تحصیل مد و طراحی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره تحصیل مد و طراحی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل مد و طراحی در ایتالیا یکی از اولین موضوعاتی که هنگام صحبت درمورد ایتالیا به ذهن خطور می‌کند، مُد است. میلان یکی از پایتخت‌های مد جهان است و ایتالیایی‌ها به‌عنوان یک ملت شیک پوش در جهان مشهور هستند. ایتالیا نه تنها در زمینه پوشاک، بلکه در زمینه لوکس‌ترین وسایل نقلیه جهان مانند لامبورگینی و فراری ثابت کرده است که در صنعت طراحی، کشوری پیشگام است. تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا دقیقا بخشی از این شهرت است. شما می‌توانید طراحی مد را در دوره‌های کوتاه مدت، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا تحصیل کنید.

اگر شما هم یکی از علاقمندان به تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا

بسیاری ازموسسات، دانشگاه‌ها و مدارس مد و طراحی لباس در ایتالیا وجود دارند که می‌توانید رشته مد و طراحی لباس را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های کوتاه مدت را در آن‌ها بگذرانید. برخی از دانشگاه های ایتالیا که رشته مد و طراحی لباس را ارائه می‌دهند، درخواست انگیزه نامه و پورتفیلو (نمونه کار) می‌کنند و برخی دیگر آموزش را از سطح مبتدی شروع می‌کنند و مدارک مذکور را از دانشجویان درخواست نمی‌کنند. علاوه بر این، حداقل سطح زبان B1 در زبان انگلیسی و B2 در زبان ایتالیایی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها الزامی است.

از جمله شهرهایی که ما برای تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا به شما پیشنهاد می‌کنیم، می‌توان به میلان، رم، فلورانس و ونیز که بهترین مدارس و دانشگاه‌های مد و طراحی لباس را در خود جای داده‌اند، اشاره کرد. برای مثال، پردیس مدارسی مانند NABA، IED، Marangoni و Domus Academy که در بین بهترین دانشگاه‌های ایتالیا و جهان قرار دارند، در این شهرها قرار دارند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا

از جمله دانشگاه‌ها و موسسات مد و طراحی لباس ایتالیا که در سطح جهان مطرح هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه ترنتو
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فلورانس
  • IED (موسسه طراحی اروپا)
  • موسسه مد مارانگونی
  • آکادمی Domus
  • NABA (آکادمی جدید هنرهای زیبای میلان)
  • پلی مدا (POLIMODA)
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان- دانشکده طراحی

IED (موسسه طراحی اروپا)

بیش از 50 سال است که IED در زمینه آموزش و تحقیق در زمینه طراحی مد، ارتباطات بصری و رشته‌های مدیریت فعالیت داشته است. امروه IED یک موسسه آموزشی است که دوره‌های آموزشی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، توسعه حرفه‌ای مستمر دوره‌های آموزشی پیشرفته را ارائه می‌دهد. این موسسه یکی از مهم‌ترین مدارس مد در جهان و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا است.

مهم‌ترین نقاط عطف در تاریخ IED، تاسیس پردیس‌هایی در میلان (1966)، رم (1973)، تورین (1989)، مادرید (1994)، بارسلونا (2002)، سائوپائولو (2005) و ونیز (2007) است.  پردیس‌های جدیدی نیز در فلورانس، کالیاری و کومو نیز در سال‌های اخیر به این مجموعه اضافه شده‌اند. علاوه بر این، دومین مدرسه IED در برزیل آموزش خود را در سال 2013 در ریودژانیرو آغاز کرد. همه این تاریخ‌ها به‌عنوان تحولات مهمی بر هویت بین‌المللی IED تاکید می‌کنند.

دانشگاه طراحی مد Marangon

دانشگاه طراحی مد مارانگونی که به‌عنوان یک مدرسه مد خصوصی توسط جولیو مارانگونی ایتالیایی در سال 1935 تاسیس شد، امروزه با پردیس‌های خود در بسیاری از نقاط جهان مانند لندن، فلورانس، شانگهای، بمبئی و میامی یک انتخاب عالی برای تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا به شمار می‌رود. از جمله فارغ‌التحصیلان برجسته این دانشگاه می‌توان به طراحان مد مشهوری مانند الساندرو سارتوری، دومینیکو دولچه، فرانکو موسکینو و الساندرا فاچیتی اشاره کرد.

آکادمی Domus

آکادمی Domus که در سال 1982 در میلان تاسیس شد، اولین مدرسه طراحی ارشد در کشور ایتالیا است. که افق‌های جدیدی را برای تحقق رویاها در بخش مد و طراحی به روی دانشجویان خود گشوده است، با دوره‌های کارآموزی و فعالیت‌های میدانی، سطح بالایی از آموزش را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. از جمله شرکای می‌توان به شرکت‌های معروفی مانند Eastpack،  Stefanel، Trussardi، Versace، Ferragamo، Nike و Ferre اشاره کرد. معمولا برنامه‌های یک ساله مد و طراحی لباس در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را ارائه می‌دهد.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل مد و طرحی لباس در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشگاه آکادمی جدید هنرهای زیبای میلان (NABA)

NABA که در سال 1980 تاسیس شد، بزرگترین آکادمی هنر خصوصی در ایتالیا است. امکان تحصیل در رشته مد و طراحی لباس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی، با مدارک مورد تایید وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا (MIUR) برای علاقمندان در این دانشگاه وجود دارد. این آکادمی دارای پردیس‌هایی در میلان و رم است. از جمله شرایط پذیرش در این دانشگاه می‌توان به ارائه انگیزه نامه و پورتفیلو و همچنین تسط به زبان انگلیسی (سطح B1) و ایتالیایی (B2) اشاره کرد.

موسسه پلی مدا (POLIMODA)

این موسسه در سال 1986 در فلورانس تاسیس شد. POLIMODA گزینه‌های تحصیلی بسیاری را در زمینه‌های مرتبط با طراحی مد به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. موسسه POLIMODA که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا به شمار می‌رود و با برندهای لوکسی مانند Gucci، Chanel و Dior همکاری دارد. این بدان معنی است که POLIMODA فرصت‌های شغلی در سطح جهانی را برای دانشجویانی که در آن آموزش دیده‌اند، فراهم می‌کند.

موسسه مد میلان

موسسه مد میلان ( Milano Fashion Institute) با هدف ارائه مهارت‌ها و تجربه‌های مد و طراحی لباس به دانشجویان، در زمینه تحقیقات در سطح بین‌المللی تاسیس شد. این موسسه با مشارکت دانشگاه بوکونی، دانشگاه کاتولیکا و دانشگاه پلی تکنیک میلان تاسیس شد. در این موسسه برنامه‌های مختلف در زمینه طراحی، مدیریت و ارتباطات تدریس می‌شود و زبان آموزش به زبان انگلیسی است. برنامه‌های کارشناسی ارشد 1 ساله نیز در موسسه مد میلان ارائه می‌شود و آموزش معمولا در ماه ژانویه آغاز می‌شود.

تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا در دانشگاه‌های دولتی

سیستم آموزشی در ایتالیا با بسیاری از کشورها کمی متفاوت است. دانشگاه‌های دولتی اکثریت دانشگاه‌های ایتالیا را تشکیل می‌دهند. با این حال، رشته‌هایی مانند مد و طراحی لباس بیشتر در دانشگاه‌های خصوصی ارائه می‌شود.

هزینه تحصیل مد و طراحی لباس در ایتالیا

هزینه تحصیل در رشته مد و طراحی لباس در ایتالیا بسته به دانشگاه یا موسسه موردنظر، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل متغیر است. به طور کلی هزینه تحصیل مد و طراحی لباس در برخی از دانشگاه‌ها و موسسات ایتالیا به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل در POLIMODA که دوره‌های کارشناسی طراحی مد در آن 3 سال به طول می‌انجامد، 15000 یورو در سال است.
  • هزینه تحصیل برای برنامه‌های کارشناسی ارشد 28600 یورو است.
  • هزینه سالانه تحصیلات 2 ساله کارشناسی ارشد طراحی مد در Marangoni حدود 21000 یورو است.
  • شهریه سالانه IED از 17000 الی 19000 یورو متغیر است.
  • در NABA، شهریه سالانه برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد 16500 یورو و برای برنامه‌های یک ساله 17950 یورو است.
  • هزینه سالانه تحصیل در موسسه مد میلان 15800 یورو در سال برآورد می‌شود.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید