ویزای تحصیلی کانادا

فهرست اطلاعات درباره ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

فهرست مطالب:

  • مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا
  • تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا
  • استادی پلن
  • CAQ
  • ویزای همراه تحصیلی کانادا
  • مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا
  • هزینه ویزای تحصیلی کانادا
  • نامه POE چیست؟

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

1.اصل و اسکن پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام اسکن  کلیه ی پاسپورتهای قدیمی که در آنها ویزا درج شده است؛

2.یک قطعه عکس جدید 4 x 6 رنگی با زمینه ی سفید؛

3.ترجمه ی شناسنامه؛

4.ترجمه کارت ملی؛

5.ترجمه کارت پایان خدمت آقایان

6.ترجمه نامه عدم سوء پیشینه؛

7.اصل پذیرش تحصیلی؛

8.ترجمه ی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه ی ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی؛

9.اسکن از مقالات چاپ شده و یا اختراعات به ثبت رسیده؛

10.ارائه ی مدرک زبان معتبر، در صورت لزوم؛

11.رزومه ی کامل و عکسدار با ذکر تمامی تاریخها و سوابق شغلی در صورت موجود بودن؛

12.Study Plan؛

13.نامه دانشگاه در خصوص پرداخت هزینه تحصیل (در صورت دریافت بورسیه) و یا رسید ودیعه پرداختی به دانشگاه در صورت امکان؛

14.مدارک مالی، شامل نامه ی تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه ی حساب که نشاندهنده ی میزان درآمد ماهیانه ی متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده ی بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل،و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید )مدت اعتبار نامه ی تمکن مالی و ریزپرینت 4 ماه آخر یک ماه است(؛

15.مدارک شغلی، شامل گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت )با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه،نام مدیر یا سوپروایزر، و مدت زمان موافقت شده با مرخصی(، ترجمه ی فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه ی لیست بیمه ی دو ماه آخر، و ترجمه ی حکم کارگزینی؛

16.ترجمه ی اسناد ملکی؛

17.حامی مالی برای کسانی که توانایی ارائه ی مدارک فوق را ندارند. در این موارد یکی از اقوام درجه ی یک متقاضی )پدر، مادر، و/یا همسر( باید ترجمه ی اسناد ملکی، ترجمه ی مدارک کاری، نامه ی تمکن بانک، و ریزپرینت 4 ماه آخر بانک خود را به لاتین جهت حمایت مالی متقاضی ارائه دهد؛

18.تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه؛

19.رضایتنامه ی محضری پدر و مادر مبنی بر خروج فرزندشان از کشور و پوشش مالی هزینه های وی هنگام تحصیل و اقامت در کشور کانادا؛ (برای متقاضیان زیر 18 سال)

20.مشخص نمودن محل سکونت در کانادا )خوابگاه، اجاره ی منزل، یا اسکان در منزل اقوام(. همچنین، در صورت داشتن قیم، پر کردن فرم Custodianship الزامیست. (برای متقاضیان زیر 18 سال)

 

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

استادی پلن

  STUDY PLAN  درواقع نامه ایست که بیان میکند هدف شما از تحصیل در کانادا چه خواهد بود و پس از اتمام تحصیل چه برنامه ای پیش رو دارید , به این صورت به آفیسر کمک خواهید کرد تا بتواند درک بهتری از پرونده ی شما داشته باشد.

سوالات استادی پلن معمولا چه چیزهایی است؟

برای جواب به این سوال باید دلایل قانع کننده برای تحصیل در کشور مقصد را ارائه بدهید به عنوان مثال وجود سیستم آموزشی مناسب در آن کشور یا وجود اساتید با دانش بالا در آن کشور که می توانند در حوزه فعالیت های علمی مربوطه به شما بهترین کمک را ارائه دهند.

در جواب به این سوال می توان به علاقه ی شخصی ،کار تخصصی تر و حرفه ای تر در آن حیطه، یافتن فرصت های شغلی مناسب تر و…اشاره کرد.

برای جواب به این سوال باید دلایل قانع کننده ارائه دهید و با توضیح شفاف علت آن را بیان کنید.به عنوان مثال مشکلات مربوط به  کمبود کار و …

برای جواب به این سوال توضیحاتی را بیان کنید که قانع شوند شما بدون تحقیق در مورد قابلیت های موجود در دسترس، اقدام به گرفتن پذیرش نکرده اید.

شما می بایست اطلاعات تحصیلی خود را با جرئیات کامل بیان کنید. مثل: تاریخ پایان دوره های تحصیلی، معدل هر دوره، دانشگاه یا موسسه ای که در آن مشغول به تحصیل بوده اید، آدرس و مشخصات آنان و موضوع پایان نامه یا کارهای تحقیقاتی تان.

اگر خانوادتان در کشور خودتان زندگی میکنند می بایست بگویید که متاهل هستید یا مجرد و فرزند دارید یا خیر. اگر هم مشغول به کاری در کشورتان می باشید که از راه دور بر آن نظارت دارید باید به آن نیز اشاره کنید.

شما می بایست دور نمای کاری و تخصصی خود بعد از گذراندن دوره ی آموزشی تان را به طور واضح و قانع کننده بیان کنید.

CAQ

اگر قصد ادامه تحصیل در کبک را دارید, نیاز به گرفتن پذیرش کبک یا certificat d’acceptation du Québec (CAQ)  دارید.

در حین انجام کارها اگر درخواستتان توسط وزارت مهاجرت کبک مورد تایید واقع شد ولی هنوز دریافت نکردید میتوانید با همان تایید اولیه برای ویزا درخواست دهید.در نهایت اداره مهاجرت کبک هنگام صدور CAQ  یک نسخه از آن را برای اداره مهاجرت ارسال خواهد کرد.

قوانین به تاخیر انداختن نامه CAQ  

اگر تصمیم گرفتید که پذیرش خود را به تاخیر بیندازید,در طول یک سال میلادی دیگر نیازی به اقدام دوباره برای درخواست CAQ  نخواهید داشت.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

در خیلی مواقع سوال بسیاری از متقاضیان متاهل این می باشد که برای همسر خود به صورت جداگانه یا با هم اقدام کنند بهتر است,در جواب میتوان گفت این یک موضوعی می باشد که باید در زمان اقدام ویزا با توجه به شرایط ویزادهی بررسی گردد و ببینیم به کدام صورت انجام شود بهتر است.

همسر دانشجوی متقاضی تحصیل در کانادا می‌تواند همسر خود را به عنوان همراه در اپلیکیشن ویزای تحصیلی خود ذکر کند ولی لازم به ذکر است  که این کار ممکن است در قبولی درخواست اثر منفی داشته باشد. اگر دانشجو به تنهایی استادی پرمیت را دریافت نموده باشد ، همسر او می‌تواند در خواست ویزای همراه تحت عنوان ویزای کاری همسر یا open work permit دهد. همسر دانشجو با این ویزای کاری می‌تواند به طور تمام وقت تا پایان تحصیلات همسر خود در کانادا کار کند. اگر هر دو نفر تمایل به ادامه تحصیل در کانادا داشته باشند، باید به طور جداگانه برای گرفتن استادی پرمیت اقدام نمایند.

تا زمانیکه دانشجوی متقاضی به عنوان والدین فرزندان در کانادا مشغول به تحصیل یا کار باشند,تمام فرزندان زیر ۱۸ یا ۱۹ سال (با توجه به استان مورد نظر) می‌توانند در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و یا متوسطه تحصیل کنند ولی لازم به ذکر است  که این کار ممکن است در قبولی درخواست متقاضی اثر منفی داشته باشد.فرزند وابسته باید زیر ۲۲ سال و مجرد باشد. اگر فرزندی بالای ۲۲ سال سن داشته باشد در صورتی فرزند وابسته تلقی می‌گردد که به علت مشکلات جسمی و روانی نتواند خود را از لحاظ مالی ساپورت نماید.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر است؟

برای جواب این سوال میتوانید به لینک زیر رفته و بر اساس آخرین تاریخ آپدیت ها مدت زمان صدور ویزا را مشاهده نمایید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا در سایت سفارت کانادا

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

هزینه درخواست Study Permit کانادا

۱۵۰ دلار

هزینه ویزای کار برای همراه

۲۵۵ دلار

هزینه ویزای توریستی برای همراه دانشجو

۱۰۰ دلار

هزینه ویزای همراه دانش آموز

۱۰۰ دلار

هزینه انگشت نگاری

۸۵ دلار

نامه POE چیست؟

اگر درخواست ویزای کاری یا تحصیلی شما قبول شود در این صورت نامه ای تحت عنوان POE برای شما صادر می گردد که از طریق این نامه پس از ورود به خاک کانادا میتوانید استادی پرمیت خود را دریافت نمایید. در این نامه عنوانی به نام Permit validity وجود دارد که ددلاین زمان ورود شما به خاک کانادا را در آن اعلام کرده است.

برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید