چگونه از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیریم

مطالعه مقاله آموزشی درباره چگونه از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیریم از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

پذیرش دانشگاه ایتالیا

ایتالیا کشوری جذاب است، چه برای تحصیل و چه برای سفر ساده، اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید هر دو را انجام دهید .

دانشگاه بولونیا که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، که سیستم دانشگاهی را که امروزه می‌شناسیم را نیز راه‌اندازی کرد، با انتخاب تحصیل در ایتالیا نمی‌توانید اشتباه کنید .

قبل از شروع درخواست برای یک دانشگاه برتر ایتالیا، برخی از اطلاعات مفید در مورد فرآیند پذیرش را بررسی کنید .

دانشگاه های ایتالیا را برای تحصیل خود در نظر بگیرید

در اینجا چند دانشگاه برتر ایتالیا وجود دارد که باید برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید

Politecnico di Milano

دانشکده مدیریت SDA Bocconi

پلی تکنیک تورینو

دانشگاه پیزا

دانشگاه پادووا

دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano

Università Cattolica del Sacro Cuore

دانشگاه تور ورگاتا رم

 

 

برای درخواست آماده شوید

قبل از درخواست برای یک دانشگاه در ایتالیا، ابتدا باید بررسی کنید که آیا مدارک شما واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی است یا خیر .

هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی را بررسی کنید. شهرهای ایتالیا ممکن است زیبا باشند، اما بسته به محدودیت های بودجه شما می توانند نسبتاً گران باشند .

با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و ارزیابی قبلی را بخواهید .

دانشگاه در مورد واجد شرایط بودن شما به شما بازخورد خواهد داد. اگر شرایط پذیرش را دارید، باید یک درخواست پیش از درخواست را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در منطقه خود ارسال کنید .

سفارت یا کنسولگری ایتالیا درخواست و مدارک شما را به مؤسسه آموزش عالی ایتالیا که برای درخواست خود انتخاب کرده اید ارسال می کند .

سفارت یا کنسولگری ایتالیا لیستی از کاندیداهای پذیرفته شده را معمولاً در پایان ماه اوت منتشر می کند .

به یاد داشته باشید که به دنبال فرصت های بورس تحصیلی در ایتالیا باشید. همچنین می‌توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در تامین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور کمک بگیرید .

نکات کاربردی دانشگاه

دانشجویان پذیرفته شده معمولاً بر اساس معدل (GPA) آنها از مطالعات قبلی رتبه بندی می شوند. با دانشگاه های مورد علاقه خود چک کنید و حداقل معدلی را که برای واجد شرایط بودن برای مدرکی که می خواهید تحصیل کنید، به دست آورید، ببینید .

ممکن است مجبور شوید در آزمون‌های پذیرش خاص برای رشته‌های تحصیلی تخصصی خاص شرکت کنید، مانند

دارو

معماری

مهندسی

دانشجویان کشورهایی که پس از 10 یا 11 سال تحصیل در آنها امکان پذیرش در دانشگاه وجود دارد باید ثابت کنند که تمام امتحانات لازم را برای دو سال یا یک سال گذرانده اند تا به مجموع دوازده سال تحصیلی برسند .

الزامات زبان برای درخواست دانشگاه ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا برنامه های تحصیلی را به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می دهند. با این حال، اکثر برنامه های تحصیلی انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد (مدرک کارشناسی ارشد و دوره های دکترا) در دسترس هستند .

در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا، ممکن است این امکان را داشته باشید که برای مدارک تحصیلی به زبان ایتالیایی درخواست دهید، اما در تکالیف و امتحانات به زبان انگلیسی شرکت کنید. آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه های ایتالیا به شرح زیر است

آزمون های زبان ایتالیایی

CILS – آزمون ممکن است در ایتالیا و در مؤسسات فرهنگی ایتالیا در سراسر جهان برگزار شود

CELI – در مراکز معتبر با مشارکت دانشگاه پروجا در آزمون شرکت کنید

آزمون های زبان انگلیسی

آکادمیک PTE

آیلتس آکادمیک

تافل iBT

Duolingo

C1 پیشرفته

دانشجویانی که بتوانند ثابت کنند زبان انگلیسی وسیله آموزش مدرک لیسانس آنها بوده است (حداقل برای سه سال) از ارائه هر گونه مدرک زبان انگلیسی معاف هستند .

مدارک مورد نیاز درخواست دانشگاه

سند هویت

عکس نوع پاسپورت

کارنامه تحصیلی

فرم درخواست دانشگاه

برنامه های تحصیلی دقیق / شرح دوره (باید شامل تعداد ساعات دوره ها یا فعالیت های آموزشی باشد که مطابق برنامه درسی دانشگاهی خود تکمیل کرده اید)

رزومه

توصیه نامه

انگیزه نامه

تسلط به زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

نمونه کارها (فقط برای متقاضیان معماری، شهرسازی یا هر برنامه طراحی)

امتیاز رسمی SAT یا ACT

 

 

 

 

مهلت درخواست دانشگاه در ایتالیا

اواسط آوریل تا اواسط ماه مه: برای دریافت نامه صلاحیت و شایستگی تحصیل  سفارت/کنسولگری ایتالیا تماس بگیرید .

مهلت های درخواست ممکن است بسته به هر موسسه متفاوت باشد، بنابراین همیشه با دانشگاهی که به آن علاقه دارید چک کنید و سعی کنید هر چه زودتر درخواست دهید .

از آنجایی که شرایط پذیرش در کشور از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، موارد ذکر شده تنها شرایط عمومی هستند، بقیه توسط موسسه یا گروه مورد علاقه ارائه می شود.

مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش

تحصیل در ایتالیا به معنای چند مرحله اضافی پس از فرآیند درخواست است .

اگر به ویزای دانشجویی نیاز دارید (عمدتاً دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می آیند) درخواست دهید .

با ثبت نام در پلیس محلی در عرض هشت روز کاری پس از ورود خود به ایتالیا، برای اجازه اقامت درخواست دهید .

دانشجویان باید پس از ورود به ایتالیا، قبل از شروع کلاس های خود، به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند .

یک طرح بیمه درمانی که حداقل 30000 یورو را پوشش می دهد تهیه کنید. شهروندان اتحادیه اروپا که دارای کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) هستند به همان محدوده خدمات پزشکی شهروندان ایتالیایی دسترسی دارند. هم شهروندان اتحادیه اروپا (بدون EHIC) و هم شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند قبل از عزیمت به ایتالیا، بیمه نامه درمانی را از کشور خود پرداخت کنند یا می توانند در اسرع وقت پس از ورود خود، بیمه نامه درمانی را خریداری کنند. آنها همچنین می توانند مشترک خدمات بهداشت ملی ایتالیا شوند. برای اطمینان از دسترسی دانشجویان به بهترین بیمه موجود،   Studyportals  یک شریک قابل اعتماد در Aon پیدا کرد. شما به راحتی می توانید بر اساس نیازهای شخصی خود در مورد هزینه ها مشاوره و بینش دریافت کنید: اکنون مشاوره رایگان دریافت کنید .

لطفاً توجه داشته باشید که این اسناد باید توسط نهاد نظارتی کشوری که در آن به دست آمده و به انگلیسی ترجمه شده اند تأیید شده باشند، قبل از اینکه مورد بررسی قرار گیرند، قبلاً توسط یک سازمان تأیید شده نیستند .

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید