بدون بورسیه ، شهریه دانشگاه های ایتالیا چقدر است؟

مطالعه مقاله آموزشی درباره بدون بورسیه ، شهریه دانشگاه های ایتالیا چقدر است؟ از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

بورسیه استانی ایتالیا یکی از شرایط مهم و خوب برای دانشجویان بین المللی است. حال اگر به هر دلیلی قادر به دریافت این بورسیه نبودیم شرایط به چه صورت است؟

بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند. این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالات isi  ندارد.

با دریافت بورسیه استانی دانشگاه های ایتالیا، شهریه دانشگاه ها رایگان میشود. 

بورسیه استانی برای دانشگاه های دولتی ارائه می شود و دانشگاه های خصوصی و آکادمی ها امتیاز دریافت بورسیه استانی را ندارند.

اخذ بورسیه استانی ایتالیا ارتباطی به رشته و مقطع تحصیلی شما ندارد.

 وهدف دولت ایتالیا از پرداخت بورسیه استانی ایتالیا کمک به دانشجویانی است که توانایی تحصیل در این کشور را دارند اما از لحاظ مالی با مشکل روبرو هستند.

هزینه شهریه در دانشگاه های دولتی ایتالیا بر اساس شاخص درآمد خانواده حساب می شود.

یعنی ISEE، که این عدد ایزه باید زیر23 هزار یورو باشد.

اگر شما نتوانید بورسیه استانی دریافت کنید، نیازی به پرداخت کل مبلغ شهریه ندارید و مبلغ پرداختی شما بر اساس عدد ایزه و شرایط خانوادگی شما حساب می شود.که یعنی باز هم شهریه پرداختی شما عدد بالایی نخواهد بود .

بورسیه استانی ایتالیا اگر به طور کامل به دانشجو تعلق بگیرد، کل هزینه تحصیلی دانشجو را پوشش میدهد، این بورسیه به تناسب سال تحصیلی مورد نیاز برای هر رشته و مقطع در مدت زمان مشخصی به دانشجو تعلق میگیرد. در نتیجه اگر دانشجو نتواند در مدت زمان مشخص شده تحصیل خود را به پایان برساند بورسیه برای سال های اضافی تحصیل به او تعلق نمی گیرد.

 بورسیه استانی ایتالیا به تمامی مقاطع اعم از لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا تعلق میگیرد. دانشجویان برای هر مقطعی میتوانند یکبار بورسیه را دریافت کنند یعنی دانشجویی که سه مقطع دانشجویی خود ( لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری ) را در ایتالیا می گذراند برای هرمقطع میتواند یکبار بورسیه را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز دریافت بورسیه:

  1. فیش حقوقی سرپرست دانشجو
  2. اجاره نامه یا عدم مالکیت سرپرست دانشجو
  3. ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
  4. ترجمه گواهی رسمی بانک مرکزی برای احراز اموال و دارایی‌ های سرپرست 
  5. ترجمه مانده‌حساب بانکی تمامی اعضای خانواده
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید