در قانون خانواده ی کشور کانادا تقسیم اموال چگونه صورت می گیرد

مطالعه مقاله آموزشی درباره در قانون خانواده ی کشور کانادا تقسیم اموال چگونه صورت می گیرد از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

زمانیکه شما و شریک زندگیتان از هم جدا می شوید، باید اموال خود را تقسیم نمایید. اموال یعنی هر چیزی که شما مالک آن می باشید، مثل خانه ، اتومبیل,اقلام شخصی و مربوط به منزل، حقوق بازنشستگی، حسابهای بانکی، و سرمایه گذاریهای دیگر بدهیها نیز جزو اموال  به حساب می آیند.
حق و حقوق در مورد اموال برای افرادی که به صورت قانونی ازدواج کرده اند و افرادیکه تحت قانون عرفی  Common-law باهم زندگی می کنند، کاملا باهم فرق می کند. اگر شما تحت قانون عرفی زندگی می کنید، دارای حق و حقوقی نیستید که زنان مزدوج از آن برخوردار می باشند.
 
اگر قانوناً ازدواج کرده اید، قانون دارای مقرراتی در مورد نحوه تشخیص ارزش واقعی اموال خانوادگی شما و تقسیم آنها می باشد. قانون در اینجا، ازدواج را بصورت شراکت اقتصادی بررسی می نماید. زمانی که ازدواجی تمام می شود، داراییها، ارزش افزوده شده اموالی ، و بدهیها که در طول ازدواج انباشته شده (سرمایه خالص خانواده) می بایست بطور مساوی تقسیم گردند. اما اگر شما و شریک زندگیتان قانوناً باهم ازدواج نکرده اید ، در زمان جدایی (بطور اتوماتیک ) حق ندارید اموال خانوادگی را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.
 

چگونه اموال بین زوجین (مزدوج) تقسیم می شود؟

زمانیکه ازدواج شما تمام می شود، قانون کلی این می باشد که شما و همسرتان سرمایه خالصی خود را بطور مساوی قسمت کنید، فرقی نمی کند چه کسی هزینه آن را پرداخت کرده است یا به نام چه کسی می باشد. تقسیم اموال خانوادگی، به این معناست که دارائیها و بدهیها را هردو بین خود تقسیم نمایید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید