ویزا دانشجویی کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره ویزا دانشجویی کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

ویزا دانشجویی کانادا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی این امکان را دارند که پس از اتمام تحصیلات خود برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. تحصیلات در کانادا در مراحل دانشگاهی امتیازات ویژه‌ای به متقاضیان مهاجرت و همسران آنها اعطا می‌نماید که شانس آنان را در مقایسه با افرادی که در خارج از کانادا تحصیل نموده‌اند بالاتر می‌برد.

دانشجویان خارجی در کانادا امکان کار به صورت پاره وقت را در طول تحصیلات خود دارند. به شرطی که دوره زبان خود را به اتمام رسانده باشند و در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر درس بخوانند. همسر دانشجو می‌تواند اجازه کار بدون محدودیت دریافت نماید.

فرزندان دانشجویان می‌توانند تا سن 18 سال از تحصیلات رایگان برخوردار باشند. افراد متقاضی می‌بایستی اثبات نمایند که قادر هستند هزینه تحصیلات خود را در طول دوره درسی خود پرداخت نمایند.

امکان درس خواندن در تمام دوره‌های تحصیلی (دبستان، دبیرستان، کالج و دانشگاه) برای متقاضیان وجود دارد.
دانش‌آموزان در دوره‌های دبستان و دبیرستان می‌توانند در محل‌های مورد تایید ادارات آموزش و پرورش پانسیون شوند (بعضی از مدارس خصوصی دارای پانسیون شخصی می‌باشند).

شخص می‌تواند بلافاصله پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی برای اجازه کار و سپس مهاجرت اقدام نماید.

چه کسانی و با چه شرایطی می توانند ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کنند؟

درصورتی­که بتوانید پذیرش را در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاهی یا کالج­ها دریافت نمایید، می­توانید برای اخذ ویزای دانشجویی در کانادا اقدام کنید.

ویزا دانشجویی کانادا اگر بخواهید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایید، در ابتدا باید ثابت کنید که می­توانید از لحاظ علمی فرد مفیدی برای این کشور باشید و همچنین تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه­های خود در کانادا را دارید. در واقع نیاز است که علاوه بر رزومه علمی به نسبت قوی، برنامه­ها و فعالیت­های قابل اجرا و ارزشمندی در ذهن داشته باشید که بتواند نظر افسر اداره مهاجرت کانادا را برای ورود به این کشور جلب نماید. درصورتی­که موفق به ادامه تحصیل در کانادا شوید، به­راحتی می توانید در بازار کار این کشور جذب شوید و به یک درآمد ماهیانه فوق­العاده عالی دست یابید.

مراحل اقدام ویزای دانشجویی کانادا

  • قدم اول: انتخاب یک مجموعه آموزشی معتبر و آماده­سازی مدارک خود برای دریافت پذیرش تحصیلی از کانادا
  • قدم دوم: متقاضیانی که برای ادامه تحصیل عازم یکی از دانشگاه­های استان کبک هستند، باید از دفتر خدمات مهاجرتی کبک واقع در سفارت کانادا در خواست برگه  (Certificat de Selection du Quebec )  CAQ نمایند. این گواهی به معنی قبول متقاضی توسط اداره مهاجرت استان کبک است. و مختص متقاضیان تحصیل در استان کبک می­باشد.
  • قدم سوم: شروع به جمع­آوری مدارک مورد­نیاز برای ویزای دانشجویی خود کنید. در ادامه مقاله چک­لیست و نحوه­ی گردآوری این مدارک را به­طور کامل برای شما توضیح داده­ایم.
  • قدم چهارم: آپلود مدارک در سایت اداره مهاجرت کانادا
  • قدم پنجم: پرداخت هزینه ویزا
  • قدم ششم: دریافت نامه بایو متریک و مراجعه به مراکز بایو متریک کانادا
  • قدم هفتم : پیک آپ پاسپورت خود برای وک کانادا برای الحاق ویزا

انواع ویزای تحصیلی کانادا

ویزا دانشجویی کانادا ویزای تحصیلی کانادا با توجه به گروه سنی و مقطع تحصیلی متقاضیانی که برای تحصیل در کانادا اقدام میکنند به دو بخش زیر تقسیم می شود:

  1. ویزای دانش آموزی کانادا: این نوع ویزا مخصوص متقاضیانی است که در رده سنی زیر 18 سال قرار دارند و دارای پذیرش تحصیلی از یک مدرسه معتبر در خاک کانادا هستند. همچنین ویزای تحصیلی کانادا شرایط منحصربه­فرد و خاص خود را دارد که در مقاله به­طور مفصل به آن پرداخته­ایم.
  2. ویزای دانشجویی کانادا: این نوع ویزای تحصیلی کانادا مختص متقاضیانی می­باشد که در رده سنی بالای 18 سال قرار دارند و پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه­ها و کالج­های معتبر کانادا دریافت کرده­اند.

چک لیست مدارک موردنیاز ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ویزای دانشجویی کانادا

نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه¬ها و یا کالج¬های معتبر و مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا. (Letter of Admission)

مدرک شما که نشان¬دهنده بورسیه تحصیلی کانادا از دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی است. (اگر در مورد شما صدق می¬کند.) *این نامه باید حاوی جزئیات حمایت مالی از شما باشد، یا مدرک نشان¬دهنده¬ی بورسیه¬ی تحصیلی از جانب دولت ایران. (اگر در مورد شما صدق می کند) دانشجویان بورسیه دولت ایران موظف به ارائه ضمانت نامه مالی از طرف وزارتخانه مربوطه می¬باشند.

ترجمه آخرین مدرک تحصیلی شامل دانشنامه و ترجمه ریزنمرات آخرین مقطع تحصیل؛ درصورتی¬که اصل مدارک به دست¬تان نرسیده، می¬توانید درخواست خود را با گواهی موقت تحصیلی آغاز کنید.

ارائه مدرک زبان معتبر *درصورتی¬که پذیرش شما مشروط می¬باشد و مدرک زبان ندارید، گواهی ثبت نام در دوره زبان خود در کشور کانادا را در مدارک بگذارید.
رزومه تحصیلی، پژوهشی و کاری دانشجوی متقاضی با اشاره دقیق تمامی تاریخ¬ها و سوابق شغلی.

متقاضیانی که برای ادامه تحصیل عازم یکی از دانشگاه¬های استان کبک هستند، باید از دفتر خدمات مهاجرتی کبک واقع در سفارت کانادا درخواست برگه CAQنمایند.

نامه تأییدیه دانشگاه فرانسوی زبان دال بر این که درس¬های شما به انگلیسی ارائه می¬شود. (اگر در مورد شما صدق می¬کند.)

گذرنامه اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار. (اگر مدرکی از فرد دیگری در پرونده آپلود می¬شود، اصل پاسپورت وی نیز مورد نیاز است.)

مدارک نشان¬دهنده¬ی ویزاهای قبلی و یا مسافرت در 10 سال گذشته، شامل: فتوکپی کلیه صفحات گذرنامه قبلی و فعلی که نشان-دهنده روادید کشورهای مختلف (به¬خصوص ویزای شینگن) و کلیه مهرهای ورود و خروج از ایران و سایر کشور ها در 10 سال گذشته می-باشد.

فایل دیجیتالی عکس متقاضی *(با کیفیت 300در400 مگت پیکسل و با فرمت JPEG)ترجمه تمام صفحات شناسنامه برای هر متقاضی (هر فردی که قرار است مدارکی از وی آپلود شود.)

ترجمه سند ازدواج *(برای دانشجویان متأهل)

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید