایع در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته صنایع در کانادا مهندسی صنایع در کانادا (Industrial Engineering) شاخه ای از رشته های مهندسی است که به مسائل مربوط به بهینه سازی فرآیندها، سیستم ها و یا سازمان های پیچیده می پردازد. هدف مهندسان صنایع حذف اتلاف زمان، پول، مواد، نیروی کار، زمان ماشین آلات، انرژی و سایر منابعی است که تولید ارزش نمی کنند. بر طبق نظر موسسه ی مهندسان سیستم و صنایع، این افراد سعی می کنند برای افزایش کیفیت و بهره وری به نحوه ی بهتر شدن چیزها و بهبود فرآیندها و سیستم ها پی ببرند.

مهندسی صنایع مرتبط به توسعه، بهبود و پیاده سازی سیستم های یکپارچه ای از مردم، پول، دانش، اطلاعات، تجهیزات، انرژی، مواد، تحلیل ها و ترکیب ها همچنین ریاضیات، فیزیک و علوم اجتماعی همراه با اصول و متدهای طراحی مهندسی می باشد تا نتایج بدست آمده از چنین سیستم ها یا فرآیند هایی را مشخص، پیش بینی و ارزیابی کند. با این که این رشته قدمتی طولانی دارد و در نظام مهندسی جزو رشته های نظام مند محسوب می شود، اما مفاهیم آن به طور قابل توجهی با برخی از رشته ها با محوریت کسب و کار،  همانند مدیریت عملیات همپوشانی دارد.

گرایش های رشته ی مهندسی صنایع

  • تحقیق در عملیات و تکنیک های بهینه سازی
  • اقتصاد مهندسی
  • مدیریت زنیجره ی تامین و لجستیک
  • شبیه سازی سیستم ها و فرآیندهای تصادفی
  • پویایی سیستم و سیاست گذاری
  • تکنیک ها و تحلیل سیستم
  • سیستم های ساخت و تولید/ مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی عوامل انسانی و ارگونومیک (مهندسی ایمنی)
  • برنامه ریزی و کنترل تولید
  • علم مدیریت
  • ساخت و تولید با کمک کامپیوتر

تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا

در حال حاضر  21 دوره ی مختلف از رشته ی مهندسی صنایع در مقطع لیسانس و 14 دوره ی مختلف در مقطع ارشد. در کانادا ارائه می شود. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در مقطع لیسانس این رشته هستند. باید در مقطع دبیرستان دوره های ریاضیات همانند جبر، مثلثات و حسابان، علوم کامپیوتر و علومی مانند شیمی و فیزیک را بگذرانند. دوره های لیسانس مهندسی صنایع در کانادا شامل سخنرانی در کلاس های درس و تمرین در آزمایشگاه دانشگاه می باشد.

بسیاری از کالج ها و دانشگاه های کانادا دوره های آموزشی مشارکتی (Co-op) را ارائه می کنند. که در آن دانشجویان در ضمن گذراندن دوره ی آموزشی با مهارت های عملی نیز آشنا می شوند. دانشگاه ها و کالج های بسیاری کمی در کانادا دوره های ی مهندسی صنایع در مقطع لیسانس یا ارشد را ارئه می دهند. دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی صنایع در کانادا با سه عنوان مدرک ارشد علوم کاربردی (MASc)، ارشد مهندسی (MEng) و دکترا ارائه می شوند. مدرک تحصیلات تکمیلی به مهندسان صنایع اجازه می دهد تا به عنوان یک پروفسور در کالج یا دانشگاه تدریس کرده یا در کارهای تحقیقاتی مشارکت داشته باشند.

بازار کار شغل مهندسی صنایع در کانادا در ده سال آینده

رشته صنایع در کانادا آینده شغل مهندسی صنایع در کانادا بستگی زیادی به این دارد. که در کجای این کشور کار کنید. طبق بررسی‌ها و تحقیقات آماری انجام شده، وضعیت بازار کار مهندس صنایع در کانادا در ده سال آینده در استان‌های نووا اسکاشیا و ساسکاچوان خوب است. در استان‌های آلبرتا، مانیتوبا، نووا نیو برونزویک، نوناووت، انتاریو و کبک در ده سال آینده وضعیت شغل مهندسی صنایع متوسط خواهد بود. برای دیگر استان‌ها وضعیت بازار کار شغل مهندسی صنایع در ده سال آینده مشخص نشده است.

بازار کار شغل مهندسی صنایع در کانادا در ده سال آینده متعادل باقی خواهد ماند و عرضه و تقاضا به یک میزان خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ میزان اشتغال در حرفه مهندسی صنایع در کانادا ۱۸،۸۰۰ نفر، متوسط سن افرادی که در این حرف مشغول فعالیت هستند. ۴۱ سال و متوسط سن بازنشستگی آنان ۶۳ سال بود.

کارآموزی به عنوان مهندس صنایع در کانادا

اگر در شروع کار هستید و می‌خواهید از فرصت‌های کارآموزی استفاده کنید، می‌توانید در سایت‌های کاریابی مثل ca.indeed.com و www.glassdoor.ca به دنبال فرصت‌های کارآموزی باشد. دوره‌های کارآموزی به شما این امکان را می‌دهند که رزومه کاری خود را قوی‌تر کنید و آینده شغلی خود را بسازید. در دوره‌های کارآموزی مهندسی صنایع مهارت‌های شما تحت نظر متخصصان این حرفه توسعه می‌یابد. به این ترتیب می‌توانید در مسیر آینده شغلی خود به موفقیت دست پیدا کنید.

گذراندن دوره‌های کارآموزی شغل مهندسی صنایع در کانادا باعث خواهد شد، علاوه بر افزایش مهارت، رزومه‌تان را قوی‌تر بسازید، با افراد و کسب و کارهای تازه‌ای آشنا شوید و برای آزمون‌ها و گرفتن مجوز کار آماده شوید. همچنین به لطف شبکه ارتباطی گسترده‌‌ای که پیدا می‌کنید، می‌توانید برای بعد از دوره کارآموزی برنامه‌ریزی کنید.

مهاجرت با تخصص مهندسی صنایع به کانادا

با توجه به رونق شغل مهندسی صنایع در کانادا و نیاز این کشور به پذیرش بیش از پیش مهاجر از یک طرف و وجود موقعیت شغلی بسیار برای شغل مهندسی صنایع در کانادا، دولت این کشور روش‌های مختلفی را برای مهاجرت متخصصان رشته مهندسی صنایع در نظر گرفته است. از طرفی بازار کار این شغل در ده سال آینده تعادل و توازن خواهد داشت؛ بنابراین توصیه ما این است که هر چه زودتر دست به کار شوید و در بازار کاری مطمئن، شروع به فعالیت کنید. برای بهره بردن از این فرصت، می‌توانید به راحتی با مشاوران و وکلای تراست تماس بگیرید و از مشاورۀ رایگان آن‌ها برای پیدا کردن و انتخاب بهترین روش مهاجرتی استفاده کنید.

امنیت شغلی مهندسی صنایع در کانادا

در کشور کانادا امنیت شغلی از اهمیتی بالایی برخوردار است طوری که طبق تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام شده، اکثر مردم این کشور در مشاغل خود از احساس امنیت شغلی می‌کنند. این کشور ضمن ارائه فرصت‌های شغلی بسیار در حوزه‌های مختلف، از جمله برای شغل مهندسی صنایع و مشاغل وابسته به رشته مهندسی صنایع، اهمیت بسیاری نیز برای نیروی کار خود قائل است. شما می‌توانید برای شروع یا ادامه فعالیت در بازار کار شغل مهندسی صنایع در کانادا، در شرکتی استخدام شوید که از هر لحاظ در آن احساس آرامش دارید و با توجه به حمایت‌های موجود، می‌توانید شغل خود را حفظ کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته  مهندسی صنایع در کانادا

مقطع کارشناسی:

– مدرک دیپلم +گواهینامه ی پیش دانشگاهی

– گذراندن دروس پیش نیاز ( این دروس با توجه به دانشگاهی در آن اپلای می کنید متفاوت است.)

دروس پیش نیاز دانشگاه ویندزور: ریاضیات، زبان، علوم و فیزیک سال دوازدهم کانادا با حداقل 74٪ نمره (گذراندن درس حسابان و بردارها بسیار مورد توصیه است)

دروس پیش نیاز دانشگاه تورنتو: ریاضیات (شامل حسابان)، فیزیک و شیمی پیش دانشگاهی با حداقل نمره ی 16 از 20

مقطع ارشد:

– مدرک لیسانس با حد نصاب نمره ی تعیین شده در دانشگاه مد نظر (معمولا حداقل نمره ی B)

* داشتن مدارکی از کارهای تحقیقاتی هم توصیه می شود.

مقطع دکترا:

– مدرک ارشد در رشته های مرتبط با حد نصاب نمره ی تعیین شده در دانشگاه مد نظر

– پذیرش به مقطع دکترای مهندسی صنایع به طور مستقیم از مقطع کارشناسی برای متقاضیان ممتاز امکان پذیر است.

* در برخی موارد، اخذ پذیرش در رشته ی مهندسی صنایع در مقطع ارشد و دکترا  در کانادا ممکن است نیازمند مدرک GRE باشد.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید