هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا

هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است، نه تنها به دلیل موقعیت خیره کننده آن، بلکه به دلیل تعداد زیادی موسسات دانشگاهی با کیفیت بالا در سراسر کشور که هر سال تحصیلی هجوم دانشجویان را به خود جذب می کنند. یکی دیگر از دلایلی که ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب است، مقرون به صرفه بودن آن است. آیا دوست دارید در این کشور زیبا تحصیل کنید؟ این مقاله به شما می گوید که چه هزینه هایی باید برای تحصیل در ایتالیا بپردازید. نگاهی بیندازید!

 برنامه ریزی مالی و داشتن ایده ای تقریبی از نحوه انجام آن در طول سال های دانشجویی در ایتالیا به معنای زندگی راحت و بدون استرس است. پیش از صحبت در باره هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا در باره راه های امرار معاش در این کشور بدانیم…

 

ایجاد درآمد دانشجویی در ایتالیا

ایجاد یک برنامه اقتصادی در هنگام شروع تحصیل در ایتالیا و انجام اقدامات لازم بر این اساس به شما کمک می کند تا در سال های آتی دوران سختی را پشت سر بگذارید. شما 3 گزینه برای ایجاد درآمد برای خود، هم در ایتالیا و هم در خارج از کشور دارید، اینها عبارتند از:

  1. بورسیه های دولتی یا خصوصی
  2. پس انداز شما
  3. کار نیمه وقت

 

بورسیه | امرار معاش دانشجویی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا مهمترین کمک مالی است که به دانشجویان ارائه می شود. این بورسیه ها که سالانه بین 5000 تا 8000 یورو می باشد، زندگی تحصیلی شما را در حین تحصیل در ایتالیا بسیار آسان تر می کند.

ایتالیا به لطف بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی موسسات خصوصی، بورسیه های موفقیت و فرصت های بورس تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه ها به دانشجویان، مزیت ترین کشور از نظر تحصیل در خارج از کشور است.

تجمع | امرار معاش دانشجویی در ایتالیا

چه در خارج از کشور پزشکی تحصیل کنید،چه مهندسی یا هر رشته دیگر ، پس انداز شما یکی از بزرگترین منابعی است که شما را به ویژه در طول سال های دانشجویی سرپا نگه می دارد. به خصوص دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، برای تامین هزینه های خود نیاز به پول جدی دارند.

برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، داشتن بودجه کمتر در مقایسه با سایر دانشگاه های خارج از کشور کافی است. فرصت های بورسیه ای که توسط دولت ایتالیا به تقریباً همه دانشجویان ارائه می شود، شما را در طول زندگی دانشجویی بسیار راحت می کند. با داشتن پس انداز اضافی می توانید دوران تحصیل خود را در خارج از کشور به راحتی سپری کنید.

کار پاره وقت | امرار معاش دانشجویی در ایتالیا

روش های مختلفی برای مطالعه یک دانش آموز وجود دارد. شما به عنوان یک دانش آموز شرایط بسیار متفاوتی با افراد غیردانشجو دارید. با توجه به فرصت های محدود شما در دوران دانشجویی می توانید فرصت های کار پاره وقت را در نظر بگیرید.

ممکن است به دلیل کلاس ها زمان شما محدود باشد و گاهی اوقات ممکن است در هفته امتحان نداشته باشید. با این حال، اگر دانشجوی اتحادیه اروپا (دانشجویان غیر اروپایی) نیستید، ویزای دانشجویی شما را به 50٪ کار محدود می کند. با این حال، هنوز هم می توانید فرصت های کاری زیادی در ایتالیا داشته باشید.

فرصت های کاری به عنوان دانشجو در ایتالیا

 

1- برگزاری دروس خصوصی (زبان).

تدریس آنلاین زبان انگلیسی، ایتالیایی یا هر زبان دیگری یکی از بهترین گزینه های شما به عنوان یک دانش آموز است. انگلیسی در ایتالیا و ترکیه زبانی است که به ندرت شناخته شده است. از این نظر می توانید با گذراندن کلاس های خصوصی با دانش زبان انگلیسی خود درآمد خوبی کسب کنید.

شما می توانید با افزودن یک مهارت زبانی جدید به حرفه خود با زبان ایتالیایی فرصت های بسیار خوبی برای خود ایجاد کنید که به راحتی می توانید آن را در ایتالیا بیاموزید. داشتن مهارت های زبانی همیشه زندگی شما را آسان تر می کند.

2- فرصت های مرتبط با کامپیوتر و نرم افزار

اگر فرصت دارید زمان زیادی را با رایانه سپری کنید، می توانید با کار کردن پشت میز در خانه با بهبود خود با برنامه هایی که در زندگی تجاری بسیار مورد نیاز هستند درآمد کسب کنید.

با دوره های آنلاین؛ شما می توانید خود را در زمینه هایی مانند طراحی وب، وبلاگ نویسی، توسعه وب، طراحی گرافیک، فعالیت های رسانه های اجتماعی یا ویرایش ویدیو بهبود بخشید و تجربیات خود را به عنوان دانشجو در ایتالیا به این مطالعات انتقال دهید.

4- نگهداری از کودکان

از آنجایی که کنار آمدن با مراقبت عادی از کودک کمی دشوار خواهد بود، شما این فرصت را دارید که به جای یک کار کلاسیک پرستاری از کودک، به عنوان “نگهداری از کودک انگلیسی” نگهداری کنید.

از آنجایی که یادگیری هر زبانی برای کودکان خردسال با قرار گرفتن در معرض آن آسان تر خواهد بود، اگر بگویید که به زبان انگلیسی از کودک مراقبت می کنید، شانس شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. برای اینکه شانس خود را برای یافتن شغل افزایش دهید، فقط باید تجربه اولیه ایتالیایی و نگهداری از کودک را داشته باشید.

5- خدمات

خدمات که تقریباً در همه جای دنیا یک شغل کلاسیک است، عموماً کار کافی برای همه دارد، اما عامل قانع کننده در کار به عنوان پیشخدمت در ایتالیا این است که ایتالیایی بدانید.

با این حال، می توانید با دانش انگلیسی خود در هتل ها، رستوران ها، بارها و کافه تریاها در مکان های توریستی تر شغلی پیدا کنید. با این حال، اگر به فکر زندگی در ایتالیا هستید، زبان ایتالیایی یک نیاز مهم برای شما است.

 

دانشجویان چند ساعت می توانند در ایتالیا کار کنند؟

شما این فرصت را دارید که در دوران دانشجویی در ایتالیا کار کنید. امکان کار در ایتالیا همزمان با تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در خارج از کشور به جز آموزش زبان کوتاه مدت وجود دارد. مرخصی داده شده در طول دوره کاری به 20 ساعت محدود می ش

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

 

هزینه عمومی زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللیبین 700 تا 1500 یورو در ماه متغیر است. این هزینه ها عبارتند از: مسکن، غذا، حمل و نقل عمومی، مسافرت محلی و/یا سرگرمی

زندگی در ایتالیا تجربه فوق العاده ای است، اما اگر آنجا را انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که رم یا میلان نسبت به سایر شهرهای ایتالیا گران تر هستند. میانگین هزینه ماهانه زندگی دانشجویان در این شهرهای دانشجویی ایتالیا را بررسی کنید:

بولونیا: تقریباً 750 – 1100 یورو در ماه
فلورانس: تقریباً 850 – 1300 یورو در ماه
میلان و رم: 850 تا 1450 یورو/ ماه

 

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا: اقامت 

 

هزینه مسکن در ایتالیا بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید و نوع مسکنی که انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت است. اشتراک گذاری یک آپارتمان با دانشجویان دیگر راهی عالی برای کاهش هزینه ها است، یا می توانید با یک خانواده ایتالیایی محلی بمانید، که به شما کمک می کند فرهنگ آنها را از نزدیک تجربه کنید و در عین حال مقدار قابل توجهی در هزینه خود صرفه جویی کنید. به طور متوسط، می‌توانیدانتظار داشته باشید که بین 300 تا 700 یورو در ماه برای اقامت بپردازید. دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند باید حدود 400 تا 700 یورو در ماه بپردازند، در حالی که افرادی که محل اقامت مشترک را انتخاب می کنند می توانند انتظار داشته باشند که 250 تا 500 یورو در ماه بپردازند. خوابگاه های دانشجویی گزینه بسیار ارزان تری هستند و هزینه ای بین 250 تا 300 یورو در ماه دارند.

 

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا: غذا

 

حدود 150 تا 200 یورو در ماه برای خرید غذا از سوپرمارکت‌های محلی هزینه خواهید کرد Lidl، Penny Market یا Esselunga پایین‌ترین قیمت‌ها را دارند. .

در رستوران‌های ایتالیایی ناهار یا شام با آنتی پاستو (نوعی پیش‌غذا یا پیش‌غذا) شروع می‌شود که شامل انواع مختلف گوشت سرد، غذاهای دریایی و سبزیجات است. قیمت یک بشقاب بین 8 تا 15 یورو است.

 

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا: آب و برق

 

هزینه برق، گاز و آب برای یک آپارتمان 85 متری معمولاً بین 100 تا 150 یورو است. هزینه اینترنت حدود 20 یورو یا 30 یورو در ماه است. میانگین هزینه ماهانه تلفن همراه در ایتالیا 140 یورو است. تفاوت قیمت ها بین شهرداری ها رایج است و معمولاً از مقیاس درجه بندی شده پیروی می کند.

 

مراقبت های بهداشتی و بیمه

 

سیستم مراقبت های بهداشتی ایتالیا اغلب یکی از بهترین ها در جهان نامیده می شود. همچنین درمان بهتری دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، بیمه درمانی خصوصی می تواند برای تکمیل بیمه سلامت عمومی استفاده شود و مراقبت های بهداشتی را در دسترس تر می کند. برای مثال، ویزیت به یک پزشک خصوصی در ایتالیا تقریباً 80 تا 90 یورو هزینه دارد، در حالی که هزینه داروهای بدون نسخه و آنتی بیوتیک ها بیش از 8 یورو نیست. بیمه درمانی خصوصی شما در صورت وجود، ممکن است بتوانید سریعتر از بیمه عمومی خود خدمات دریافت کنید. بیمه های خصوصی را می توان به دو دسته شخصی و شرکتی تقسیم کرد. خانواده کارمند هر از گاهی تحت پوشش بیمه شرکت قرار می گیرند.

 

حمل و نقل

 

حمل و نقل عمومی ساده ترین و راحت ترین راه برای سفر در ایتالیا است. گذرنامه ماهانه اتوبوس/تراموا/مترو برای دانشجویان بین ۲۵ تا ۴۵ یورو در ماه، بسته به شهر، هزینه دارد.

شبکه قطار در ایتالیا سریع و به خوبی توسعه یافته است، بنابراین بازدید از شهرهای دیگر کاملاً امکان پذیر است. کرایه ها از حدود 20 یورو برای یک سفر تک شروع می شود، اما در صورت رزرو بلیط از قبل، می توانید تا 70 درصد تخفیف دریافت کنید.

 

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا: سرگرمی/فعالیت/سایر موارد 

 

بلیت سینما 8 یورو
کلوپ بدنسازی، هزینه ماهانه 48 یورو
اجاره زمین تنیس، 1 ساعت 18 یورو
یک جفت کفش دویدن میان رده 80 یورو
یک جین با کیفیت 77 یورو
لباس تابستانی از فروشگاه های زنجیره ای 30 یورو
کتاب ها و سایر مواد مطالعه ممکن است حدود 40 تا 50 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید