بورسیه تحصیلی IYT ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره بورسیه تحصیلی IYT ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل در ایتالیا همراه با بورسیه تحصیلی به شما این فرصت را می دهد که دانش خود را از طریق رشته ها و دانشگاه های ایتالیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بالا ببرید.

بورسیه IYT(invest your talent) بورسیه ای است که دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفته است. این بورسیه برای 15 کشور درنظر گرفته شده است.که خوشبختانه ایران هم جزوی از این لیست 15 کشوری می باشد. 


 این بورسیه یکی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا است. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند. هدف این برنامه، تقویت همکاری بین دانشگاه‌های ایتالیا و شرکت‌های ایتالیایی به منظور برطرف‌سازی نیاز به نیروی متخصص و بین‌المللی سازی فضای کسب‌وکار است، که در نهایت این همکاری به ارتقای سطح کیفیت مشاغل در سراسر ایتالیا کمک می‌کند.


   

♦ دانشجو مبلغ ۸.۱۰۰ یورو طی ۹ ماه یعنی ماهی ۹۰۰ یورو دریافت می‌کند و از پرداخت شهریه دانشگاه هم معاف می‌شود.


 برخی از دانشگاه ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های که به زبان انگلیسی ارائه می شوند از گروه مهندسی ، تکنولوژی ، معماری، دیزاین ، اقتصاد و مدیریت بورسیه iyt را ارائه می دهند. و همه دانشگاه های ایتالیا این بورسیه را پوشش نمی دهند. شرایطی که برای ثبت نام بورسیه لازم هست حتما باید متولد بعد از تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۹۷ باشید (به شمسی ۱۳۷۵/۱۰/۱۲) و مدرک زبان انگلیسی داشته باشید.

بورسیه IYT موارد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • بورسیه تحصیلی به میزان۸۱۰۰ یورو (۹۰۰ یورو برای ۹ ماه)
  • معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه
  • آموزش درون سازمانی
  • آموزش رایگان زبان ایتالیایی

بورسیه تحصیلی iyt ایتالیا همچنین شامل یک دوره کارآموزی سه ماهه اجباری در شرکت های ایتالیایی منتخب می باشد. دوره های ارائه شده برای این بورسیه کاملا به زبان انگلیسی بوده و این امکان را به افراد می دهد که در کنار تحصیل مهارت های لازم برای آینده شغلی خود را کسب کنند. این بورسیه توسط مراکز مختلفی از جمله وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی، ICE (آژانس تجارت ایتالیا)، confindustraia (کنفدراسیون صنایع ایتالیا) و چندین شرکت برجسته ایتالیایی دیگر حمایت می شود.

این دوره  شامل حضور 3 ماهه تمام وقت در یک کمپانی ایتالیایی است که اگر دوره منظم نباشد ممکن است بورسیه را از دست بدهید یا پول کمتری به حسب دانشجو واریز شود.


مدارک لازم جهت دریافت بورسیه iyt:
  1. ترجمه ریز نمرات و دانشنامه
  2. رزومه یا cv
  3. ویدئوی انگیزشی که در مدت یک دقیقه باید توضیحی از آینده و کارهایی که میخواهید انجام دهید با حجم زیر 10 باشد
  4. مدرک زبان انگلیسی
  5. پاسپورت
  •  ارائه مدرک زبان ایتالیایی (ارائه مدرکی که تسلط بر زبان ایتالیایی را نشان می‌دهد اجباری نیست، اما مزیت محسوب می‌شود)

 توجه داشته باشید که بورس تحصیلی فقط شامل دوره‌هایی است که در ایتالیا برگزار می‌شود. بنابراین برای یک دارنده بورس تحصیلی، امکان شرکت در برنامه‌های بین‌المللی که توسط دانشگاه میزبان انجام می‌شود، وجود ندارد. همچنین دانشجو نمی‌تواند دوره کارآموزی خود را در خارج از کشور بگذراند.

درصورتی که دارندگان بورسیه تحصیلی IYT موارد زیر را رعایت نکنند، این بورسیه لغو می‌شود:

  • عدم ارائه مدارک مورد نیاز در زمان مقرر
  • عدم حضور در دوره انتخابی
  • عملکرد ضعیف در دوره‌های تحصیلی

بهترین زمان برای دریافت بورسیه iyt ایتالیا 15 ژانویه تا 3 مارس می باشد و نتیجه درخواست بورسیه iyt ایتالیا اوایل ژوئن، به آدرس ایمیلی که در زمان ثبت نام ارائه شده است به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. افراد متقاضی باید در نظر بگیرند که برای دریافت این بورسیه محدودیت های وجود دارد و فضای  رقابت بالا می باشد.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید