رشته حقوق در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته حقوق در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل رشته حقوق در ایتالیا، امروزه توجه متقاضیان بسیاری را به خود جلب کرده است. از جمله دلایل آن می توان به امکان تحصیل رشته حقوق در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی، سطح کیفی بالای بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته حقوق و مناسب بودن هزینه تحصیل رشته حقوق در ایتالیا اشاره کرد.

ایتالیا در جنوب اروپا و در همسایگی کشورهایی چون اتریش، سوئیس، اسلوونی و فرانسه واقع شده است. این کشور به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، یک قدرت منطقه ای و میانی با نفوذ به شمار می رود.

سیستم قضایی ایتالیا از بخش های اداری، مدنی و کیفری تشکیل می شود. تفاوت بزرگ میان بخش کیفری و دو بخش دیگر، در روند دادرسی است. پرونده های کیفری علاوه بر وکلا که در دو بخش دیگر نیز لازمند، به دادگاه ها، قضات و هیئت منصفه جهت تکمیل دادخواست، نیاز دارند. مهم ترین هدف دادگاه های اداری ایتالیا، محافظت از منافع فردی و قانونی است.

به طور کلی تحصیل رشته حقوق در ایتالیا، هفدمین کشور از نظر شاخص تولید انسانی که از هنر، فرهنگ، تاریخ و معماری منحصر به فرد نیز بهره مند است، می تواند برای هر دانشجوی علاقه مندی لذت بخش باشد.

با فراهم کردن شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاه های ایتالیا و ویزای تحصیلی این کشور، شما هم این لذت را تجربه کنید.

هزینه تحصیل مقرون به صرفه

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تحصیل در ایتالیا هزینه مناسبی دارد. هزینه تحصیل بسته به اینکه کشور مبدا دانشجو عضو اتحادیه اروپاست یا خیر، متغیر خواهد بود.

برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هزینه تحصیل در ایتالیا حداکثر برابر با مبلغ 4.000 یورو در سال است.

تجربه گسترده و غنی در امر آموزش

برای اثبات این ادعا همین کافی است که دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تاسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه اروپا به شمار می رود.

ایتالیا، سرزمین مد و معماری

یک بار قدم زدن در خیابان های ایتالیا کافی است تا به پیشتازی ایتالیا در صنعت مد و معماری پی ببرید. میلان یکی از چهار قطب اصلی مد در تمام دنیاست. همچنین معماری سنتی و منحصر به فرد ساختمان ها، یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی این کشور به شمار می آید.

اب و هوای دل انگیز مدیترانه ای

تحصیل در ایتالیا، فرصت تنفس آب و هوایی معتدل، لمس خورشید گرم و لذت از نسیم خنک نیم روزی را به شما خواهد داد. از ویژگی های سرزمین های مدیترانه ای می توان به میوه و سبزیجات تازه اشاره کرد که میانگین سنی مردم ساردینا را به 90 سال رسانده است.

شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته حقوق

وکلا در ایتالیا که تحت عنوان avvocati از آنها یاد می شود، تحت نظر کانون وکلای دادگستری کشور تحصیل و فعالیت می کنند. با توجه به عضویت ایتالیا در اتحادیه اروپا، شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته حقوق با سایر کشورهای این اتحادیه یکسان است.

برای شروع حرفه ی وکالت، گذراندن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا و همچنین یک سال کارآموزی در یک شرکت یا نهاد قانونی الزامی است.

تحصیل کارشناسی حقوق در ایتالیا:

رشته حقوق (LLB) در مقطع کارشناسی ایتالیا سه تا چهار سال به طول می انجامد. بسیاری از مدارس ایتالیا، پیش از تحصیل دانش آموزان در رشته حقوق در دانشگاه های ایتالیا، برنامه هایی را جهت یافتن زیرشاخه متناسب با علاقه دانش آموزان در این حوزه ارائه می دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ایتالیا:

رشته های کارشناسی ارشد در ایتالیا تنوع بسیاری دارد. در این میان، تحصیل رشته حقوق در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد (LLM) یکی از بهترین انتخاب هاست. کیفیت بالای آموزش حقوق در دانشگاه های ایتالیا از دلایل این امر به شمار می رود.

فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد می توانند با استفاده از جمعیت دانشجویان بین المللی، شبکه ی حرفه ای حقوقی را ایجاد و در سراسر اروپا توسعه دهند. به این ترتیب فارغ التحصیلان می توانند وارد بازار کار رقابتی شوند.

شرایط سنی برای تحصیل رشته حقوق در ایتالیا

حداقل سن برای شروع تحصیلات دانشگاهی در ایتالیا، 17 سال است.

برای تحصیل حقوق در مقطع کارشناسی و در دانشگاه های ایتالیا، تا 30 سالگی می توانید اقدام کنید.

طول دوره تحصیل رشته حقوق در ایتالی

فارغ التحصیلی در رشته حقوق در ایتالیا تقریبا پس از 5 سال اتفاق می افتد.

تحصیل رشته حقوق در ایتالیا دروس مرتبط با تمام قوانین ایتالیا و همچنین برخی دوره های بین الملل را در بر می گیرد.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید