مطالعه مقاله آموزشی درباره Insurance services in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

امر

خدمات بیمه در کشور آمریکا

 

نظام سلامت ایالت متحده آمریکا شامل همه افراد و همچنین کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی است که برای ارتقاء و حفظ سلامت و پیشگیری و درمان بیماری ها و آسیب ها فعالیت می کند.. همچنین شامل کلیه مقررات مربوط به روابط در سیستم مراقبت های بهداشتی بین شرکت های بیمه ، بیمه شدگان ، ارائه دهندگان خدمات و سایر گروه های مشمول می باشد. تا سال 2014 ، آیین نامه مربوطه به طور کلی پوشش بیمه درمانی شهروندی به عنوان یک موضوع خصوصی شمرده می شد ؛ هیچ تعهد بیمه درمانی عمومی وجود نداشت. مراقبت های بهداشتی دولتی برای شهروندان زیر 65 سال فقط در موارد استثنایی در دسترس است . سال 2008 45.7 میلیون یا 15.3٪ حدود 300   میلیون نفر از شهروندان نه بیمه خصوصی بودند و نه می توانستند از کمک های دولتی استفاده کنند.

 

در صورت بروز فوریت های پزشکی ، بیمارستان ها طبق قانون فوریت های پزشکی و کار موظف هستند که بیماران بی بیمه یا به اندازه کافی بیمه نشده را در اتاق اورژانس درمان کنند، حتی اگر پیش بینی شود که قبض آن قادر به پرداخت نیست. در مورد مشکلات سلامتی که (هنوز) به سطح اورژانس پزشکی نرسیده ، چنین بیمارانی قابل رد هستند.

 

در سال 2008 ، 84.7٪ از ساکنان ایالات متحده واجد شرایط بیمه درمانی خصوصی بودند و یا حق استفاده از خدمات درمانی دولتی را داشتند. برای 59.3 درصد از شهروندان، پوشش بیمه درمانی توسط کارفرما تأمین می شود، 9/8 درصد از ساکنین خود بیمه شده اند (بیمه مستقیم) و 27.8 درصد از آنها حق استفاده از خدمات درمانی دولتی را دارند (با توجه به درصدها ، لازم به ذکر است که برخی افراد در طول سال وضعیت بیمه خود را تغییر داده اند و به همین دلیل چندین بار به ثبت رسیده اند.

 

در سال 2008 ، شهروندان آمریكا 7،536 دلار سرانه را صرف مراقبت از سیستم بهداشت و درمان كردند ، تقریباً دو برابر آلمان (3،692 دلار ) یا اتریش (3836 دلار) و هنوز هم به طور قابل توجهی بیشتر از سوئیس سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده گرانترین قیمت در سراسر جهان است.

 

در سال 2010 قانون حمایت از بیمار و مراقبت از خدمات مقرون به صرفه (“Obamacare”) پس از یک بحث ، اصلاحات فشرده تصویب شد. با این کار بیمه اجباری برای بیشتر ساکنان از سال 2014 آغاز شد. ساکنان کم درآمد یارانه دولتی را برای کمکهای بیمه درمانی دریافت می کنند و شرکت های بیمه درمانی از تبعیض درمورد مشتریان با بیماری های قبلی ممنوع هستند. تعداد شهروندان بدون پوشش بیمه درمانی خصوصی یا عمومی تا سال 2015 به 29 میلیون یا 9.1٪ از جمعیت کاهش پیدا کرد.

بیمه دانشجویی در کشور آمریکا

 

 

برای دانشجویانی که در بهترین دانشگاه های آمریکا تحصیل می کنند ، مساله خدمات بيمه به دانشجويان در آمریکا یکی از نکات بسیار مهم است که به محض ورود به خاک این کشور نباید ثانیه ای از آن غفلت ورزید .

 

یکی از مهمترین دلایل وجوب داشتن بیمه ، این مساله ملی در آمریکا است که به طور کلی هزینه های درمانی و حتی خود بیمه در آن بسیار گران قیمت می باشد .

 

معمولاّ دانشجویان از هنگام ورود به آمریکا از سوی دانشگاه دارای بیمه دانشجویی می شوند . دانشگاهی که متقاضی در آن ثبت نام کرده ، مسئول تشکیل پرونده بیمه برای دانشجو است .

 

به طور معمول هزینه بیمه بخشی از شهریه ای را که دانشجو پرداخت می کند شامل می شود . اگر هم دانشجویی از سوی دانشگاه بورسیه کامل دریافت کرده باشد ، پرداخت هزینه های بیمه طی دوران تحصیل شخص بر عهده دانشگاه است .

 

انتخاب شرکت بیمه ، نوع و خدمات آن بستگی زیادی به دانشگاه و انتخاب آن برای دانشجو دارد . اما خود دانشجویان برای بیمه تکمیلی می توانند شخصاّ اقدام نمایند .

 

بیمه عادی هزینه های مربوط به دندانپزشکی و چشم پزشکی را شامل نمی شود و برای چنین خدمات بیمه ای شخص باید بیمه تکمیلی داشته باشد . شایان ذکر است که شرکت های بیمه برای دانشجویان همواره تخفیفات ویژه ای را در نظر می گیرند .

کشور آمریکا از جمله کشورهایی است که طرح های بهداشت دولتی یا همگانی که تمامی مردم را پوشش دهد ندارد و بر عهده خود افراد است که از شرکت های خصوصی بیمه خود را دریافت کنند .

همان گونه که پیشتر اشاره شد ، هزینه های بیماری های ساده و عمومی تحت پوشش بیمه معمولی قرار دارند اما برای تخصص هایی همچون دندانپزشکی یا چشم پزشکی باید از بیمه تکمیلی استفاده نمود . برخی از بیمه ها هنگام قرارداد با دانشگاه برخی از بیماری های خاص دانشجویان را که از پیش داشته اند تقبل می کنند .

هر چند بیمه معمولاّ برای هیچ گونه اقدام درمانی ۱۰۰ درصد رایگان نیست و در نهایت مبلغی ناچیز به عناوین گوناگون مانند هزینه نوشتن نسخه یا ویزیت باید از سوی دانشجو پرداخت شود .

این نکته برای هر دانشجو بسیار اهمیت دارد که از مفاد قرارداد خدمات بيمه به دانشجويان در آمریکا اطلاع کافی داشته باشد تا دقیقاّ بداند که چه درمان ها یا داروهایی جزو بیمه او حساب می شود یا خیر .

انواع گوناگونی از بیمه در آمریکا وجود دارد که خدمات آن ها ارتباط مستقیمی با هزینه های پرداختی از سوی دانشجو دارد . برای مثال قسط ماهانه بیمه های تکمیلی دانشجویی می توانند از ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار متغیر باشند .

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید