ویزای دانش اموزی کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره ویزای دانش اموزی کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

ویزای دانش اموزی کانادا به فردی که آن را دارد. اجازه می دهد. تا تحصیل خود را در کانادا آغاز کند. ویزا برای دانشجویان اساساً مانند ویزای بازدیدکننده کانادا یا مجوز سفر الکترونیکی (eTa) است، اما دانشجو به مجوز تحصیل نیز نیاز دارد. بنابراین ویزای تحصیلی کانادا ترکیبی از ویزای بازدید کننده و مجوز تحصیل یا eTA و مجوز تحصیلی است.

ویزای تحصیلی کانادا فقط به شما این امکان را می دهد که تحصیلات خود را در کانادا در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) شروع کنید. مجوز تحصیل به شما این امکان را می دهد که تا پایان برنامه خود در کانادا بمانید و در برخی موارد تا زمانی که در مدرسه ثبت نام کرده اید یا پس از فارغ التحصیلی کار کنید، کار کنید. برای حفظ ویزای تحصیلی کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

   همیشه در DLI ثبت نام کنید.
    برای تکمیل برنامه تحصیلی خود تلاش کنید.
    شرایط ویزای دانشجویی را برآورده کنید.
    در صورت عدم رعایت شرایط ویزای دانشجویی، تحصیل را متوقف کنید.
    به محض اینکه مجوز تحصیل شما منقضی شد فوراً کانادا را ترک کنید.

مجوز تحصیل به شما اجازه نمی دهد که اسناد صادر شده توسط کانادا یا مزایای دولت کانادا مانند مزایای سلامتی را دریافت کنید. با این حال، اگر هدف شما این باشد، مسیر آسان تری را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید برای شهروندی کانادا درخواست دهید.

 

 

موسسه اموزش تعیین شده چیست؟

همانطور که گفته شد، تنها در صورتی می توانید ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کنید که در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کرده باشید. DLI ها مدارس یا دانشگاه هایی هستند که توسط دولت استانی یا منطقه ای تایید شده اند تا به آنها اجازه میزبانی از دانشجویان بین المللی را بدهد.

تمام مدارس ابتدایی و متوسطه که در کانادا هستند به طور پیش فرض DLI هستند. با این حال، بسیاری از دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی دیگری وجود دارند که گواهی DLI ندارند. شما نباید در این موارد درخواست دهید، زیرا حتی اگر شما را بپذیرند، اجازه حضور در آنها را نخواهید داشت.

برای بررسی اینکه آیا یک دانشگاه یا موسسه آموزشی DLI است یا خیر، این لینک را دنبال کنید. شما را به وب سایت دولت کانادا که موسسه رسمی برای تمام ویزاهای کانادا است می برد. در صفحه، شما باید استان یا منطقه را انتخاب کنید و لیستی از تمام موسسات DLI ایجاد می کند. در آنجا می توانید بررسی کنید که آیا مکانی که می خواهید برای آن درخواست دهید DLI است یا خیر.اگر در حین حضور در موسسه، وضعیت DLI خود را از دست داد، می توانید تا پایان مجوز تحصیل خود به تحصیل در آنجا ادامه دهید. اگر مجوز شما قبل از تکمیل مدرک منقضی شود، باید در موسسه جدیدی که DLI است ثبت نام کنید تا بتوانید مجوز تحصیلی جدید دریافت کنید.

چه کسی به مجوز تحصیل در کانادا نیاز دارد؟

چه کسی به مجوز تحصیل در کانادا نیاز دارد؟

همه دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند و برای ورود به کانادا به ویزای بازدید کننده یا eTA نیاز دارند باید ویزای دانشجویی و مجوز دریافت کنند. این مجوز به خودی خود به شما اجازه ورود به کانادا را نمی دهد، اما همراه با ویزای بازدید کننده یا eTA، اجازه شروع تحصیل را به شما می دهد.

با این حال، گروهی از افراد وجود دارند که اگر در شرایط خاصی باشند، ممکن است برای تحصیل در کانادا نیازی به مجوز تحصیلی نداشته باشند، مانند:

    اگر دوره تحصیلی شما کمتر از 6 ماه در کانادا باشد، فقط به ویزای بازدید کننده یا eTA نیاز دارید، اما به شرطی که برنامه را در 6 ماه یا کمتر تکمیل کنید، مجوز تحصیل ندارید. اگر نتوانید برنامه کوتاه مدت را در 6 ماه تکمیل کنید، به مجوز تحصیل نیاز خواهید داشت.
    اگر شما یکی از اعضای خانواده یا کارمند یک نماینده خارجی در کانادا هستید که توسط اداره امور جهانی کانادا تایید شده است، پس نیازی به مجوز تحصیل ندارید.

اگر عضو نیروهای مسلح خارجی در کانادا هستید و در حال انجام وظایف رسمی هستید، نیازی به مجوز تحصیل ندارید، اما اعضای خانواده شما ممکن است به مجوز تحصیلی نیاز داشته باشند.
اگر شهروند کشور دیگری هستید که دارای وضعیت هندی ثبت شده در کانادا هستید، نیازی به مجوز تحصیل ندارید.
اگر شما یک کودک خردسال در کانادا هستید، پس نیازی به مجوز تحصیل ندارید اگر:
در مهد کودک؛
پناهنده یا مدعی پناهندگی؛
اگر والدین شما پناهنده یا مدعی پناهندگی هستند؛
رفتن به پیش دبستانی، دبستان یا دبیرستان و والدینی دارید که اجازه کار یا تحصیل در کانادا را دارند.

ایا واجد شرایط ویزای تحصیلی کانادا هستم؟

برای واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای دانشجویی و مجوز کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:

    یک نامه پذیرش معتبر از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) با این اطلاعات داشته باشید:
        سربرگ رسمی مدرسه.
        برنامه و مدرکی که کسب خواهید کرد.
        میزان شهریه ای که باید پرداخت کنید.
        تاریخ شروع و پایان برنامه.
    حداقل 18 سال سن داشته باشید تا به عنوان متقاضی ویزای دانشجویی اولیه اقدام کنید و فرزندان زیر 18 سال شما به تنهایی نمی توانند درخواست دهند. بنابراین، اگر فرزندی دارید که می خواهد به مدرسه ابتدایی یا متوسطه برود، باید از طرف او درخواست دهید.
    داشتن سابقه کیفری پاک و ارائه مدارک دادگاه برای اثبات آن.
    شما باید فرم رضایت مرکز درخواست ویزا (VAC) را پر کرده و امضا کنید.
    شما باید کپی هایی از وضعیت فعلی مهاجرت خود به کشور دیگری یا در کانادا ارسال کنید.
    ثابت کنید که اقامت شما در کانادا موقتی است و پس از پایان تحصیلات به کشور خود باز خواهید گشت.

 

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید