تحصیل پزشکی در ایتالیا در دانشگاه های خصوصی

مطالعه مقاله آموزشی درباره تحصیل پزشکی در ایتالیا در دانشگاه های خصوصی از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه های زیر ارائه می شود. شهریه ها مشمول تعدیل و خطا بوده و صرفا جهت راهنمایی است. هزینه های تحصیل بر اساس ISEE – شاخص درآمد و وضعیت مالی – محاسبه می شود و بنابراین در دانشگاه های خصوصی متغیر است. در نهایت، اغلب به درآمد خانواده برمی گردد.

 

تحصیل پزشکی در رم

 

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم دارای 80 مکان در دوره پزشکی زبان انگلیسی است: 30 مکان برای ایتالیایی ها، شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا مقیم ایتالیا، 50 مکان دیگر برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا مقیم خارج از این کشور است. ایتالیا

 

برای پذیرش در دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم، علاوه بر نمره انگلیسی در مدرک ورودی دانشگاه، به مدرک زبان انگلیسی (مثلا تافل) نیاز دارید. شما همچنین باید یک آزمون ورودی را بگذرانید: این شامل 65 سوال است (38 سوال در مورد علوم طبیعی). پاسخ صحیح یک امتیاز می دهد و پاسخ نادرست 0.25 امتیاز کم می کند. برای قبولی در آزمون حداقل 15 امتیاز لازم است.

 

هزینه تحصیل برای شهروندان اتحادیه اروپا 7000 تا 16000 یورو سالانه بر اساس درآمد والدین است و برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا 15800 یورو است.

 

università Vita-Salute San Raffaele در میلان

برای پذیرش، Università Vita-Salute San Raffaele در میلان به گواهی زبان انگلیسی C1 نیاز دارد، مدرک تحصیلی ورود به دانشگاه ترجمه شده به ایتالیایی، که باید توسط کنسولگری ایتالیا نیز تایید شود. آزمون ورودی در آوریل 2021 برگزار می شود. این آزمون در شهرهای مختلف ایتالیا برگزار می شود و فقط در محل می توان آن را نوشت.

 

شهریه سالانه 15000 یورو در سال اول و 12500 یورو در سالهای بعد می باشد.

 

دانشگاه Humanitas در میلان

دانشگاه Humanitas در میلان در مجموع 180 مکان برای دوره پزشکی دارد: 130 مکان برای دانشجویان اروپایی و 50 مکان برای دانشجویان غیر اروپایی. این مکان ها بر اساس HUMAT (آزمون پذیرش پزشکی دانشگاه Humanitas) اختصاص داده شده است. این آزمون شامل 60 سوال چند گزینه ای است که استدلال علمی، سواد تحصیلی و تفکر انتقادی را در بر می گیرد. این آزمون در فوریه 2021 برگزار خواهد شد. علاوه بر این، شما باید حداقل مهارت های زبان انگلیسی B2 را داشته باشید.

 

هزینه تحصیل سالانه بین 10000 تا 20000 یورو بر اساس درآمد والدین است.

 

UniCamillus در رم

UniCamillus از آزمون UCAT (آزمون استعداد بالینی دانشگاه) برای فرآیند پذیرش خود استفاده می کند. این آزمون شامل 233 سوال با موضوعات: استدلال کلامی، تصمیم گیری، استدلال کمی، استدلال انتزاعی و ارزیابی موقعیت می باشد. در سال 2021 می توانید از 2 ژوئن برای آزمون ثبت نام کنید. آزمون از 5 تیرماه آغاز می شود و نتایج در آبان ماه به اطلاع دانشگاه ها می رسد.

 

هزینه تحصیل سالانه 13000 تا 19000 یورو بر اساس درآمد والدین است.

 

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا در دانشگاه های دولتی

دوره پزشکی نیز در دانشگاه های دولتی مختلف، یعنی در شهرهای باری، برگامو، بولونیا، کازرتا، میلان، مسینا، ناپل، پادوآ، رم و تورین ارائه می شود. شهریه ها نیز در اینجا دریافت می شود، اگرچه نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر است. علاوه بر شهریه، هزینه های زندگی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بسته به اینکه بخواهید در یک اقامتگاه دانشجویی، یک خانواده میزبان، یک آپارتمان مشترک یا به تنهایی زندگی کنید، اجاره ها متفاوت است.

تدریس پزشکی به زبان ایتالیایی

در اکثر دانشگاه های دولتی کلاس ها به زبان ایتالیایی تدریس می شود. علاوه بر IMAT، شرط پذیرش، مدرک عمومی ورودی دانشگاه است که توسط کنسولگری ها یا مؤسسات فرهنگی ایتالیا با سطح Maturità معتبر در آنجا از طریق “Dichiarazione di valore” تطبیق داده می شود. مهارت های خوب زبان ایتالیایی نیز مورد نیاز است؛ این باید از طریق مدرک زبان استاندارد یا آزمون زبان در دانشگاه مربوطه ثابت شود.

 

شرایط پذیرش مدرک پزشکی زبان انگلیسی در ایتالیا در دانشگاه های دولتی، علاوه بر مدارک عمومی ورودی دانشگاه، آزمون زبان انگلیسی و آزمون ورودی IMAT می باشد. دانستن زبان ایتالیایی در سطح B2 توصیه می شود، اما اجباری نیست. با این وجود، مهارت های زبانی مطمئناً تعامل با افراد و پیشرفت در تحصیل شما را به خصوص در مراحل بالینی و دوره های کارآموزی آسان تر می کند.

 

تحصیل پزشکی در ایتالیا، مانند هر جای دیگر در اروپا، شش سال طول می کشد که به سه سال پیش بالینی و سه سال بالینی تقسیم می شود. مدارک پزشکی از ایتالیا   در سراسر اتحادیه اروپا در چارچوب دستورالعمل تشخیص حرفه ای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.

 

گزینه خروج StudiMed

StudiMed مطالعات پزشکی در ایتالیا ارائه نمی دهد، بنابراین این مقاله فقط اطلاعات سطحی را ارائه می دهد و ادعای درست یا کامل بودن ندارد. هرکسی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا است، باید خود را به طور کامل اطلاع دهد. ایتالیا کشور زیبایی برای تحصیل است، اما به دست آوردن یک مکان بسیار دشوار است. برای مشتریانی که هنوز شانس خود را امتحان می کنند، StudiMed گزینه لغو اختیاری را ارائه می دهد که در صورت پذیرش در ایتالیا، هزینه کارگزاری ما را حذف می کند. بنابراین برنامه B برای تحصیل در ایتالیا را می توان به راحتی از طریق StudiMed اجرا کرد.

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید