رشته شیمی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته شیمی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

بازارکار رشته شیمی در کانادا چگونه است؟

رشته شیمی در کانادا اگر قصد تحصیل رشته شیمی، در کشور مهاجرپذیر و چند فرهنگی کانادا را دارید، باید قبل از هر چیز نسبت به آینده شغلی خود مطمئن باشید. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد سال ها وقت خود را صرف تحقیق و پژوهش و تلاش در رشته ای کند که از آینده آن چندان مطمئن نیست. اقتصاد کنونی کانادا و منابع طبیعی وسیع این کشور، آن را در موقعیتی مناسب برای ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری قوی قرار داده است. سرمایه گذاری بیشتر در زمینه نوآوری برای دستیابی به این هدف ضروری خواهد بود.

چشم انداز عظیم منابع طبیعی فرصتی را برای ایجاد بسیاری از زنجیره های ارزش دانش محور با تولید محصولات با ارزش از این منابع فراهم می کند. به عنوان مثال، فرصت هایی در صنعت نفت برای ساختن مواد با ارزش بازار بالا مانند ترکیبات دارویی وجود دارد. کانادا همچنین سلامت و محیط زیست را از دیگر اولویت های آینده می داند که به شیمی دانان نیاز خواهد داشت. بنابراین برای رسیدن به این هدف، کانادا نیاز به شیمی دانان بیشتری خواهد داشت.

اگر قصد دارید در رشته شیمی در کانادا مشغول به تحصیل شوید، می توانید در نهایت پس از فارغ التحصیلی، خصوصا هنگام دریافت مدرک ارشد یا دکتری شیمی خود، در یکی از مشاغل زیر مشغول کار شوید.

  • شیمی کنترل کیفیت
  • شیمیدان ارگانیک
  • شیمیدان ارشد تجزیه و تحلیل
  • شیمیدان غذا
  • شیمی دارویی
  • شیمی آزمایشگاه چوب
  • شیمیدان تحقیق و نوآوری
  • تکنسین آزمایشگاه شیمی

این موارد تنها بخشی از مشاغل شیمی محسوب می شوند که در کانادا می توان با مشغول شدن در آن ها درآمدزایی کرد. با توجه به آنچه گفتیم، برای مهندسان شیمی، در بازه زمانی سال 2019 تا سال 2028، انتظار می رود تعداد مشاغل جدید (ناشی از افزایش تقاضا و تقاضای جایگزینی) در مجموع 3600 نفر باشد.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کانادا چقدر است؟

اگر قصد تحصیل در رشته شیمی در کانادا را دارید، حتما یکی از سوالات مهمی که به دنبال یافتن پاسخ آن هستید، نرخ دستمزد مهندسان شیمی و شیمیدانان در کانادا است.

بر اساس داده های به دست آمده از سایت https://ca.talent.com متوسط حقوق یک مهندس شیمی در کانادا، در هر سال چیزی حدود 68773 دلار است. یعنی به عبارتی چنین شخصی در هر ساعت حدود 35.27 دلار، در هر روز 265 دلار در هر هفته 1323 دلار و در هر ماه حدود 5731 دلار درآمد دارد. این داده ها بر اساس تحقیق 46 حقوق به دست آمده است.

حقوق ورودی های این شغل، فارغ التحصیلان تازه کار یا به طور کلی افراد مبتدی، حدود 40950 دلار در سال است. این نرخ برای افراد با سابقه بسیار خوب و حدود 107626 دلار خواهد بود.

درآمد شیمی دانان کانادا بر اساس حرفه

رشته شیمی در کانادا بر این اساس یک دانشمند شیمی به طور متوسط در هر سال حدود 90 هزار دلار درآمد دارد. این درآمد برای برخی دیگر از مشاغل مرتبط با شیمی به ترتیب 87289 دلار برای مهندس توسعه، 84997 دلار برای مهندس پروژه، 79697 دلار برای مهندس فرآیند، 75000 دلار برای مهندس طراح و حدود 73953 دلار در هر سال برای مهندس شیمی است.

این نرخ برای آزمایشگاه فناوری 49494 دلار، کارشناس آزمایشگاه 41925 دلار، اپراتور 35365 دلار و برای اپراتور دستگاه 33150 دلار در هر سال است. بنابراین می توان گفت فارغ التحصیلان رشته شیمی در کانادا، نسبت به متوسط حقوق در کانادا، درآمد بالاتری دارند.

درآمد شیمی دانان کانادا بر اساس منطقه و ایالت

اگر بخواهیم به تفکیک استان ها به معرفی حقوق و دستمزد برخی مشاغل مرتبط با رشته شیمی در کانادا بپردازیم. باید عرض کنیم که در ایالت آلبرتا شهر کلگری، یک تکنسین مهندس شیمی در هر ساعت حدود 30 دلار درآمد دارد. این نرخ دستمزد برای استاد مهندس شیمی در برامپتون، انتاریو، در هر سال بین 62717 تا 108723 دلار در هر سال است.

درآمد یک مهندس تعاونی شیمی در آزمایشگاه گاز در منطقه ساری بریتیش کلمبیا در هر ساعت 21.44 دلار است. دستمزد مدیر تولید مواد شیمیایی مهندسی شیمی در کیچنر انتاریو، بین 100000 تا 140000 دلار در هر سال است.

درآمد یک استاد مهندسی شیمی در دانشگاه واترلو انتاریو در هر سال حدود 150000 تا 200000 دلار در هر سال است. که تا اینجا نرخ بیشترین دستمزد شیمی دانان را به خود اختصاص داده است.

اما دستمزد یک تکنیسن مهندسی رشته شیمی در کانادا در منطقه لوئیس کبک، در هر ساعت بین 18 تا 23 دلار خواهد بود. یک مهندسی تعاونی در ساری بریتیش کلمبیا حدود 19 تا 20 دلار در هر ساعت درآمد دارد. این دستمزد برای تکنسین مهندسی شیمی در کلگری آالبرتا تا 30 دلار در هر ساعت است. همین شغل در ایالت کبک در هر ساعت حدود 18 تا 23 دلار دستمزد خواهد گرفت.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته شیمی

رشته شیمی در کانادا کانادا به دلیل داشتن استانداردهای عالی دانشگاهی از مقطع ابتدایی تا متوسطه، کالج ها و دانشگاه ها در سراسر جهان مشهور است. کیفیت تحصیل با شهریه مقرون به صرفه، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد آموزش عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. رتبه بندی QS World University 2021 شامل 26 دانشگاه برتر کانادا است. دانشگاه ها و کالج های کانادا طیف گسترده ای از دوره ها را در رشته های مختلف مانند مهندسی، میکروبیولوژی، مخابرات، علوم محیط زیست، کشاورزی و غیره ارائه می دهند.

دلایل زیادی وجود دارند. که مردم می خواهند در دانشگاه های برتر کانادا ادامه تحصیل دهند. یکی از این دلایل، حهانی بودن دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور از نظر سطح کیفیت آموزش و امکانات آموزشی است. از دیگر دلایل جذب دانشجویان به این کشور برای تحصیل، سطح کیفی زندگی، فرصت های شغلی و اقامتی، بورسیه های تحصیلی، زندگی در ک جامعه چند فرهنگی پر رونق، یادگیری تجربی و مردم دوست بودن این کشور است. فارغ از دلایل جذب افراد برای تحصیل در این کشور، شناخت بهترین دانشگاه ها در اولیت بسیاری از افراد قرار دارد.

از بهترین دانشگاه های رشته شیمی در کانادا، می توان به ترتیب به مراکز آموزشی تورنتو، دانشگاه واترلو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کلگری، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونترال و دانشگاه کوئینز اشاره کنیم که به تریتب بر اساس مطالعات امریکایی در رتبه 1 تا 10 بهترین مراکز آموزشی این کشور برای تحصیل رشته شیمی در کانادا محسوب می شوند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید