مزایای تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره مزایای تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

این سوال میتواند ذهن برخی از افراد که خواهان تحصیل در این رشته هستند به خود مشغول سازد ، تا بتواند به بالاترین سطح آموزشی در این رشته تحصیلی برسد.

پس با ما همراه باشید تا در این باره بررسی هایی را انجام دهیم که آیا تحصیل این رشته در کشور ایتالیا چگونه خواهد بود.

رشته دامپزشکی رشته ای پرطرفدار است که میتواند سالانه تعداد بالایی از دانشجویان را به خود جذب کند.

همانطور که اشاره شد رشته دامپزشکی دارای طرفدار های زیادی میباشد اما در کشور ایتالیا این ریشته طرفداری چند برابری دارد که ناشی از موقعیت خوب شغلی این رشته و درآمد مناسب آن است که جزو  پر درآمد ترین شغل موجود در ایتالیا میباشد.

بهتر است قبل از اینکه با مزایای این رشته در ایتالیا آشنا بشویم با کشور ایتالیا آشنا شویم.

ایتالیا کشوری حدودا شصت میلیون نفری است که در اروپای غربی قرار دارد. این کشور عضو اتحادیه اروپا میباشد و واحد پول کشور ایتالیا نیز یورو قرار دارد.

همچنین این کشور در زمینه علم و اقتصاد حرف های زیادی برای گفتن دارد به طوری که این کشور عضو گروه هفت (G7) قرار دارد.

گروه هفت از هفت کشور تشکیل شده است که از پیشرفت و رشد قابل توجهی برخوردارند از دیگر اعضای این گروه میتوان به ژاپن،آمریکا،آلمان و فرانسه اشاره کرد.

مزایای تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا کدامند؟

برخی مزایای این رشته و تحصیل آن در ایتالیا به شرح زیر است:

  • تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا
  • آینده کاری روشن و روبه پیشرفت
  • امنیت شغلی و رفاه زندگی خوب
  • تنوع شغلی بالا مانند خصوصی،عمومی و …

-1تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا:

*از بین دانشگاه های ایتالیا میتوان به دانشگاه بولونیا  اشاره کرد که طبق رتبه بندی2020 دانشگاه کیو اس این دانشگاه رتبه 116 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای یک دانشکده پزشکی است که جزو معروف ترین دانشگاه های ایتالیا به حساب می آید.

* دانشگاه بعدی دانشگاه پاویا ایتالیا است  که در این دانشگاه دوره تکمیلی دامپزشکی با کیفیت بالا را به دانشجویان پیشنهاد میکند. که بتوانند تمام توانمندی ها و مهارت های نظری و عملی این رشته را دریابند. این دوره ها نشان از سطح بالا علمی این دانشگاه دارد.

*دانشگاه اودین نیز یکی دیگر از دانشگاه های ایتالیا میباشد که میتواند برای دانشجویان جذاب باشد. گفتنی است که سطح آموزشی در این دانشگاه بسیار بالا است. این دانشگاه بیشتر در حوزه آسیب شناسی حیوانات فعالیت دارد.

2-آینده کاری روشن

رشته دامپزشکی  رشته ای است که در آینده بسیار مورد نیاز و پر اهمیت است که میتوان از آن به عنوان شغلی آینده دار یاد کرد.

همانطور که میدانید در دنیای امروزی هیچ چیزی بدون مواد اولیه تولید نمیشود مانند شیر ، پنیر ، ماست ، نوع هایی از نخ ها و تمام محصولاتی که مواد اولیه خود را  از مزرع داری یا دامپروری  تهیه میکنند.

خب این همان آینده کاری دامپزشکی است البته باید گفت این تنها یک بخش کوچک از آینده کاری این رشته تحصیلی است. کشور ایتالیا نیز جزو کشور های سبز و با مزرعه ها و دامپروری های مختلف است پس نیاز روز جامعه به دامپزشکانی متبحر و زبده اجباری است که به آن ها رسیدگی کنند.

–  امنیت شغلی و رفاه زندگی خوب

همانطور که اشاره شد ایتالیا از کشور های پرقدرت جهان به حساب می آید و در نتیجه میتوان این کشور را کشوری مناسب برای زندگی و مهاجرت انتخاب کرد. بخصوص اگر خواهان تحصیل در رشته دامپزشکی هستید میتوانید در این کشور به شغل و تحصیل بپردازید و از امنیت شغلی و رفاه زندگی خوب  مناسب بهره مند شوید.

حداقل درآمد این رشته در سال : 500/27 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

حداکثر درآمد این رشته در سال: 000/89 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

به طوری که متوسط در آمد سالانه از دامپزشکی در ایتالیا 57 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

همچنین مهاجرت به ایتالیا که نرخ پذیرش دانشجویان بسیار خوبی هم دارد از بهترین و کم خطرتربن راه های ممکن برای مهاجرت است.

4- تنوع شغلی بالا در دامپزشکی

رشته دامپزشکی در ایتالیا به صورتی است که شما میتوانید به گونه ای که دوست دارید مشغول به کار شوید شما میتوانید در شرکتی کار کنید که به عنوان دامپزشک شما را به دیگران معرفی میکند یا میتوانید به صورت خصوصی و در مطب خود به مداوا برخی حیوانات بپردازید و یا اینکه میتوانید بدون داشتن یک مطب خود به محل های مورد نظر مراجعه کنید تا وظیفه خود را انجام دهید و ….

همانطور که گفته شد این شغل از تنوع بسیار بالایی برخودار بود و شما میتوانید به هر گونه ای که دوست دارید به وظیفه خود عمل کنید.

جمع بندی:

باتوجه به سخنانی که ارائه شد شغل دامپزشکی شغلی نوین و انتخابی هوشمندانه است که میتواند شغلی مناسب با امنیت شغلی خوب باشد.

همانطور که اشاره شد ایتالیا مقصد خوبی برای مهاجران دامپزشک است که میتوانند موفقیت های زیادی را در آن جا کسب کنند.

پس با توجه به نکات باید میتوان با تلاش و کار  مناسب میتوان زندگی مناسبی در کشور ایتالیا داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید