شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

مطالعه مقاله آموزشی درباره شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

اطلاعات عمومی درمورد تحصیل در رشته دندان پزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا انتخاب داوطلبانی بوده است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، به خصوص اگر تمایل به تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی داشته باشند. به جای سایر کشورهای اروپایی، ایتالیا در بسیاری از رشته ها، به ویژه در زمینه پزشکی در سال های اخیر، مورد علاقه دانشجویان است. هر ساله دانش‌آموزان بسیاری از کشورهای جهان که ایتالیا را برای تحصیل ترجیح می‌دهند، در صورتی که تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانند، دیپلم آبی دریافت می‌کنند و به لطف این مدرک، این شانس را دارند که در هر کجای اروپا و در سراسر جهان که بخواهند کار کنند. آموزش دندانپزشکی که در مجموع 6 سال طول می کشد، به زبان های ایتالیایی و انگلیسی در دسترس است. شما می توانید با یادگیری زبان ایتالیایی در اکثر دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنید، اما اگر می خواهید دندانپزشکی را به زبان انگلیسی بخوانید، می توانید در دانشگاه سیه نا نیز ثبت نام کنید.

 

علاوه بر این، فرصت های زیادی برای یادگیری دندانپزشکی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی یا ایتالیایی وجود دارد.

 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سینا

 

هدف اصلی دپارتمان دندانپزشکی که به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا(مثل سیه نا) تدریس می‌شود، آموزش پزشکانی با تخصص بالینی کافی و ارزش‌های اخلاقی در زمینه سلامت دهان و دندان برای بیماران است. دانشجویان در رشته های علوم پایه مانند فیزیولوژی و آسیب شناسی دهان، موضوعات پزشکی مرتبط با دندانپزشکی و موضوعات پایه مانند دندانپزشکی ترمیمی، ریشه دندان، پریودنتولوژی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، پروتزهای دندانی، ارتودنسی، گناتولوژی آموزش خواهند دید. هر موضوع در سخنرانی ها و آموزش های عملی برای افزایش دانش نظری دانشجویان و توسعه مهارت های حرفه ای آنها پوشش داده می شود.

 

 

 

 

دپارتمان دندانپزشکی در دانشگاه سینا نیز توسط ADEE (انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا)، سازمان اروپایی که مشهورترین دانشکده های دندانپزشکی را گرد هم می آورد و توسط وزارت آموزش ایتالیا توصیه می شود.

 

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

 

 در اینجا نکات مثبت تحصیلدر رشته دندانپزشکی در ایتالیا آورده شده است:

 

 

 

 

دانشگاه های ایتالیا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند

صدور دیپلم آبی معتبر در سراسر اروپا

یک نظرسنجی اخیر توسط انجمن دندانپزشکی ایتالیا نشان داد که 91.5 درصد از دندانپزشکان در طی سه سال پس از فارغ التحصیلی مانند سایر کشورهای اروپایی به طور پایدار در کار هستند.

مطالعه دو زبانه (حتی اگر به زبان انگلیسی مطالعه کنید، در طول اقامت خود در کشور ایتالیایی خود را بسیار بهبود خواهید داد)

فرصتی که از نظر شهریه و بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که در بسیاری از کشورها وجود ندارد فراهم شده است

صحنه اجتماعی بین المللی

فرصتی برای تجربه تاریخ و فرهنگ ایتالیا

 

الزامات درخواست برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

 

برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، دانشجویان باید شرایط درخواست زیر را داشته باشند:

 

باید 12 سال تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند.

متقاضی باید آستانه امتحانات دانشگاه را برای ورود در سالی که در آن درخواست می شود گذرانده باشد.

برای کسانی که می خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، حداقل سطح زبان انگلیسی B2 مورد نیاز است.

توجه: تافل و آیلتس در برخی از سال ها ممکن است به دلیل شدت دوره مورد نیاز باشد. به همین دلیل دریافت مدرک مهارت زبان انگلیسی توصیه می شود.

کسب موفقیت در آزمون IMAT برای پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی و یا آزمون های مشابه برای دانشگاه های خصوصی ضروری است.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا – هزینه شهریه

 

دانشگاه های ایتالیا سالانه مقررات مربوط به هزینه های دانشجویی را منتشر می کنند. به طور متوسط، هزینه های سالانه دانشگاه بین 156 تا 3500 یورو است. دانشجویانی که در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های طولانی مدت (5 تا 6 سال) ثبت نام می کنند، هزینه سالانه را در یک یا چند قسط (حداکثر چهار) پرداخت می کنند.

 

میزان شهریه هم به درآمد خانواده اعلام شده و هم به فاکتور موفقیت دانشجو (تعداد واحدهای اخذ شده در 10 آگوست هر سال) بستگی دارد. بعد از اینکه شرایط واقعی اقتصادی خانواده به درستی محاسبه شد، سهم محاسبه می شود. بر این اساس، در صورتی که حداقل درآمد 16000 یورو و حداکثر 90000 یورو باشد، هزینه مشارکت به دانشگاه پرداخت می شود. اگر کمتر از 16000 یورو باشد هیچ کمکی پیش بینی نمی شود.

 

 

 

.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا – بورسیه تحصیلی و فرصت های اقامت

 

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا هستند می دانند که ایتالیا در اعطای بورسیه تحصیلی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار سخاوتمند است. پس از درخواست بورس تحصیلی، به دانشجویان گزینه های بورسیه زیادی ارائه می شود. در نتیجه، دانشجویان می توانند با پرداخت حداقل کمک به دانشگاه (156 یورو)، بورسیه تحصیلی برای هزینه کافه تریا، اقامت رایگان در دانشگاه یا خوابگاه های دولتی و یا بورسیه سالانه 2000 یورو تا 5200 یورو به تحصیل خود ادامه دهند.

 

امکانات خوابگاه در بسیاری از دانشگاه ها و خوابگاه های دولتی ایتالیا به دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر این، به لطف شرکت های طرف قرارداد دانشگاه ها، فرصت اقامت در خوابگاه ها و خانه های دانشجویی خصوصی را دارید. هزینه های اقامت نیز در مناطق مختلف متفاوت است.

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

اصل و ترجمه شناسنامه

اسکن پاسپورت

اسکن اصل و ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات پایه

مدرک زبان انگلیسی معتبرمانند آیلتس

مدرک تافل 

ارسال فیش پرداخت هزینه بررسی مدارک

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید