دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی ایتالیا کدامند

مطالعه مقاله آموزشی درباره دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی ایتالیا کدامند از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

ریجکت شدن ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا یک مکان ایده آل برای تحصیل بسیاری از دانشجو های در سراسر جهان است. وقتی رویایی در خطر است، باید به موانع احتمالی که می تواند آن را از مسیر خارج کند، توجه داشته باشید. امتناع ویزا یکی از رایج ترین مسائلی است که از ثبت نام هزاران دانشجو جلوگیری می کند. ویزای دانشجویی تاییدیه ای است که در گذرنامه دولتی قرار می گیرد و به دانشجو های بین المللی اجازه می دهد در موسسات آموزشی مجاز در یک کشور تحصیل کنند. این یکی از پر اهمیت ترین مدارک است که برای ادامه تحصیل به ایتالیا نیاز خواهید داشت .

در نتیجه، ما شایع‌ترین دلایل رد معافیت ویزای ایتالیا و همچنین اطلاعاتی در مورد میزان شکست و میزان موفقیت ویزای دانشجویی ایتالیا ارائه می‌کنیم .

رد ویزای تحصیلی ایتالیا

موارد رد ویزای دانشجویی در ایتالیا اخیرا افزایش یافته است. یکی از عوامل مهم برای افزایش رد ویزای تحصیلی ایتالیا، افزایش آگاهی ایتالیا است که به آنها اجازه می دهد تنها بهترین افراد را در کشور خود انتخاب کنند .

نرخ موفقیت ویزای دانشجویی ایتالیا

درصد موفقیت فعلی دانشجویان هندی در اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا 98.23 درصد است. به نظر می رسد این مبلغ نشان می دهد که شما با درخواست ویزای خود نیز موفق خواهید بود، اما این پناهگاه امن شما نیست. بررسی کنید که تمام شرایط لازم برای ویزای دانشجویی ایتالیا را برآورده کرده اید .

دلایل رد ویزای تحصیلی ایتالیا

از آنجایی که ایتالیا الزامات سختگیرانه متعددی در طول مصاحبه ویزا دارد، ضروری است که به دنبال دلایل انکار مجوز تحصیل ایتالیا باشید و آنها را حذف کنید. حتی با وجود اینکه میزان موفقیت درخواست های ویزا در ایتالیا 98.23 درصد است، هنوز آگاهی و احتیاط برای جلوگیری از هرگونه عارضه غیرمنتظره ضروری است. در ادامه، رایج‌ترین دلایل رد مجوز تحصیل ایتالیا در زیر آمده است :

بدون قصد بازگشت

اگر نتوانید مقامات ویزا را متقاعد کنید که قصد دارید پس از تکمیل مدرک تحصیلی خود به کشور خود باز نخواهید گشت، ممکن است درخواست شما رد شود. بنابراین، ضروری است که بتوانید آنها را در مورد ریشه های محکم خود در هند و روابط حرفه ای یا شخصی در کشور خود متقاعد کنید که شما را در آنجا نگه می دارد .

ناتوانی مالی

پیشینه مالی ضعیف با تحصیلات خارجی خیلی کم با هم هماهنگی دارند. شما به مدارک دقیقی نیاز دارید که دارایی ها، سرمایه گذاری ها، وجوه مدیریت شده و سایر سرمایه گذاری ها و همچنین توانایی مالی خود را برای پرداخت هزینه های دانشگاه اثبات کند. قبل از ارائه مدارک خود به افسر مهاجرت، باید تحقیق کنید که کدام سرمایه گذاری معتبر است.

اگر قصد دارید وام تحصیلی بگیرید، برای اطمینان از تایید سریع وام، حتماً امتیاز بالایی داشته باشید .

رفتار ضعیف

بیش از همه پیش نیازهای دیگر، شخصیت و رفتار دانش آموز است. دانش آموز کسی است که موسسه و کشور خاص دانش باکیفیت را در او صرف می کند. برای دانش‌آموز بسیار مهم است که شخصیتی با اعتماد به نفس و تأثیرگذار ایجاد کند که به افسر ویزا بگوید که دانش آموخته شده به او در دوره تکمیل مدرک تا حد ممکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

اطلاعات نادرست

هرگونه اطلاعات نادرستی که ارائه می کنید ممکن است به رد شدن ویزای شما شود. هنگام درخواست ویزای تحصیلی در ایتالیا، ارائه اطلاعات صحیح در مورد خود بسیار مهم است. ما جدا توصیه می کنیم که از گفتن هرگونه دروغی به افسر ویزا خودداری کنید .

مدارک علمی غیر قابل توجه و کمبود دانش

مدارک تحصیلی شما مثل آینه ای است که در آن منعکس می شوید. این نه تنها یک نمره بالا در ارزیابی اخیر منتشر شده مهم است. سابقه تحصیلی قوی در طول زندگی به مقام مهاجرت دیدگاه مثبتی نسبت به شما به عنوان یک دانشجو داده است .

سوابق کیفری

در هیچ کشوری از جنایتکار استقبال نمی شود. دلیل واضح برای جلوگیری ویزای تحصیلی ایتالیا سابقه کیفری است.پیشنهاد می کنیم از هر یک از این سوابق فاصله ایمن داشته باشید .

مشکلات پزشکی

سلامتی برابر است با ثروت! اگر شرایط بهداشتی و بیماری مهمی دارید که در اقامت و تحصیل شما اختلال ایجاد می کند، نمی توانید انتظار سفر به ایتالیا را داشته باشید .

نوع ویزا اشتباه است

این یکی از رایج ترین اشتباهایی است که مردم هنگام تکمیل مدارک درخواست ویزا مرتکب می شوند. انتخاب دسته صحیح ویزا در درخواست آنلاین و ارائه مدارک مورد نیاز بسیار زیاد مهم است. شرایط لازم برای نوع های مختلف ویزا متفاوت است. قبل از درخواست ویزا، مطمئن شوید که همه چیز را خوانده و متوجه شده اید. مدارک مناسب را مطابق با دسته بندی ارسال کنید .

پس از رد ویزای تحصیلی ایتالیا چه باید کرد؟

شما می توانید در هر زمان برای ویزای دانشجویی ایتالیا دوباره درخواست دهید، حتی اگر قبلا رد شده باشد. قبل از درخواست مجدد، باید هرگونه پیچیدگی قبلی را در برنامه های خود برطرف کنید و به اطلاعات و اسنادی که به افسران مهاجرت ارائه می دهید توجه داشته باشید. اگر همه کارها را به درستی انجام دهید و هرگونه امکان رد ویزای تحصیلی ایتالیا را از بین ببرید، احتمال زیادی وجود دارد که ویزای تحصیلی ایتالیا شما تایید شود .

چگونه برای ویزای تحصیلی ایتالیا مجددا اقدام کنیم

هنگام درخواست مجدد برای ویزای دانشجویی ایتالیا اقدامات زیر باید انجام شود :

برای دریافت ویزا از نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا انجام کنید .

برای مصاحبه ویزا چهار تا شش هفته قبل برنامه ریزی کنید .

حداقل سه ماه قبل از سفر برنامه ریزی شده خود به ایتالیا برای ویزای موقت انجام کنید. پردازش درخواست شما ممکن است یک تا سه هفته طول بکشد و در برخی موارد ممکن است بیشتر طول بکشد .

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا چیست

در اینجا لیستی از مدارک هایی  که باید هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا در اختیار داشته باشید :

فرم درخواست ویزای ورود

عکس(های) اندازه گذرنامه اخیر

ویزا مسافرتی معتبر (تاریخ انقضا باید سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)

اثبات توانایی مالی کافی (حداقل نهصد یورو در ماه)

بیمه درمانی صد و پنجاه یورویی برای سال اول تحصیل

کپی مدرک تحصیلی قبلی

نامه پذیرش از دانشگاه ایتالیا

رسید هزینه درخواست ویزا (پنجاه یورو)

برای چه نوع ویزای تحصیلی ایتالیا باید درخواست داد

شما باید برای هر یک از انواع ویزاهای زیر بر اساس مدت زمانی که قصد دارید در ایتالیا بمانید و همچنین آنچه قصد تحصیل دارید درخواست دهید :

ویزای کوتاه مدت (نوع C) – زمانی که برای یک دوره زبان یا یک دوره سقوط کمتر از نود روز درخواست می دهید .

ویزای طولانی مدت (درجه مورد انتظار) – زمانی که برای یک برنامه تحصیلی درخواست می کنید که حداقل بیست ساعت در هفته (یا هشتاد ساعت در ماه) نیاز دارد که بیش از نود روز طول می کشد .

شرایط زبان برای تحصیل در ایتالیا چیست؟

هیچ پیش نیاز زبانی برای تحصیل در ایتالیا وجود ندارد. مدارک صلاحیت زبان مانند IELTS، TOEFL، PTE یا هر مدرک زبان مشابه دیگری ممکن است همچنان مورد نیاز باشد.

 

نتیجه گیری

دلایل برای رد ویزا تحصیلی وجود دارد اما برای گرفتن ویزا و تکمیل کردن مدارک برای ویزا دقت کنید و منابع مالی خود را به درستی تعیین کنید و گرفتن و نمره مناسب مدرک باشید چون در قبولی ویزا شما خیلی ثاثیر گذار باشد

 

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید