رشته های تحصیلی در کانادا

فهرست اطلاعات درباره رشته های تحصیلی در کانادا

رشته های تحصیلی در کانادا

فهرست مطالب:
  • رشته های تحصیلی در کانادا
  • درباره کانادا
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی
  • مدارک زبان مورد قبول دانشگاه های کانادا چیست؟
  • تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای سطح بالا در زمینۀ آموزشی در کل دنیا به حساب می آید. اغلب دانشگاه های کانادا در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای گرفتن پذیرش تحصیلی در رشته های مختلف برای ادامۀ تحصیل در کانادا اپلای می کنند.

برای اطلاع از بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل در کانادا می توانید به رشته های زیر مراجعه کنید:

 

 

 

دوره‌های مدیریت و ام بی ای MBA

کامپیوتر و مهندسی نرم افزار

مدیریت امورمالی در کانادا

پرستاری در کانادا

داروسازی در کانادا

مهندسی

مهندسی شیمی یا نفت در کانادا

زمین شناسی در کانادا

علوم کشاورزی و جنگلداری در کانادا

روزنامه نگاری در کانادا

دامپزشکی

پزشکی

دندانپزشکی

تحصیل زبان انگلیسی

رشته هنر

رشته عکاسی

 علوم آزمایشگاهی

رشته عمران

رشته حقوق

رشته معماری

درباره کانادا

کانادا از نظر وسعت بزرگترین کشور در آمریکای شمالی می باشد و در جهان بعد از روسیه بزرگترین کشور در کل دنیا است. این کشور با سه اقیانوس همجوار امی باشد: اقیانوس آرام در غرب، اقیانوس اطلس در شرق و اقیانوس منجمد شمالی در شمال. کانادا در جهان به وسعت، طبیعت بکر، تاریخ چند وجهی و تنوع فرهنگی آن مشهور می باشد. همچنین این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست و امروزه یکی از مقاصد بزرگ توریستی به شمار می رود.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

برای درخواست بورس تحصیلی در کانادا ، متقاضیان باید بدانند که بسیاری از دانشگاه های کانادا برنامه های مختلف فاند ، بورسیه و بورس تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و شناخت این بورسیه ها بسیار مهم است.به طور کلی چند نوع کمک مالی برای ادامه تحصیل در کانادا وجود دارد که شامل بورسیه تحصیلی کانادا (scholarships and bursaries)، جوایز تحصیلی (awards)، کمک‌های مالی (grants)، کمک هزینه تحصیلی (fellowships) و وام (loans) می‌شود. 

مدارک زبان مورد قبول دانشگاه های کانادا چیست؟

برای تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان، مهارتهای زبان دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست مورد سنجش قرار می گیرد. آزمون تافل ( TOEFL ) مورد پذیرش اکثر این دانشگاهها بوده و مبنای سنجش مهارت دانشجویان می باشد، ولی در عین حال دانشگاههایی وجود دارند که امتحانات دیگری چون آیلتس ( IELTS ) را مبنای سنجش قرار می دهند.در برخی از دانشگاه ها هم چنین مدرک  PTE و DUOLINGO  هم مورد قبول می باشد.

 

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

ارائه تمکن مالی برای ویزای دانشجویی یکی از مدارک قابل توجه می باشد.این تمکن باید به گونه ای باشد که شهریه یک سال دانشگاه و هزینه یک سال زندگی فرد دانشجو در کانادا را پوشش دهد.لازم به ذکر است اگر شهریه دانشگاه پرداخت شده یاشد دیگر لازم نیست که مبلغ مورد نیاز شهریه در حساب تمکن وجود داشته باشد و تنها رسید ارائه گردد کافی می باشد. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم مبلغ مورد نیاز برای تمکن حداقل به مدت 4 ماه باید در حساب بانکی فرد موجود باشد.

برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید