عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

مطالعه مقاله آموزشی درباره عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تجربه های متقاضیان ویزای آمریکا با حضور در سفارت‌های مختلف و به‌ ویژه سفارت ایروان، آنکارا و دوبی نشان می‌دهد که عواملی مثل رشتۀ تحصیلی، برخورداری از فاند، داشتن یا نداشتن اقوام درجه یک در ایالت مورد درخواست، محل سربازی، و وجود گپ تحصیلی در رزومه از مهمترین عوامل مؤثر بر پذیرش یا رد درخواست ویزا در این سفارت‌ها می باشند. همچنین بررسی تاریخچۀ این سفارت‌ها نشان می‌دهد که برخی از آنها روی تعدادی از این عوامل حساس می باشند و روی برخی دیگر نمی باشند.

تأثیر رشته تحصیلی بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

به طور کلی سفارت‌های آمریکا روی برخی رشته‌های تحصیلی خاص که در آنها دانشجویان در جریان تکنولوژی‌ها، دستاوردهای علمی و اطلاعات امنیتی این کشور قرار می‌گیرند به شدت حساس می باشند. برخی از این رشته‌ها که اصطلاحاً (Technology Alert List) نامیده می‌شوند، عبارتند از بیوشیمی، مهندسی شیمی، مهندسی هسته‌ای، رباتیک، برخی گرایش‌های رشتۀ مهندسی مکانیک.

تأثیر فاند و حمایت تحصیلی بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

داشتن یا نداشتن فاند تحصیلی چه در مقطع ارشد یا دکتری، در فرایند اخذ ویزای دانشجویی آمریکا از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. این موضوع به افسر سفارت اطمینان می‌دهد که برای تأمین هزینه‌های تحصیلی خود با مشکلی برخورد نخواهید کرد. 

تأثیر داشتن یا نداشتن اقوام درجه یک بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

بیشتر سفارت‌های آمریکا در کشورهای مختلف نسبت به اینکه متقاضی دریافت ویزا به ایالت یا شهری سفر کند که در آنجا اقوام درجه یک دارد حساس می باشند. متقاضی ویزای دانشجویی آمریکا با درخواست ویزا به مقصدی که در آن اقوام درجه یک دارد، این پیام را به افسر می‌دهد که قصد بازگشت به ایران را نخواهد داشت؛ موضوعی که احتمال رد شدن درخواست ویزا را بسیار بالا خواهد برد. 

تأثیر محل سربازی بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

سفارت‌های آمریکا در سه کشور ارمنستان، ترکیه و امارات در زمان بررسی پروندۀ متقاضیان ویزا به اینکه سربازی را در کدام ارگان گذرانده‌اند، حساسیت نشان می‌دهند. به همین دلیل لازم می باشد متقاضیان بدانند که کدام یک از سفارت‌ها سابقۀ بهتری در اعطای ویزا به افرادی که سربازی خود را در ارگان‌های حساس گذرانده‌اند دارد. 

تأثیر سابقه کار دولتی بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

سابقۀ کار دولتی به ویژه در ارگان‌های مرتبط با حوزۀ نفت، گاز و انرژی می‌تواند فرایند اخذ ویزا را با مشکلاتی مواجه نماید. به همین دلیل بهتر می باشد سفارت‌هایی را انتخاب کنید که پیشتر به متقاضیانی با سابقۀ کار دولتی حساس ویزا داده‌اند. 

تأثیر گپ تحصیلی بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

گپ تحصیلی یا کاری در رزومۀ شما می‌تواند برای سفارت آمریکا در کشورهای مختلف سؤال برانگیز باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ سالی را در رزومۀ خود خالی نگذارید. 

تأثیر مستر دوم بر اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

برخی سفارت‌ها روی این مسئله که یک متقاضی برای دومین بار قصد تحصیل در مقطع ارشد را داشته باشد حساسیت دارند. بسیاری از سفارت‌ها با بررسی مدارک این قبیل متقاضیان، به این نتیجه می‌رسند که چنین شخصی قطعاً قصد مهاجرت دارد و نمی‌خواهد بعد از اتمام تحصیل به کشورش بازگردد. نکته‌ای که احتمال رد شدن درخواست ویزا را به شدت بالا می‌برد.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید