بهترین دانشگاه های مهندسی ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره بهترین دانشگاه های مهندسی ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته مهندسی یکی از رشته های خیلی پرطرفدار در دانشگاه های ایتالیا بوده است که سالانه تقاضای زیادی به قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را با یکدیگر به رقابت می پردازد. رشته‌های ‌مهندسی ایتالیا که شامل بورسیه میباشد و متقاضیان در صورت عدم نداشتن توان مالی می توانند از این طریق  هزینه ای خیلی کمتر در دانشگاه های ایتالیا مشغول به تحصیل شوند.

برای پذیر و قبول شدن در رشته‌های‌ مهندسی باید مدرک آیلتس را حتماً ارائه دهید. همینطور ارائه مدرک تحصیلی مربوط به ان مقطع نیزهم لازم است. دانشگاه های معتبر خیلی زیادی در ایتالیا رشته های مهندسی را ارائه می کنند که یکی از معروف ترین ان ها دانشگاه میلان است. رشته هایی مثل عمران هم در بین رشته‌های‌مهندسی طرفداران خیلی زیادی داشته و هر فرد با توجه به علایق و استعدادهای خودش یکی از رشته های تحصیلی را انتخاب می کنند.

مهندسی شیمی در ایتالیا

رشته های شیمی از آن دسته رشته‌ ‌مهندسی در ایتالیا است که در هر سه مقطع تحصیلی ارائه می شود. متوسط طول تحصیلی در رشته های مهندسی با توجه به مقطع تحصیلی تعیین می شوند و حدود 5 ترم و به مدت 3 سال می باشد. این فرصت برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی در ایتالیا فراهم است که در مجهزترین و بهترین دانشگاه های ایتالیا تحصیل می کنند و از این تجهیزات جهت دسترسی به دستاوردهای بسیار جدید و تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند.

 

رشته مهندسی مکانیکی در ایتالیا

رشته مهندسی مکانیکی در ایتالیا مثل بقیه رشته های موجود در دانشگاه های این کشور در تمامی مقاطع دانشجو هایی را می پذیرد. دوره های اموزشی این رشته اغلب به زبان ایتالیایی تدریس می شود و دانشجویان این رشته باید حتما برای ورود به این دانشگاه ها در مساحبات این دانشگاه ها شرکت کند. از جمله دانشگاه بسیار معتبری که رشته مهندسی مکانیکی ارائه می دهد مانند: دانشگاه پادوا، دانشگاه ساپیتزای رم، دانشگاه بولونیا، دانشگاه فلوزانس، دانشگاه پالرمو، دانشگاه تورین و دانشگاه پلی تکنیک میلان.

رشته مهندسی برق در ایتالیا

رشته‌ ‌مهندسی برق ایتالیا از دسته رشته هایی است که به صورت بسیار خصوصی تدریس می شوند. این رشته گرایش های مختلفی دارد و طول مدت تحصیل آن حداقل به 4 ترم می رسد که این زمان به مقطع تحصیلی و گرایش شما بستگی خواهد داشت. دانشگاهی به اسم تورین میلان از جمله معروف ترین دانشگاهی است که این رشته مهندسی برق را ارائه می دهد.

رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی پیشرو در زمینه علم و همینطور تکنولوژی می باشد. رشته مهندسی کامپیوتر از دسته مهم ترین رشته های مهندسی ایتالیا بوده است که مهندسین بسیار زیادی در این زمینه تحصیل کرده اند و به درجات بسیار بالایی رسیده اند. رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های بسیار تخصصی بوده که تمامی واحدهای ان توسط اساتید بسیار معروف و حرفه ای تدریس می شود.

مناسب ترین رشته های مهندسی

سلیقه و همینطور استعداد تاثیر بسیارزیادی در موفقیت انسان ها دارد و هر فرد باید رشته مورد نظر خود را بر اساس استعدادی که دارد و نسبت به علایق خود انتخاب کند. امروزه مشاورین بسیار زیادی در زمینه تعیین رشته مورد نظر برای هر فرد در حال مشاوره و فعالیت هستند و با توجه به معیارهایی تعیین می کنند که چه رشته هایی برای متقاضی مناسب تر است . این معیار توسط گزینش های زیادی و نظر سنجی های بسیار مختلفی صورت می گیرند.

 

بهترین دانشگاه های مهندسی در ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین دانشگاه ها را در زمینه رشته های مهندسی به خود اختصاص داده است و فرصتی بسیار ارزشمند و طلایی را در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار داده اند تا بتوانند با هزینه ای بسیارپایین در بهترین دانشگاه های تخصصی رشته‌های‌مهندسی تحصیل کنند. همینطور وجود کارخانجات صنعتی زیادی در کشور ایتالیا این امکان را برای دانشجویان رشته‌ ‌مهندسی فراهم کرده اند تا هنگام تحصیل هم بتوانند در این کارخانجات و شرکت ها مشغول به کار شوند و تجربه ارزشمندی را کسب کنند. از جمله بهترین و معتبرترین و بروزترین دانشگاه های مهندسی ایتالیا عبارت است از:

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پادوا

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ترنتو

دانشگاه ناپل

دانشگاه پیزا

دانشگاه بولونیا

دانشگاه پاویا

دانشگاه سالرنو

شرایط تحصیل در رشته های مهندسی ایتالیا

رشته های مهندسی در دانشگاه های ایتالیا

شرایط قبولی و پذیرش در رشته مهندسی در دانشگاه ایتالیا از قوانین بسیارخاصی پیروی می کنند وحتماً  برای ورود به همچین دانشگاه هایی باید مدارک مورد نیاز وخواست آن ها را ارائه دهید. به طورکلی شرایط پذیرش آن ها در رشته‌ مهندسی دانشگاه های ایتالیا عبارت است از:

داشتن مدراک تحصیلی معتبر

ارائه مدرک و تسلط بر زیان انگلیسی

برخورداری از معدل مناسب

داشتن گپ تحصیلی

عدم وجود محدودیت سنی

زبان مورد نیاز برای رشته های مهندسی ایتالیا

درس های مهندسی ایتالیا معمولاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند ولی برای شرکت در بعضی  از رشته های مهندسی ایتالیا و همینطور ارائه مدرک زبان ایتالیایی هم بسیار الزامی می باشد. همینطور مقطع تحصیلی روی زبان مورد نیازتان برای تحصیل هم تاثیر بسزایی دارد.

 

هزینه های تحصیل در رشته مهندسی در ایتالیا

هزینه های تحصیل در رشته‌ مهندسی در ایتالیا به مقطع تحصیلی و رشته های ان بستگی دارد. اکثر دانشگاه های ایتالیا این امکان را برای دانشجویان این رشته فراهم کرده اند که از طریق بورسیه تحصیلی آن هم به صورت رایگان در رشته مورد نظرتان شرکت کنند به خاطر همین دلیل پذیرش در دانشگاه های این کشور از نظر اقتصادی خیلی به صرفه می باشند.

مدرک زبان

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و حتی دکتری، دریافت پذیرش از دانشگاه‌ ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است. تعداد بسیار زیادی از دانشگاه‌های این کشور در بیشتر از رشته‌ تحصیلی داشتن مدرک زبان را برای پذیرش آنها  خیلی الزامی نمی‌دانند؛ پس، می‌توانید به‌ آسانی از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش دریافت کنید. باوجوداین، باید توجه کنید که برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا‌، نخست باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. در‌حال‌حاضر، یکی از مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، مدرک زبان انگلیسی برای دوره‌های انگلیسی‌زبان و مدرک زبان ایتالیایی برای دوره‌های ایتالیایی‌زبان است.

 

معدل

شرط معدل برای دریافت پذیرش از بیشترِ دانشگاه‌های ایتالیا مطرح نیست؛ با‌این‌حال، داشتن معدل بهتر از چهارده احتمال دریافت پذیرش را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

 

آزمون ورودی

برای ورود به بیشترِ دانشگاه‌های ایتالیا، به شرکت در آزمون ورودی نیازی نیست؛ البته برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی در ایتالیا معمولاً باید در آزمون ورودی شرکت کنید. برای مثال، دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه پلی تکنیک تورین در مقطع کارشناسی در رشته‌های معماری و مهندسی (مهندسی خودرو، مهندسی کامپیوتر، مهندسی ارتباطات و الکترونیک، مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک) مشغول تحصیل شوند، باید در آزمون Test in Laib (به‌اختصار TIL) شرکت کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید