انواع خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره انواع خوابگاه دانشجویی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

یکی از سوالات مهمی که در ذهن دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا و والدینشان را دارند، گزینه های اقامت در ایتالیا است. ایتالیا، کشوری که با کیفیت تحصیلات دانشگاهی و فرصت های خارج از کشور متمایز است، با توجه به بودجه های مختلف، اقامتگاه های مختلفی را برای دانشجویان در ایتالیا ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی دقیق گزینه های اقامت برای دانشجویان در ایتالیا می پردازیم .

خوابگاه در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه های ایتالیا گزینه های خوابگاه را برای دانشجویان ارائه می دهند. با این حال، سهمیه ها ممکن است از منطقه ای به منطقه دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد. قیمت خوابگاه ها معمولا بین 250-380 یورو است. در برخی شهرها، دانشگاه ها نیز آپارتمان های استودیویی برای 1-2 نفر دارند. قراردادها برای 11 ماه در سال بسته می شود و خوابگاه ها برای تمیز کردن و نگهداری عمومی در ماه اوت بسته نگه داشته می شوند .
علاوه بر خوابگاه های دانشگاه ها، خوابگاه های خصوصی نیز به دانشجویان خدمات ارائه می دهند. قیمت آنها کمی بالاتر از خوابگاه های دانشگاه است. هزینه ماهانه آنها بین 350-550 یورو است .

خوابگاه های دانشجویی در میلان

اکثر دانشگاه های میلان گزینه های خوابگاه را برای دانشجویان ارائه می دهند. اما خوابگاه هایی که دارای سهمیه مشخصی هستند ممکن است برای هر دانشجویی در دسترس نباشد.

خانه های دانشجویی در رم

دانشگاه های رم از نظر امکانات خوابگاهی ضعیف تر از سایر شهرها هستند. به همین دلیل دانش آموزان عموما ترجیح می دهند در خانه های خود بمانند.

خوابگاه دانشجویی بولونیا

دانشگاه بولونیا یکی از دانشگاه هایی است که دارای بالاترین تحرک بین المللی دانشجویی است. شهر بولونیا به شهر دانشجویی نیز معروف است و از تراکم دانشجویی بالایی برخوردار است. بنابراین دانش آموزان در محل اسکان با مشکلاتی مواجه می شوند.

خوابگاه های دانشجویی ناپل

دانشگاه‌های ناپل، یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی در جنوب ایتالیا، آموزش پزشکی انگلیسی و بسیاری از گزینه‌های برنامه انگلیسی دیگر را ارائه می‌دهند. به همین دلیل، این مرکز آموزشی مهم برای دانشجویان بین المللی است. همچنین میزبان جمعیت زیادی از دانشجویان با دانشجویان ایتالیایی از شهرهای مختلف است. این یک عامل پیچیده است، به ویژه برای اقامت های بین المللی برای دانشجویان در ایتالیا است .

اجاره اتاق مشترک

یکی از گزینه های اقامت برای دانشجویان در ایتالیا، اجاره اتاق است. وقتی اتاقی را اجاره می کنید، معمولاً از آشپزخانه و حمام مشترک با سایر اعضای خانه استفاده می کنید. اتاق شما می تواند یک نفره یا دو نفره باشد. قیمت گذاری معمولاً بر همین اساس است. هزینه هایی مانند برق، آب و گاز طبیعی به طور کلی شامل اجاره می شود .
معمولاً دانشجویان به جای یک آپارتمان کامل، یک اتاق اجاره می کنند. اجاره اتاق در شهرهای بزرگ گران تر است. اجاره اتاق در ایتالیا بسته به اندازه و مکان بین 400 تا 600 یورو متغیر است .

اجاره آپارتمان | محل اقامت برای دانشجویان در ایتالیا

در بین گزینه های اقامتی، بالاترین هزینه نسبت به بقیه، اجاره آپارتمان است. اگر دانشجویان می خواهند تنها بمانند، معمولا آپارتمان های استودیویی را ترجیح می دهند. اجاره آپارتمان استودیویی بین 500-800 یورو متغیر است. همچنین می توان آپارتمان های 1 + 1، 2 + 1، 3 + 1 را پیدا کرد که چند دانش آموز بتوانند دور هم جمع شوند و اجاره کنند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، این گزینه ها با توجه به اندازه، موقعیت و شهر آپارتمان متفاوت است .

اقامتگاه اراسموس در ایتالیا

برای دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل خواهند کرد، گزینه های اقامت متفاوتی وجود دارد. اول از همه، بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان اراسموس خوابگاه ارائه می دهند. با این حال، این فرصت ممکن است برای هر دانشگاه در ایتالیا امکان پذیر نباشد. در این مورد، می توانید گزینه هایی مانند اتاق های اجاره ای، آپارتمان های اجاره ای یا خوابگاه های خصوصی را ارزیابی کنید .

نکاتی که باید در مورد اسکان دانشجویی در ایتالیا در نظر بگیرید

  • نزدیکی به دانشگاه
  • جایی که می خواهید زندگی کنید (مرکز شهر، محله های آرام تر و غیره)
  • دوست دارید روزانه چقدر زمان برای رفتن به مدرسه اختصاص دهید؟ (این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که چقدر می خواهید در کالج زندگی کنید)
  • آیا می خواهید با افراد دیگر زندگی کنید؟ پس چند نفر؟
  • آیا دوست دارید با افراد با جنسیت های مختلف زندگی کنید؟
  • آیا دوست دارید حمام یا آشپزخانه خود را داشته باشید؟

هزینه های اضافی خانه یا مجزا

هزینه های اضافی

هزینه های اضافی هزینه هایی هستند که علاوه بر اجاره ماهانه یا هفتگی خود پرداخت می کنید. در برخی از اقامتگاه های دانشجویی در ایتالیا، این هزینه ها شامل اجاره می شود. می توانیم این هزینه ها را به صورت زیر فهرست کنیم :

  • اب
  • گاز طبیعی
  • برق
  • خرید آشپزخانه

برای محاسبه هزینه ماهانه اقامت خود، باید این هزینه ها را علاوه بر مبلغی که برای اجاره پرداخت می کنید، در نظر بگیرید .

نکاتی در مورد اسکان دانشجویان در ایتالیا

زیاد دور بزن! برای اجاره آپارتمان یا اتاق از اولین کسی که با او صحبت می کنید تحت فشار نباشید. اقامت برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند ضروری است. باید برای پیدا کردن مکانی برای زندگی وقت بگذارید .

زود شروع کن! قبل از رسیدن به ایتالیا، جستجوی آپارتمان را شروع کنید. گزینه های موقت می تواند برای شما پرهزینه باشد تا زمانی که در زمان شروع تحصیلات خود را برای دانشجویان در ایتالیا ترتیب دهید .
قرارداد اجاره خود را به دقت بررسی کنید! با دقت به قرارداد اجاره نگاه کنید تا ببینید چه چیزی شامل اجاره شما می شود و چه چیزی نیست. در این مرحله، بسیار مهم است که از کسی که ایتالیایی می‌داند حمایت بگیرید . !

نکات مهم برای یافتن محل اقامت در ایتالیا

اکنون می‌دانید که چه چیزی برای دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا در دسترس است، در اینجا نکات برتر ما برای تامین محل اقامت ایده‌آل شما آورده شده است :
شماره 1 شروع زودهنگام – ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور است و مسکن دانشجویی می تواند بسیار رقابتی باشد. این ایده خوبی است که قبل از رسیدن به ایتالیا شروع به جستجوی مکان و قرار دادن برنامه کنید .
#2 خودتان را از حقوق خود آگاه کنید – مطمئن شوید که از موارد مهمی مانند اینکه آیا می توانید اجاره خود را زودتر فسخ کنید و اینکه چه کسی هزینه تعمیرات را قبل از امضای هر چیزی پرداخت می کند، آگاه هستید. و مطمئن شوید که همه چیز به وضوح در قرارداد اجاره شما بیان شده است .
شماره 3 در صورت لزوم از کمک استفاده کنید – به خصوص اگر دانشجوی بین المللی هستید، جستجوی محل اقامت می تواند استرس زا باشد. دریغ نکنید که از کسی که می شناسید کمک بخواهید تا محله را برای شما بررسی کند یا در مورد قیمت اجاره شما کمک کند. اگر قرارداد اجاره به زبان ایتالیایی است، ممکن است بخواهید از کسی کمک بخواهید که در ترجمه قرارداد اجاره شما کمک کند. شما همچنین می توانید در دفتر خوابگاه دانشگاه خود پشتیبانی پیدا کنید، حتی اگر به صورت خصوصی اجاره می کنید .
#4 مراقب کلاهبرداری ها باشید – مراقب باشید افرادی که از شما می خواهند قبل از امضای قرارداد اجاره پرداخت کنید. فقط زمانی پرداخت کنید که مکان را دیدید، توافق نامه را مطالعه و امضا کردید و از همه چیز کاملا راضی بودید .

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید