میکروبیولوژی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره میکروبیولوژی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

در مورد رشته میکروبیولوژی در کانادا

میکروبیولوژی در کانادا میکروبیولوژی (میکروب شناسی) علم مطالعه موجودات زنده کوچک و میکرو ارگانیسم هایی مانند باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها، جلبک ها و غیره است که فقط در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده هستند. میکروبیولوژیست ها شکل، ساختار (مورفولوژی)، فرآیندهای ژنتیکی و متابولیکی این موجودات میکروسکوپی را مطالعه می کند.

آنها از طریق مطالعه این موجودات به تولید داروها، واکسن ها، آنتی بیوتیک ها و غیره کمک می کنند.

علم میکروب شناسی نسبتاً جوان است. و کاربردهای عملی در حوزه های مختلف مانند پزشکی، کشاورزی، تغذیه، بیوتکنولوژی و غیره دارد.

دو شاخه اصلی میکروب شناسی، باکتری شناسی و ویروس شناسی هستند. دیگر گرایش های این رشته عبارتند از: ایمونولوژی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی صنعتی، میکروبیولوژی بهداشت عمومی، میکروبیولوژی محیط زیست و مهندسی ژنتیک.

امروزه فرصت های شغلی زیادی در زمینه میکروبیولوژی وجود دارد. که موجب جذب دانشجویان به این رشته شده است. فارغ التحصیلان میکروبیولوژی می توانند. به عنوان دانشمند زیست پزشکی، میکروبیولوژیست، تکنسین آزمایشگاه، کارشناس پزشکی قانونی، مشاور علمی، مدیر، پژوهشگر یا نویسنده در حوزه تخصصی خود مشغول به کار شوند.

دلیل تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

  • فرصت های تحقیقاتی فراوانی در حوزه میکروبیولوژی در کشور کانادا وجود دارد.
  • رشته میکروبیولوژی در بهترین دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف ارائه می شود.
  • کانادا یکی از مقاصد محبوب در میان دانشجویان بین المللی است که طبق گفته اداره آموزش بین المللی کانادا، حدود ۵ میلیون دانشجوی بین المللی در کانادا در سال ۲۰۱۸ در آن تحصیل می کنند.
  • به دلیل کیفیت بالای آموزشی در کانادا، از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۵۴ درصد افزایش ثبت نام دانشجویان بین المللی داشته است.
  • دانشجویان می توانند. تا سه سال پس از فارغ التحصیلی مجوز کار در کانادا دریافت کنند.

چشم انداز شغلی رشته میکروبیولوژی در کانادا

بر اساس گزارش بانک کار کانادا طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، میزان اشتغال در این گروه شغلی افزایش یافته است.

نرخ بیکاری ثابت و بسیار کمتر از میانگین سایر شغل ها در کانادا است.

بنابراین، تجزیه و تحلیل شاخص های کلیدی بازار کار نشان می دهد. که تعداد افراد جویای کار برای پر کردن فرصت ها در این گروه شغلی در سالهای دوره ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کافی بوده است.

طی دوره ۲۰۱۹-۲۰۲۸، انتظار می رود. فرصت های شغلی جدید در این زمینه ۸۰۰۰ نفر برسد، در حالی که انتظار می رود. ۷۸۰۰ جویای کار جدید در دسترس باشند.

از آنجایی که تعداد فرصت های شغلی و جویندگان کار در دوره ۲۰۱۹-۲۰۲۸ در سطوح نسبتاً مشابهی قرار دارند. انتظار می رود که تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار وجود داشته باشد.

انتظار می رود اکثر فرصت های شغلی از رشد اشتغال و بازنشستگی ناشی شود. در واقع، بازنشستگی حدود نیمی از کل فرصت های شغلی را تشکیل می دهد، نسبتی که کمتر از میانگین همه مشاغل است (حدود ۵۹٪ از کل مشاغل).

رشد اشتغال مثبت خواهد شد و محدودیت های بودجه ای که با آن مواجه هستند در طول دوره پیش بینی کاهش می یابد، در حالی که سرمایه‌ گذاری در بخش تحقیقات بهداشتی و زیست پزشکی بسیار بیشتر خواهد شد.

انتظار می رود از هر پنج جویای کار، یک نفر از مهاجران تازه وارد به کانادا باشند.

این گروه شغلی به دلیل دستمزد بالا و کیفیت شغلی در بین مهاجران بسیار محبوب است.

بیشتر بخوانید: مهندسی پلیمر

ویزای کار پس از تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در کانادا می توانند با کسب ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا PGWPP تا ۳ سال در این کشور مشغول به کار شوند. اخذ این ویزا به دانشجویان کمک می کند تا بتوانند از طریق تجربه کار کانادایی، اقامت دائم خود را کسب کنند. توجه داشته باشید که دوره تحصیلی شما باید از ۸ ماه بیشتر باشد تا بتوانید این مجوز را کسب کنید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید