داروسازی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره داروسازی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مزایا و معایب رشته داروسازی در کانادا

1.داشتن تنوع شغلی و بازار کار خوب در کانادا

۲.  بالا بودن اعتبار مدرک داروسازی

 ۳.  اشتغال سریع به کار در کانادا به عنوان سمت مسئول فنی در داروخانه ها

معایب رشته داروسازی

۱. پذیرش دشوار از دانشگاه  به دلیل رقابتی بودن

۲.  دوره طولانی مدت تحصیل (6 تا 8 سال)

 ۳. بالا بودن سطح مسئولیت‌ها و سختی کار

شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی در کانادا

برای تحصیل در این رشته ، متقاضیان می بایست تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی علوم پایه آغاز نمایند. در این دوره دانشجو باید تلاش کند بعضی از دروس مثل، شیمی، بیولوژی، زبان و ریاضیات را با نمره بالای ۷۵٪ پاس کند. بعد از پایان تحصیلات کارشناسی علوم پایه، دانشجو می‌تواند در آزمون ورودی رشته داروسازی (Pharmacy College Admission Test) که به‌اختصار PCAT گفته می‌شود، شرکت کند. آزمون PCAT، شامل ۲۳۲ سؤال تستی و ارائه نمونه رایتینگ (تعیین سطح مهارت نوشتاری) می باشد. برای شرکت در این آزمون ، نیازی به داشتن مدرک زبان نخواهد بود. دانشجو پس از پاس کردن آزمون PCAT، وارد دوره ۴ ساله داروسازی می‌شود. بعد از پایان این دوره، مدرک کارشناسی داروسازی را قادر به دریافت خواهند بود. همچنین فارغ التحصیلان اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند تحصیلات خود را تا مقطع دکترای داروسازی که طول مدت آن ۲ سال می باشد، ادامه دهند.

مدارک لازم برای پذیرش  در رشته داروسازی در کانادا
هزینه تحصیل رشته داروسازی در کانادا

هزینه تحصیل در رشته دارو سازی در دانشگاه‌ها متفاوت است. هزینه تحصیل داروسازی در کانادا در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا، استرالیا، انگلستان و نیوزلند کمتر می باشد و سالانه چیزی  حدود ۲۰.۰۰۰ تا ۴۰.۰۰۰ دلار است.

دانشجوهای بین‌المللی علاوه بر هزینه دانشگاه، می بایست مبلغی هم تحت هزینه های جانبی تحصیل ازجمله؛ خرید کتاب، لوازم‌التحریر، بیمه و هزینه‌های دیگر پرداخت نمایند..

بورسیه رشته داروسازی در کانادا

بعضی از  بورسیه‌ها به‌ صورت نیمه و بعضی به ‌صورت فاند کامل می باشند و بیشتر در مقاطع فوق لیسانس به بالا قابل دسترسی می باشند.

لازم به ذکر است که بورسیه‌های تحصیلی کانادا به ‌تمامی مقاطع تعلق نمی‌گیرد.

اکثر بورسیه‌های تحصیلی، مختص دانشجویان واجدشرایط مقطع دکترا و یا دوره‌های ارشد تحقیقاتی می باشد. بورسیه‌های تحصیلی کاملاً رقابتی است و بر اساس صلاحیت علمی دانشجویان اعطاء می‌گردند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در کانادا داروسازی

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید