شرایط تحصیل رشته هوش مصنوعی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره شرایط تحصیل رشته هوش مصنوعی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

رشته هوش مصنوعی در ایتالیا


45 دوره آموزشی هوش مصنوعی در ایتالیا، از جمله مهندسی، ریاضیات، فیزیک و همچنین علوم انسانی، در 53 دانشگاه مورد بررسی توسط انجمن بخش، AIxIA وجود دارد.

هوش مصنوعی؟

مدتهاست که موضوع مطالعه در ایتالیا بوده است. همه دانشگاه‌های ایتالیا در واقع دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی را برای این بخش فعال کرده‌اند. جیانلوئیجی گرکو، استاد تمام علوم کامپیوتر در دانشگاه کالابریا، مدیر دپارتمان ریاضیات و علوم کامپیوتر از سال 2018 می گوید: «در ایتالیا، هوش مصنوعی به یک رشته فراگیر تبدیل شده است که در سراسر قلمرو، از شمال تا جنوب تدریس می شود». و رئیس AIxIA، انجمن ایتالیایی برای هوش مصنوعی، که در دهه 1980 تأسیس شد.

در 53 دانشگاهی که در نظرسنجی انجام شده توسط انجمن شرکت کردند (در ایتالیا 96 دانشگاه وجود دارد که در همه مناطق توزیع شده و تقریباً در همه استان ها حضور دارند) 45 رشته در زمینه هوش مصنوعی شامل مهندسی، ریاضیات، فیزیک و همچنین در دانشکده های علوم انسانی، از اقتصاد تا ادبیات، در مجموع 7635 واحد آموزشی در میان دانشکده های مورد بررسی ارائه شده است.

70 درصد فوق لیسانس، 27 درصد سه ساله و 3 درصد فوق لیسانس تک دوره ای هستند. عملا هیچ دانشگاهی وجود ندارد که رشته های سطح اول یا دو را فعال نکرده باشد. گرکو می‌گوید: «موضوعاتی که روی آن‌ها صحبت می‌شود همه وجود دارد. از یادگیری ماشینی گرفته تا داده کاوی، از بینایی کامپیوتری تا مسائل اخلاقی و حریم خصوصی، گذر از بازنمایی دانش و رباتیک، چیزی از برنامه های درسی کشورمان کم نیست.

نحوه پیدا کردن دوره ها

به طور خاص، در تحقیق، 26 دوره کارشناسی ارشد و مدرک در نمونه منطقه ای در شمال غرب، 57 در شمال شرق، 43 در مرکز، 16 در جزایر و 21 رشته در جنوب یافت شد. انجام این نوع مطالعه، بر اساس هوش مصنوعی، هدف این است که دانشگاه مورد علاقه را جستجو کنید تا ببینید آیا دوره هایی با برنامه درسی مناسب وجود دارد یا خیر:


– مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی کامپیوتر؛


LM18 – مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر؛


L31 – مدارک تحصیلی در علوم و فناوری کامپیوتر؛


LO8 – لیسانس در مهندسی اطلاعات.


LM40 – مدرک کارشناسی ارشد در ریاضیات


با این حال، در ایتالیا حداقل 64 کلاس مدرک اضافی وجود دارد که دارای دوره هایی با محوریت هوش مصنوعی هستند، از دوره تحصیلی فلسفه و هوش مصنوعی در دانشگاه ساپینزا رم تا رشته حقوق و هوش مصنوعی در دانشگاه مدیترانه ای رجیو کالابریا.

پنج دانشگاه مرجع در ایتالیا برای دوره های سه ساله و کارشناسی ارشد، و همچنین برای مقاطع کارشناسی ارشد، دو پلی تکنیک میلان و تورین، دانشگاه دولتی و بوکونی میلان، دانشگاه پیزا و دانشگاه جنوا هستند. در صف، دانشگاه فلورانس. مراکز تحقیقاتی اصلی در این دانشگاه ها قرار دارند، اما بدیهی است که دوره های تحصیلی و کارشناسی ارشد نیز عملاً در تمام 96 دانشگاه ایتالیا موجود است. با این حال، هیچ رتبه‌بندی مستقلی برای دوره‌های مدرک با تخصص در هوش مصنوعی وجود ندارد.

بسیاری از ویژگی های جدید در سراسر ایتالیا وجود دارد.

به عنوان مثال:

دانشگاه تریست که مدت هاست یک دوره آموزشی کامل در زمینه هوش مصنوعی از مدرک سه ساله تا دکترا داشته است، از سال آینده شروع خواهد شد.

محاسبات فشرده علمی و داده، که بر مدل‌سازی محاسباتی و مدل‌سازی دیجیتال و HPC (محاسبات با کارایی بالا) و همچنین محاسبات کوانتومی تمرکز خواهد داشت. 130 مکان موجود است و ثبت نام در 17 مه 2023 بسته می شود

در دانشگاه بوکونی – لوکا ترویسان، مدیر مدرک کارشناسی ارشد هوش مصنوعی در دانشگاه میلان پس از بیست سال تدریس در برکلی و استنفورد – به وایرد می‌گوید – ما در مورد اهمیت فناوری اطلاعات به طور کلی و هوش مصنوعی به طور کلی فکر می‌کنیم. حداقل پنج سال. خاص». بوکونی سال‌هاست که دوره‌های ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر را فعال کرده است، اما اخیراً روی علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی متمرکز شده است: «سه سال پیش ما مدرک سه ساله‌ای را در هوش مصنوعی فعال کردیم، سال گذشته دپارتمان علوم کامپیوتر (به مدیریت توسط Riccardo Zecchina) و سال آینده مدرک کارشناسی ارشد در Ai فعال می شود که این سفر را تکمیل می کند.


جهش رو به جلو در این بخش از نقطه نظر تحقیقات بین المللی در سال 2010 رخ داد:

این نقطه عطف یادگیری عمیق بود که نشان داد، در مقایسه با تکنیک های قبلی، کارهای بی سابقه ای می توان انجام داد. در طول یک دهه تغییرات انباشته شده است و امروز ما با انفجار این بخش مواجه هستیم که برای کسانی که حقوق، اقتصاد و علوم سیاسی می خوانند نیز بسیار مهم است. به همین دلیل، دوره های تحصیلی نه تنها در دانشکده های علمی است، بلکه به علوم انسانی نیز گسترش یافته است.

 

از دهه هفتاد، در میان اولین کشورهای جهان (کمی پس از افتتاح دوره های آموزشی در ایالات متحده در استنفورد و MIT در بوستون).


آموزش و تحقیق در مورد هوش مصنوعی در ایالات متحده بسیار توسعه یافته است، همچنین به این دلیل که به سرمایه گذاری های قابل توجهی برای محاسبات نیاز دارد که به لطف سرمایه گذاری شرکت هایی مانند آمازون، فیس بوک و گوگل در دسترس است. اروپا به طور کلی و ایتالیا به طور خاص در تلاش است تا شکاف خود را با ثروتمندترین دانشگاه های آمریکایی پر کند و در اینجا مدارس عالی برای مطالعه هوش مصنوعی در برخی از دانشگاه های ایتالیا وجود دارد: جنوا، پیزا، پلی تکنیک میلان و تورین.

ترویسان می‌گوید:

“هوش مصنوعی – می‌گوید – در علوم کامپیوتر و مهندسی مطالعه شده‌اند، اما پتانسیل بین‌رشته‌ای بالایی دارند. Bocconi و Humanitas برای کاربردهای پزشکی با یکدیگر همکاری می‌کنند، حوزه‌های دیگری مانند پردازش زبان طبیعی وجود دارد که بسیار مورد توجه هستند و زمینه بسیار گسترده‌ای دارند. توسعه جدیدی در این بخش وجود دارد که منجر به جلساتی با محققان سایر حوزه‌ها می‌شود.» بوکونی به الیس (آزمایشگاه اروپایی برای یادگیری و سیستم‌های هوشمند) و پروژه‌های PNRR که به هوش مصنوعی اختصاص دارد، پیوسته است.

این سیستم آماده پاسخگویی به تقاضای بازار است:

در کشور ما، طبق تحقیقات رصدخانه پلی تکنیک میلان، در واقع بازار آل در سال 2022 با رشد 32 درصدی در یک سال به ارزش 500 میلیون یورو رسید. . فعال ترین بخش ها عبارتند از: پردازش هوشمند داده ها (34%)، تفسیر زبان (28%)، سیستم های توصیه (19%)، بینایی کامپیوتر (10%) و اتوماسیون فرآیند رباتیک هوشمند (9%). تمامی دروسی که مدتی است در دانشگاه های ایتالیا تدریس می شود

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید