ایتالیا TOLC شرایط شرکت در آزمون تولک

مطالعه مقاله آموزشی درباره ایتالیا TOLC شرایط شرکت در آزمون تولک از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شرایط شرکت در اموزن تولک ایتالیا

مقدمه

آزمون TOLC یک آزمون آنلاین است که در دانشگاه های داخل TOLC برگزار می شود. آزمون های TOLC-I و TOLC-E از سال 2018 به زبان انگلیسی برگزار می شود. آزمون TOLC-F نیز از سال 2020 شروع به برگزاری به زبان انگلیسی کرده است .

برخی از دانشگاه های ایتالیا که تحصیلات مهندسی در ایتالیا، آموزش اقتصاد در ایتالیا و آموزش داروسازی در ایتالیا را ارائه می دهند، به دنبال شرایط شرکت در آزمون TOLC در طول مراحل پذیرش دانشجویان هستند .

در این آزمون که شامل سوالات مختلف برای هر شرکت کننده است، از دانش آموزان به صورت تصادفی از پایگاه داده سوالاتی پرسیده می شود .

هر امتحان TOLC در یک کامپیوتر در مراکز امتحانی که توسط دانشگاه ها تعیین می شود انجام می شود. به این ترتیب، لازم نیست برای امتحان به دانشگاه بروید .

با توجه به اپیدمی کرونا، اپلیکیشن جدیدی به نام TOLC @ CASA پیاده سازی شد و مقرر شد آزمون های TOLC به صورت آنلاین برگزار شود. شما می توانید بدون نیاز به رفتن به ایتالیا در امتحان از خانه خود شرکت کنید. TOLC و آمادگی

انواع آزمون های TOLC

دو نوع آزمون انگلیسی وجود دارد TOLC

انگلیسی TOLC – I

این آزمون از موضوعات زیر تشکیل شده است

ریاضیات، استدلال منطقی، فیزیک، شیمی و درک مطلب.

هر پاسخ صحیح 1 امتیاز دارد، در حالی که یک پاسخ اشتباه 0.25 امتیاز دارد. سوالاتی که به صورت خالی رها می شوند تاثیری ندارند .

محتوای آزمون TOLC-I

محتوای آزمون TOLC شامل سوالات رشته هایی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و منطق می باشد. آمادگی برای امتحان نیز با منابع ویژه امکان پذیر است، زیرا این آزمون ویژه ای است که فقط در ورودی دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود. اگر می خواهید برای آزمون های TOLC برای.

TOLC  آزمون E

یکی دیگر از آزمون های TOLC انگلیسی TOLC-E است. این آزمون از موضوعات زیر تشکیل شده است :

استدلال منطقی، درک مطلب و ریاضیات

هر پاسخ صحیح 1 امتیاز دارد، در حالی که یک پاسخ اشتباه 0.25 امتیاز دارد. سوالاتی که به صورت خالی رها می شوند تاثیری ندارند .

ساختار آزمون TOLC-E انگلیسی

امتحان بر اساس منطق و درک مطلب است. از آنجایی که این یک ساختار امتحانی است که با برنامه درسی آموزش عمومی بین المللی تناسب ندارد، آمادگی برای این آزمون نیاز به فرآیند خاصی دارد .

  انگلیسی TOLC-F

یکی دیگر از آزمون های TOLC انگلیسی TOLC-F است. این آزمون که از سال 2020 به زبان انگلیسی برگزار می شود شامل موضوعات زیر است :

زیست شناسی

علم شیمی

فیزیک

ریاضی

منطق

انواع دیگر آزمون TOLC

سایر آزمون های TOLC ایتالیایی مورد نیاز دانشجویانی که می خواهند ایتالیایی مطالعه کنند به شرح زیر است :

TOLC-I  آزمون

این آزمون مورد نیاز برای ورود به بخش های مهندسی است. ساختار TOLC-I شامل 50 سوال است که در 4 قسمت تقسیم شده است .

فصل ها: ریاضی 20 سوال، منطق 10 سوال، علوم 10 سوال و درک مطلب 10 سوال .

در پایان TOLC-I نیز بخشی شامل 30 سوال برای تست دانش زبان انگلیسی وجود دارد. مدت زمان امتحان 110 دقیقه است. ضمناً 15 دقیقه برای قسمت انگلیسی با 30 سوال در نظر گرفته شده است. کل زمان 125 دقیقه است .

TOLC-  آزمون

این آزمونی است که دانشجویانی که می خواهند در زمینه هایی مانند علوم سیاسی، مطالعات بین الملل، علوم اقتصادی و مدیریت، ارتباطات و علوم اجتماعی تحصیل کنند، باید در آن شرکت کنند. 36 سوال در آزمون وجود دارد. توزیع سوالات 13 منطقی، 10 درک مطلب، 13 ریاضی است. یک بخش انگلیسی نیز وجود دارد. مدت زمان امتحان 90 دقیقه است .

TOLC-F  آزمون

این آزمونی است که دانشجویانی که می خواهند در رشته هایی مانند داروسازی، شیمی دارویی و فناوری تحصیل کنند، باید در آن شرکت کنند. این آزمون شامل 50 سوال می باشد. توزیع سوالات 15 سوال زیست شناسی، 15 سوال شیمی، 7 سوال ریاضی، 7 سوال فیزیک و 6 سوال منطق است. مدت زمان امتحان 72 دقیقه است .

TOLC -B  آزمون

این آزمون TOLC است که دانش آموزانی که می خواهند در رشته های مرتبط با زیست شناسی تحصیل کنند باید در آن شرکت کنند. این شامل 50 سوال است. توزیع سوالات به صورت 20 سوال ریاضی، 10 سوال زیست شناسی، 10 سوال فیزیک و 10 سوال شیمی می باشد. مدت زمان امتحان 110 دقیقه است .

TOLC – S  آزمون

علوم کامپیوتر، علوم و فناوری (TOLC-B نیز پذیرفته می شود)، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک (TOLC-I نیز پذیرفته می شود)، ریاضیات (TOLC-I نیز پذیرفته می شود)، علوم محیطی، علوم زمین شناسی (TOLC- B و TOLC-I نیز پذیرفته می شوند) و علوم طبیعی (TOLC-B نیز پذیرفته می شود). 50 سوال در آزمون وجود دارد. توزیع سؤال

شامل 20 سؤال در ریاضیات پایه، 10 سؤال برای استدلال و حل مسأله، 10 سؤال برای درک مطلب و 10 سؤال از علوم است .

مدت زمان امتحان 110 دقیقه است .

TOLC-SU  آزمون

این آزمونی است که دانشجویانی که می خواهند در رشته هایی مانند فلسفه، زبان ها و ادبیات خارجی، ارتباطات، زبان و ارتباطات بین فرهنگی تحصیل کنند، باید در آن شرکت کنند. 50 سوال در آزمون وجود دارد. توزیع سوالات شامل 30 سوال در مورد درک مطلب و کسب اطلاعات به زبان ایتالیایی، 10 سوال در مورد دانش و مهارت های کسب شده در دبیرستان و 10 سوال از استدلال منطقی است. مدت زمان امتحان 100 دقیقه است .

 

آزمون TOLC برای کدام برنامه ها معتبر است؟

در ایتالیا سیستم آزمون مرکزی وجود ندارد. در حالی که برای برخی از برنامه ها امتحانات رایج وجود دارد، دانشگاه ها امتحانات خود را برای برخی از برنامه ها سازماندهی می کنند. آزمون TOLC در دانشگاه های ایتالیا معتبر است. بر اساس برنامه امتحانات مختلفی وجود دارد و شما باید در آزمون مناسب برای آن بخش شرکت کنید . TOLC.

انواع آزمون چیست؟ TOLC

انواع مختلفی از آزمون TOLC وجود دارد که برای بخش مورد نظر شما در دسترس است. اینها عبارتند از TOLC-I، TOLC-E، TOLC-F، TOLC-S، TOLC-SU. اطلاعات دقیق در مقاله ما است .

آزمون در ایتالیایی؟ TOLC

اکثر امتحانات TOLC به زبان ایتالیایی است. از سال 2018، برخی از انواع آن به زبان انگلیسی سازماندهی شده است. آزمون های TOLC انگلیسی عبارتند از TOLC-E، TOLC-I و TOLC-F. با توجه به افزایش گزینه های برنامه انگلیسی در ایتالیا، گزینه های آزمون TOLC انگلیسی نیز در حال افزایش است .

پایگاه های داده برای تست ها و اعتبار سنجی

پایگاه داده CISIA TOLC محرمانه و محافظت شده است، برای مرور عمومی باز نیست و دارایی انحصاری CISIA است. فقط برای TOLC-F و انگلیسی TOLC – F، سوالات از یک پایگاه داده عمومی و قابل دسترس کاربر انتخاب می شوند. پایگاه داده سوالات به طور دوره ای توسط کمیته های علمی ویژه که توسط CISIA هماهنگ شده است به روز می شود و اعتبار سنجی می شود.

شركت كنندگان

 

 

امکان شرکت در آزمون TOLC از سال ماقبل آخر دبیرستان های ایتالیایی یا خارجی وجود دارد. افرادی که دیپلم دبیرستان را در ایتالیا یا خارج از کشور به دست آورده اند، در صورتی که در ایتالیا به رسمیت شناخته شوند، می توانند از TOLC نیز استفاده کنند.

کسانی که TOLC را بدون داشتن الزامات ذکر شده در بالا می گیرند، در معرض خطر عدم شناسایی نتایج TOLC توسط دانشگاه ها هستند.

هر شرکت کننده می تواند هر نوع TOLC را، صرف نظر از حالت تحویل، حداکثر یک بار در ماه (ماه تقویمی) صرف نظر از مکان دانشگاه سازمان دهنده انتخاب شده، مصرف کند.

شخصی که در یک TOLC ثبت نام کرده است، نمی تواند قبل از گرفتن TOLC دیگری از همان نوع وارد شود که قبلاً برای آن رزرو شده است. امکان ثبت نام برای آزمون دیگری وجود خواهد داشت. با این حال، باید در یک ماه تقویمی متفاوت باشد، از روز بعد از تاریخ آزمونی که در آن آزمون ثبت نام شده است.

روش ثبت نام

مراحل ثبت نام و ثبت نام شرکت کنندگان TOLC به شرح زیر است:

شرکت کننده باید از طریق فرم مربوطه در قسمت رزرو شده CISIA Test پورتال cisiaonline.it ثبت نام کند. وی اطلاعات دسترسی به ناحیه شخصی در پورتال CISIA را به آدرس ایمیل مشخص شده در زمان ثبت نام از سامانه دریافت می کند. همچنین شرکت کننده باید با کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل، ثبت نام را تایید و پروفایل را فعال کند.

با استفاده از اعتبار فعال شده، شرکت کننده باید به منطقه رزرو شده CISIA خود وارد شود که از آنجا می تواند روش تحویل (TOLC@CASA، TOLC) و نوع TOLC را که می خواهد در آن ثبت نام کند، انتخاب کند. سپس او باید این مراحل را دنبال کند:

روش پرداخت را انتخاب کنید

محل دانشگاه و تاریخی که در آن او می خواهد TOLC را انتخاب کند

در صورت انتخاب TOLC@CASA، تصویر یک مدرک شناسایی معتبر را در تاریخ ثبت نام آپلود کنید (اگر مدرک شناسایی به دلیل گم شدن یا سرقت موجود نباشد، آپلود گزارش پلیس مربوطه قابل قبول خواهد بود). تصاویر سند آپلود شده باید با فرمت jpg یا png و کاملا خوانا باشند، در غیر این صورت گرفتن غیرممکن خواهد بود .. TOLC@CASA

هزینه ثبت نام را که توسط CISIA از طرف دانشگاهی که می خواهد در آن آزمون شرکت کند، در محل فیزیکی یا مجازی جمع آوری می کند .

پرداخت را می توان از طریق :

MAV

کارت اعتباری

بانک من

  پرداخت مشارکت

برای هر آزمون، شرکت‌کننده باید سهم هزینه اجباری فراگیر را که توسط CISIA به نمایندگی از محل دانشگاه، فیزیکی یا مجازی، که در آن آزمون شرکت می‌کند، جمع‌آوری کند، بپردازد. مبلغ این کمک غیرقابل استرداد و در سراسر کشور یکسان است و هر ساله توسط مجمع کنسرسیوم  .CISIA تعیین می شود

مانند قبل، برای سال 2023 این سهم 30.00 یورو تعیین شده است.

پرداخت ممکن است توسط:

بانک MAV

MAV بانک باید در موعد مقرر در برگه MAV پرداخت شود.

CISIA این حق را برای خود محفوظ می دارد که مکانی را در کلاس درس برای کسانی که تا مهلت مقرر پرداخت MAV را صادر نمی کنند، تضمین نکند. شرکت کننده پس از پرداخت موفقیت آمیز به CISIA، تاییدیه ای را به آدرس ایمیل ارائه شده در زمان ثبت نام دریافت می کند. پس از دریافت تاییدیه، او باید رسید پرداخت و ثبت نام را پرینت کند که در منطقه آزمون رزرو شده CISIA خود در زیر آیتم منو “مدیریت ثبت نام های شما” پیدا خواهد کرد.

کارت اعتباری

پس از پرداخت موفقیت آمیز با کارت اعتباری، شرکت‌کننده می‌تواند بلافاصله رسید پرداخت و ثبت‌نام را چاپ کند که آن را در منطقه آزمایشی CISIA خود پیدا خواهد کرد.

myBank – پرداخت آنلاین با حواله سیمی فوری

همچنین در این صورت رسید پرداخت بلافاصله در دسترس قرار می گیرد.

شرکت‌کننده می‌تواند رسید پرداخت و ثبت‌نام را که در قسمت رزرو شده آزمون CISIA در زیر آیتم منو پیدا می‌کند چاپ کند: «مدیریت ثبت‌نام‌های شما».

برای TOLCها در دانشگاه به محض تکمیل تراکنش در دسترس خواهد بود.

برای TOLC@CASA نیز باید موارد زیر را انجام دهید:

تصویر نمایه خود را در منطقه رزرو شده آزمون CISIA خود آپلود کنید

مدارک شناسایی خود را آپلود کنید

حداقل یک آزمایش شبیه سازی شده با SEB تا نیمه شب روز قبل از انجام آزمون TOLC@CASA انجام دهید.

ثبت نام تنها زمانی تایید می شود که رسید پرداخت و ثبت نام در منطقه رزرو شده “مدیریت ثبت نام های شما” وجود داشته باشد.

این رسید باید نگهداری شود و برای دسترسی به کلاس ارائه شود و به شما حق شرکت در آزمون را می دهد. در صورت عدم دریافت تاییدیه پرداخت و نداشتن رسید ثبت نام، اجازه دریافت  .

TOLC را نخواهید داشت

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید